Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reageren op jouw bui of gezondheid
Moderator: moderatorteam
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Reageren op jouw bui of gezondheid
Dat een hond reageert op je en hoe je, je voelt, weet ik en houd ik ook rekening mee. Echter Gaia maakt het af en toe wel heel erg bont.
Ik train ongeveer 4 keer per week een met Gaia. Niet te veel, maar gewoon een half uurtje, uurtje en het moet natuurlijk leuk voor d'r blijven. Gaat altijd heel goed. Nu heb ik deze week de hondemand (harde kunstoffen) precies op mijn kleine teen laten vallen met een flinke vaart. Die kleine teen is nu dus gekneusd. Daardoor loop ik niet echt uhm snel quick en fruitig. Die hond heeft dat dus door.
Ze gooit er namelijk gelijk met de pet naar! Als ik zeg wacht loop ze nog even door. Kom voor gaat niet zo snel als normaal (dan moet ik oppassen dat ze me niet onderste boven rent), af gaat ze me zittend aan kijken. Bij het apport gaat ze eerst even aan het gras snuffelen voor ze het balletje pakt. Allemaal van die kleine dingetjes
Terwijl als ik haar afleg naast me en even met sta te praten met een andere honden eigenaar luistert ze perfect. Gewoon net of ze door heeft die loopt niet zo snel dus kan ik daar even grondig gebruik van maken. Zodra ik weer goed loop is het ook weer over (heb het vaker gemerkt).
Hoe gaan jullie hier mee om, of wat doen jullie hier tegen?
Ik train ongeveer 4 keer per week een met Gaia. Niet te veel, maar gewoon een half uurtje, uurtje en het moet natuurlijk leuk voor d'r blijven. Gaat altijd heel goed. Nu heb ik deze week de hondemand (harde kunstoffen) precies op mijn kleine teen laten vallen met een flinke vaart. Die kleine teen is nu dus gekneusd. Daardoor loop ik niet echt uhm snel quick en fruitig. Die hond heeft dat dus door.
Ze gooit er namelijk gelijk met de pet naar! Als ik zeg wacht loop ze nog even door. Kom voor gaat niet zo snel als normaal (dan moet ik oppassen dat ze me niet onderste boven rent), af gaat ze me zittend aan kijken. Bij het apport gaat ze eerst even aan het gras snuffelen voor ze het balletje pakt. Allemaal van die kleine dingetjes
Terwijl als ik haar afleg naast me en even met sta te praten met een andere honden eigenaar luistert ze perfect. Gewoon net of ze door heeft die loopt niet zo snel dus kan ik daar even grondig gebruik van maken. Zodra ik weer goed loop is het ook weer over (heb het vaker gemerkt).
Hoe gaan jullie hier mee om, of wat doen jullie hier tegen?

- boy en minka
- Actief
- Mijn ras(sen): werklijn border collies
- Aantal honden: 3
oei, n moeilijke... Ik zou toch gewoon geduldig blijven en er niet te veel op reageren. Anders voelt ze misschien ook juist die gevoelens bij je, dat je er van baalt. Ik zou de opdrachten gewoon veel herhalen, niet in het zeggen uiteraard, maar in het doen. Als ze dan uiteindelijk is gaan liggen bijv, het nog een keer van haar vragen, zodat ze het weer moet doen. En verder hopen, dat je snel weer op de teen.. ehh, been bent...
Ik heb thuis ook een erg gevoelige hond zitten. Hij weerspiegelt exact mijn gevoelens... Erg prettig, vooral als je weinig kan hebben..
Het was zelfs zo erg, dat toen ik in het beginnen van het afvallen veel honger had, hij iedere keer naar zn bak liep...
Terwijl het gewoonlijk een hond van de klok is.
Ik heb dit nog niet eerder gehad met een hond, die zo goed aanvoelt wat er bij mij speelt. K vind het wel super
Ik heb thuis ook een erg gevoelige hond zitten. Hij weerspiegelt exact mijn gevoelens... Erg prettig, vooral als je weinig kan hebben..
Ik heb dit nog niet eerder gehad met een hond, die zo goed aanvoelt wat er bij mij speelt. K vind het wel super
Maak je geen zorgen voor de dag van morgen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Gaia
- Zeer actief
ja, maar dat is dus een beetje het probleem. Ze flikt dit ook tijdens de normale wandeling....
