Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eindelijk...!!!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

nan*

Ongelezen bericht door nan* »

In eerste instantie wou ik jullie allemaal negeren, de types die alles beter denken te weten! , maar omdat ik zoveel pb's heb gehad van andere forum leden die mij zeiden niet op jullie te reageren omdat jullie toch alleen maar iedereen klein proberen te maken met jullie gez..k.

@ malinois:Denk je nou werkelijk dat wij binnen via een camera een bevalling zitten te bekijken :denken: er staat zelfs een bed in haar kraamhok!
Als je zo dom bent denk je dan echt dat wij de lijnen aan jou door gaan geven en trouwens wat gaat jou dat aan? :denken:

@ yamie:Mocht je weer een keer op de fiets met je hond naar die goedkope DA gaan in berkel enschot moet je hier langs komen ( de rest ook) kun je zien hoe het er hier aan toe gaat en dan mag je pas iets gaan zeggen!

Van de 25 jaar dat wij honden fokken is er nog nooit een hond in het asiel terecht gekomen!en dat de asiels bomvol zitten en dat ze daar wegrotten (zoals dat hier op het forum gezegd wordt) komt omdat al die honden uit het buitenland worden gehaald!

Hebben jullie niks beters te doen als iedereen hier op het forum te kleineren, (zoals bijv. een tijdje terug dat kind van 16 af te z..ken die gewoon een vraag stelde.)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

nan* schreef:
Van de 25 jaar dat wij honden fokken is er nog nooit een hond in het asiel terecht gekomen!

bewijs dat eens? Ik geloof er niks van.
en dat de asiels bomvol zitten en dat ze daar wegrotten (zoals dat hier op het forum gezegd wordt) komt omdat al die honden uit het buitenland worden gehaald!
De mechelaars waar de asiels mee vol zitten komen toch echt voor naar ik vermoed meer dan 95% uit Nederland.
En zelfs al zouden de Nederlandse asiels meer gevuld zijn vanwege het feit dat er buitenlandse honden naar Nederland komen, dan nog draagt dit nest gewoon bij aan het probleem. Hoe je het ook wendt of keert.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nan* schreef: Van de 25 jaar dat wij honden fokken is er nog nooit een hond in het asiel terecht gekomen!en dat de asiels bomvol zitten en dat ze daar wegrotten (zoals dat hier op het forum gezegd wordt) komt omdat al die honden uit het buitenland worden gehaald!
Misschien handig om eens in een asiel te gaan kijken voor je zulke domme uitspraken doet.

Als je zo begaan met dieren, had dan lekker een mechelaar uit het asiel gehaald ipv er nog 12 op de wereld te zetten.
Maar nee dat mogen wij doen zodat mensen zoals jullie fijntjes door kunnen gaan met het fokken van ongeleide projectielen in verkeerde handen.
jelle
Zeer actief

nan* schreef: maar omdat ik zoveel pb's heb gehad van andere forum leden die mij zeiden niet op jullie te reageren omdat jullie toch alleen maar iedereen klein proberen te maken met jullie gez..k.
Als "al" die andere forumleden die het prima vinden dat er op deze manier honden vermeerderd worden nou ook eens het lef hadden om met inhoudelijke argumenten te komen zou ik dat een stuk respectabeler vinden.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Horus

Ongelezen bericht door Horus »

