Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luid

Moderator: moderatorteam

Dobervrouw

Luid

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

Nando moet nu ook leren aanblaffen tijdens het pakwerk, maar die lieverd snapt er nog niet zoveel van.
Ja, hij blaft ontzettend als de pakwerker rent en hij mag bijten, maar nu beginnen we te trainen, dat hij netjes voor de pakwerker moet gaan blijven zitten en aanblaffen.
Maar het leek mij wel handig om dit commando thuis te gaan oefenen met hem, zodat hij het op het veld sneller doorkrijgt.
Hoe leer ik hem het commando luid aan?
Mijn idee was, dat wanneer hij uit zichzelf blaft, ik luid zeg en hem meteen beloon, maar wat zijn jullie manieren?
Mezelf breed orienteren is altijd leerzaam :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Boutje schreef:Heb je iets wat blaffen gegarandeerd uitlokt thuis?
Dan zou ik dat gebruiken, zodra hij blaft "luid" zeggen en belonen. Na een aantal keer zal hij het commando dan wel aan het blaffen gaan koppelen.
Voordeel van het blaffen uit te kunnen lokken is dat je het vaker kan oefenen. negeren als hij blaft zonder dat je het vraagt is dan de volgende stap, alleen op commando wordt het beloond.
Als je het niet uit kunt lokken en je wacht tot hij het spontaan doet, is het goed opletten geblazen wanneer je beloont want je wil natuurlijk niet dat hij op, ik zeg maar iets, de telefoonrinkel een blafconcert gaat geven.
Lijkt me een goeie :ok:
Je kunt hem daarnaast ook nog "stil" aanleren natuurlijk.
Maar telefoongerinkel als oefenobject is inderdaad niet zo geslaagd.
De telefoon kan ook gaan als hij alleen thuis is, en als er dan geen commando "stil" volgt heb je een probleem met de buren :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

ja maar als je dan begint met het leren blaffen op bv een deurbel ( of iets anders waar hij op blaft)
je belt aan hij blaft en je beloont hem meteen met een koekje

maar hoe combineer je dat op een gegeven moment dan met het comando LUID

of moet je dan eerst LUID zeggen en meteen daarna aanbellen :denken:

dat snap ik nog niet helemaal
Afbeelding
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

Ik heb het commando "luid" aangeleerd met de voerbak. Ik gaf de voerbak pas, als Ciske een geluidje of blafje gaf en koppelde daar het commando "luid" aan. Na een paar keer begreep ze, dat "luid' blaffen betekend.
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Ik heb magnum het luid leren geven geleerd, door middel van zijn favo speeltje hoog te houden, en dan het speeltje bewegen, omdat hij er niet bij kon begon hij te blaffen, en zodra hij blafte meteen gezegt luidje en speeltje gegeven.

Dit uit gebouwd en binnen 1 dag wist meneer wat luidje was. De volgende dag luidje met handgebaar aan geleerd en ook dat zat er met 1 dag in.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ciske schreef:Ik heb het commando "luid" aangeleerd met de voerbak. Ik gaf de voerbak pas, als Ciske een geluidje of blafje gaf en koppelde daar het commando "luid" aan. Na een paar keer begreep ze, dat "luid' blaffen betekend.
Op deze manier heb ik het mijn hond ook geleerd :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Dobervrouw

Dank jullie wel voor de reacties.
Alleen, ik vroeg deze vraag dus mede, omdat het heel moeilijk is om zijn geblaf uit te lokken. Hij doet het zelfs niet bij zijn favo-speeltje of snack, dan blijft hij rustig wachten, hoelang het ook duurt. Super dat ie zo beheerst is, maar hij maakt het er me in dit geval niet makkelijk op :mrgreen:
Iemand andere tips?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dobervrouw schreef:Dank jullie wel voor de reacties.
Alleen, ik vroeg deze vraag dus mede, omdat het heel moeilijk is om zijn geblaf uit te lokken. Hij doet het zelfs niet bij zijn favo-speeltje of snack, dan blijft hij rustig wachten, hoelang het ook duurt. Super dat ie zo beheerst is, maar hij maakt het er me in dit geval niet makkelijk op :mrgreen:
Iemand andere tips?
:mrgreen:
Blaft hij wel eens?
In dat geval kan je op het moment dat hij blaft "luid" zeggen en braaf en zodra hij weer stil is "stil" en braaf.
Misschien dat dat lukt?