Het enige wat ik dan kan doen is aanlijnen, wat ik eigenlijk gewoon echt niet wil doen. Ik strompel al vooruit waardoor ik minder kan lopen, maar als ik haar ook nog eens aanlijn dan weet ik hoe mijn huis eruit gaat zien de komende tijd :N:
Overigens, de hondenuitlaatservice belde mij nog op dat het zo'n ontzettend gehoorzaam hondje is. Dat je kan merken dat ik er echt mee bezig ben..
Het enige wat ik dan kan doen is aanlijnen, wat ik eigenlijk gewoon echt niet wil doen. Ik strompel al vooruit waardoor ik minder kan lopen, maar als ik haar ook nog eens aanlijn dan weet ik hoe mijn huis eruit gaat zien de komende tijd :N:
Overigens, de hondenuitlaatservice belde mij nog op dat het zo'n ontzettend gehoorzaam hondje is. Dat je kan merken dat ik er echt mee bezig ben..

- ranetje
- Zeer actief
Dat klinkt me bekend in de orenGaia schreef:ja, maar dat is dus een beetje het probleem. Ze flikt dit ook tijdens de normale wandeling....
Tijdens de wandeling af en toe bij je roepen en iets lekkers geven als ze echt meteen komt?
Ik doe maar een suggestie
Ik heb een tijdje op krukken gelopen.
Dat was met de hond ook niet zo geslaagd
Aangelijnd voor een korte wandeling ging ze dan toch maar aan de slipketting (op de goeie manier aangeleerd
En een vriendin nam dagelijks een lange wandeling voor haar rekening, samen met haar eigen honden.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Gaia
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Zonder krukken had ik op de bank gezetenGaia schreef:Ja, ik zal de frolics maar weer wat consequenter gevenIedere keer als ze bij me komt, stouw ik er wel een frolicje in
![]()
Overigens, ik heb geen krukke. Vind dat zulke ondingen, dus gewoon lekker strompelen!
ik had geen geblesseerde teen, maar een gescheurde enkelband
Consequent belonen prima
Als ze in principe goed kan luisteren een aai als ze niet direct (maar uiteindelijk) komt en de "jackpot" als ze wel direct komt
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
hier is het juist om gedraaid
ik loop al maanden met krukken en de mylo past zich juist aan mij aan.
ik loop nu met 1 kruk maar heb lang met 2 krukken gelopen en ik liet hem zelf uit zonder wat aan te hoeven sleutelen
hij let veel beter op me. ik heb ook een paar weken beneden geslapen omdat ik niet de trap op kon en hij is nooit zonder mijn toestemming bij me op bed gesprongen terwijl hij normaal al eerder ligt dan ik
nu ik me weer iets beter ga voelen word hij ook weer 'drukker'
ik loop nu met 1 kruk maar heb lang met 2 krukken gelopen en ik liet hem zelf uit zonder wat aan te hoeven sleutelen
- ranetje
- Zeer actief
Toch een ideale honddiana25 schreef:hier is het juist om gedraaidik loop al maanden met krukken en de mylo past zich juist aan mij aan.
ik loop nu met 1 kruk maar heb lang met 2 krukken gelopen en ik liet hem zelf uit zonder wat aan te hoeven sleutelenhij let veel beter op me. ik heb ook een paar weken beneden geslapen omdat ik niet de trap op kon en hij is nooit zonder mijn toestemming bij me op bed gesprongen terwijl hij normaal al eerder ligt dan ik
![]()
- Biko
- Zeer actief
Ja heel herkenbaar. Mijn vorige hond deed dat ook.
Die merkte dat ik niet zo 'sterk' was als normaal en nam dan een loopje met me. En ik kon hem niet adequaat corrigeren omdat ik me niet lekker voelde of pijn had.
Oplossing was door de pijn heen, met zo 'optreden' als normaal. Laten zien dat met mij niet te spotten valt.
Extra appel oefeningen. Desnoods apporteren aan een lange lijn die je met een kurketrekker in de grond vast zet. Even aan haar laten merken waar de lijn ophoudt en niet te ver gooien natuurlijk. Maar je hebt haar dan nog onder controle.
Die merkte dat ik niet zo 'sterk' was als normaal en nam dan een loopje met me. En ik kon hem niet adequaat corrigeren omdat ik me niet lekker voelde of pijn had.
Oplossing was door de pijn heen, met zo 'optreden' als normaal. Laten zien dat met mij niet te spotten valt.
Extra appel oefeningen. Desnoods apporteren aan een lange lijn die je met een kurketrekker in de grond vast zet. Even aan haar laten merken waar de lijn ophoudt en niet te ver gooien natuurlijk. Maar je hebt haar dan nog onder controle.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- Gaia
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief