Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lapland, iemand ervaring?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Lapland, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door Tamara. »

We zitten er over na te denken om volgend jaar kerst en oud en nieuw naar Lapland te gaan, bij voorkeur met de auto en 2 honden :mrgreen:

Omdat het voor sommige Scandinavische landen meer voorbereiding vereist wat betreft het reizen met de hond, ben ik al eens aan het rondkijken.

Fins Lapland is makkelijker te doen met de hond, zover ben ik al, maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Hoe hebben jullie het gedaan en hoe het is bevallen.

En ook: Hoe was Lapland?!
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

Ze hebben er in elk geval hele leuke hondjes :cheer:
Als je hier geen reactie krijgt kan je mss eens informeren bij de Finse Lappenhonden Vereniging? Er zijn daar wel mensen die het weten denk ik :mrgreen:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Wij zijn twee maal naar Finland geweest met Dante; een keer in de zomer en een keer in de winter. Maar Lapland; dat zou ik veeeel te ver vinden voor een korte vakantie :N: :mrgreen: . Voor die wintervakantie hadden we 14 dagen gepland omdat we gezien de reistijd (ong. anderhalve dag, de ferry meegerekend) een week niet de moeite waard vonden.. En we zijn nog niet eens in midden-Finland geweest :wink:
Maar ik ga er nu vanuit dat je het over een weekje hebt; misschien was je idee wel om langer weg te gaan?
Gr. Marijke
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Moon schreef:Wij zijn twee maal naar Finland geweest met Dante; een keer in de zomer en een keer in de winter. Maar Lapland; dat zou ik veeeel te ver vinden voor een korte vakantie :N: :mrgreen: . Voor die wintervakantie hadden we 14 dagen gepland omdat we gezien de reistijd (ong. anderhalve dag, de ferry meegerekend) een week niet de moeite waard vonden.. En we zijn nog niet eens in midden-Finland geweest :wink:
Maar ik ga er nu vanuit dat je het over een weekje hebt; misschien was je idee wel om langer weg te gaan?
Het zou voor een periode van 2 weken gaan :mrgreen:
Moon
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Moon schreef:Wij zijn twee maal naar Finland geweest met Dante; een keer in de zomer en een keer in de winter. Maar Lapland; dat zou ik veeeel te ver vinden voor een korte vakantie :N: :mrgreen: . Voor die wintervakantie hadden we 14 dagen gepland omdat we gezien de reistijd (ong. anderhalve dag, de ferry meegerekend) een week niet de moeite waard vonden.. En we zijn nog niet eens in midden-Finland geweest :wink:
Het zou voor een periode van 2 weken gaan :mrgreen:
Oké, dat scheelt dan weer :mrgreen: . Ik redeneer van mezelf uit hoor, bij mij begint de vakantie pas als ik uit de auto stap; reizen zie ik als 'noodzakelijk kwaad' om ergens te komen :wink: Dus als wij ooit nog eens naar Lapland gaan zou dat voor een week of vier à vijf zijn :wink: .
Gr. Marijke
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Wij zijn in Finland geweest en ook in Lapland (zonder hond). Dit was in juni.
Prachtige omgeving maar ik kan niet zeggen dat ik Lapland zoveel mooier vond dan de rest van Finland. Onderweg in de auto kwam je bijna niemand tegen, ja de rendieren die op hun gemak de weg over sjokten.

Hoe zag je de reis voor je? Wij zijn met de boot (vanaf Rostock) gegaan, ik geloof zo'n 24 uur varen. Dit zie ik niet zitten met hond, dus wellicht heb je een goed idee voor als wij nog eens terug willen met hond.

Onze reis hadden wij geboekt via Voigt Travel (is heel goed bevallen).
Moon
Zeer actief

Brigitte30 schreef:Wij zijn in Finland geweest en ook in Lapland (zonder hond). Dit was in juni.
Prachtige omgeving maar ik kan niet zeggen dat ik Lapland zoveel mooier vond dan de rest van Finland. Onderweg in de auto kwam je bijna niemand tegen, ja de rendieren die op hun gemak de weg over sjokten.

Hoe zag je de reis voor je? Wij zijn met de boot (vanaf Rostock) gegaan, ik geloof zo'n 24 uur varen. Dit zie ik niet zitten met hond, dus wellicht heb je een goed idee voor als wij nog eens terug willen met hond.

Onze reis hadden wij geboekt via Voigt Travel (is heel goed bevallen).
Wij reisden met een ferry waar ze een 'hondenhut' hadden :wink: . Hond mocht dus mee in de hut, maar niet in restaurant e.d. Er was een soort grote kattenbak waar honden hun behoefte op konden doen.
Gr. Marijke
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Het is al een hele tijd geleden dat ze nog hier op het forum is geweest maar als ik me niet vergis is Bram & Thijs in Lapland met haar Grote Zwitsers geweest.
Ik kan me nog herinneren dat ze foto's van hun bezoek aan de kerstman plaatste :mrgreen:

In Lapland ben ik zelf (nog :wink: ) niet geweest, maar mijn ouders, tante en 2 vrienden van me wel.
En ze zijn er allemaal laaiend enthousiast over :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Natasja1970
nieuw lid

Ongelezen bericht door Natasja1970 »

Lapland is geweldig !
Maar ik sluit me aan bij Brigitte30.....met een hond op een ferry vind ik niet ideaal, maar ik lees hier ook positieve verhalen.
Smaken verschillen, maar ik vond Lapland mooier dan Finland of Fins Lapland......heerlijk die rust en dat vele groen.

Wij zijn er in Juni geweest, ook op de ferry in Rostock.
En dan op de autoslaaptrein in Rovanniemi, kan niet anders zeggen dan: GEWELDIGE ERVARING !
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”