Eigenlijk dezelfde manier waarop ik mijn hond heb geleerd om zich op commando uit te schudden als ze uit het water komt.
Ze doet het ook op commando als we in de regen hebben gelopen.
(Scheelt een hoop poetswerk in huis :wink: )

edit: schrijffout
Laatst gewijzigd door ranetje op 04 okt 2007 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Iemand andere tips?
Bomer is er ook zo een die vrijwel nooit blaft en het is ook heel moeilijk om het bij hem uit te lokken.
Op gegeven moment ben ik m heel erg gaan uitdagen met een stok, die hij heeeeel graag wilde hebben.. Eerst rustig wachten, dan springen, draaien, alle kunstjes doen en na zeker ruim een kwartier kwam er een heel klein blafje uit.. Heel enthousiast beloond en zelfde opnieuw, nu blafte hij na een minuut of 13 :N:
Zo heb ik dat een periode geoefend, niet op 1 dag, en nu blaft hij op 'bark!' Behalve 's morgensvroeg, dan doet hij het niet, dan blijft het bij een schor grom-blafje.

Eerst ahd ik als commando blaf, maar dan ging hij gelijk plat, leek teveel op af.. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gek maken voor de pakwerker... als hij graag wil bijten gaat hij vanzelf luidje geven :ok: Pakwerker onverwachte beweging laten maken in het verstek, of 3e man erbij die hem vasthoudt zodat hij net niet bij de pakwerker kan... etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

luid heb ik hier ook aangeleerd dmv de voerbak :mrgreen:

commando stil wil nog niet altijd lukken :N:
:pop:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Luid

Ongelezen bericht door alm@ »

Dobervrouw schreef: Mijn idee was, dat wanneer hij uit zichzelf blaft, ik luid zeg en hem meteen beloon, maar wat zijn jullie manieren?
Zo heb ik het ook aangeleerd. Ik heb tegelijk ook op die manier het commando 'genoeg' ingevoerd.
Afbeelding
Dobervrouw

Oeps.. ik was helemaal vergeten dat ik een topic hierover had geopend!

Inmiddels is Nando uit zichzelf gaan balffen tijdens pakwerk, zo fel dat ik hem geeneens meer herken : :smile:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:
Iemand andere tips?
:mrgreen:
Blaft hij wel eens?
In dat geval kan je op het moment dat hij blaft "luid" zeggen en braaf en zodra hij weer stil is "stil" en braaf.
Misschien dat dat lukt?

Eigenlijk dezelfde manier waarop ik mijn hond heb geleerd om zich op commando uit te schudden als ze uit het water komt.
Ze doet het ook op commando als we in de regen hebben gelopen.
(Scheelt een hoop poetswerk in huis :wink: )

edit: schrijffout
haha dat heb ik met die van mij ook gedaan, zodra hij ging schudden commando "schudden"eraan gekoppeld.. (helaas ook met mijn lichaam dat gebruikt zodat ik nu altijd zelf schuddend t commando schudden geef)
Mijn hond gaf ook geen luid op commando..ondanks dat hij wel Ipo getraind is
Ik ben wel consequent geweest in als hij eens ging blaffen (ja ook ik stond minuten lang met zijn favo speel of voertje of bal voor de neus met een commandootje luid.. gefixeerd op de bal of speel, maar geluid kwam er niet uit.. sta je dan..)
Toen hij wat meer ging blaffen.. direct luid eraan gekoppeld..
Duurde even maar nu ben ik zover dat ie toch wel t luidje geeft zonder manwerker in de buurt...
Mijn hond is aanblaffen op de manwerker volgens mij geleerd op het veld zelf hoor.. aanblaffen is mouw winnen, commando luid is dan eigenlijk niet een apart commando maar hoort bij de oefening revieren en de manwerker in verstek vinden..
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

:P Jamey gaat blaffen op de fietspomp :mrgreen: Als je dat richting haar pompt gaat ze blaffen :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”