Wat zijn dit nu weer voor reacties.?
Jullie vallen mensen zomaar aan zonder dat jullie mensen kennen of weten hoe het bij deze mensen aan toe gaat.
Jullie trekken meteen al negatieve conclusies.
En het zijn steeds dezelfde mensen die aanvallen.
Iemand stelt een vraag of zet iets neer en uit alle hoeken en gaten komt dan het commentaarstelletje dat het even beter denkt te weten.
Hebben jullie niets anders te doen dan mensen aanvallen?
Degene die jullie nu aanvallen is een gerenommeerde fokker die al meer als 20 jaar ervaring heeft en zeer bekend is in de topfokkerwereld. Zij fungeert als vraagbaak, raadgever en mentor bij beginnende en gevestigde fokkers.
Ze haalt honden uit het asiel om ze een supergoed leven te geven. En heeft nog nooit een hond weggedaan om wat voor reden dan ook.
Hebben jullie niets anders te doen dan op het forum te struinen en mensen op te zoeken die in jullie ogen het helemaal verkeerd doen terwijl dat niet zo is.
Als jullie zo van honden houden ga dan iets nuttigers doen en help in het asiel of neem een asielhondje of herplaatser in plaats van mensen aan te vallen en af te zeiken.
Of ga een cursus communicatie volgen want daar leer je fatsoenlijk en respectvol communiceren. Iets wat de mensen die altijd maar commentaar geven vreemd is.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

nan* schreef:In eerste instantie wou ik jullie allemaal negeren, de types die alles beter denken te weten! , maar omdat ik zoveel pb's heb gehad van andere forum leden die mij zeiden niet op jullie te reageren omdat jullie toch alleen maar iedereen klein proberen te maken met jullie gez..k.

@ malinois:Denk je nou werkelijk dat wij binnen via een camera een bevalling zitten te bekijken :denken: er staat zelfs een bed in haar kraamhok!
Je spreekt jezelf tegen
Als je zo dom bent denk je dan echt dat wij de lijnen aan jou door gaan geven en trouwens wat gaat jou dat aan? :denken:
Dan zullen er wel geen lijnen inzitten :19:
Wat dat Malinois aangaat ? Zullen we maar zeggen dat haar hart bij Mechelaartjes ligt en dat dit soort idioterie haar aan het hart gaat :denken:

@ yamie:Mocht je weer een keer op de fiets met je hond naar die goedkope DA gaan in berkel enschot moet je hier langs komen ( de rest ook) kun je zien hoe het er hier aan toe gaat en dan mag je pas iets gaan zeggen!
Wat ben jij een vals kreng, ik denk zomaar dat Yamie heel wat meer betrokkenheid bij haar honden heeft dan jij, ik kan me niet herinneren dat haar hond in een kennel lag te bevallen terwijl zij vanaf een schermpje zat te kijken
Van de 25 jaar dat wij honden fokken is er nog nooit een hond in het asiel terecht gekomen!en dat de asiels bomvol zitten en dat ze daar wegrotten (zoals dat hier op het forum gezegd wordt) komt omdat al die honden uit het buitenland worden gehaald!
Nee dat komt omdat dorpsgekken zoals jij van die zgn ongelukjes hebben met een ras wat niet plaatsbaar is omdat het gemiddelde gezin er nou eenmaal niets mee kan :boos: :boos: :boos:

Hebben jullie niks beters te doen als iedereen hier op het forum te kleineren, (zoals bijv. een tijdje terug dat kind van 16 af te z..ken die gewoon een vraag stelde.)
Dat krijg je met echte hondenliefhebbers, die kunnen niet zo goed tegen die zgn oepsnestjes , zijn jullie zo ook aan je overige 17 honden gekomen :idea:
nan*

Je moet eens terug lezen dan kun je zien dat wij honden nemen uit het asiel die niet meer plaatsbaar zijn dus jij moet eerst lezen voordat je zo'n domme uitspraak doet!

En waarom zou ik hier in godsnaam dingen gaan bewijzen als jullie toch alles verdraaien en beter weten.
jelle
Zeer actief

Horus schreef:Wat zijn dit nu weer voor reacties.?
Jullie vallen mensen zomaar aan zonder dat jullie mensen kennen of weten hoe het bij deze mensen aan toe gaat.
Iemand stelt een vraag of zet iets neer en uit alle hoeken en gaten komt dan het commentaarstelletje dat het even beter denkt te weten.
Degene die jullie nu aanvallen is een gerenommeerde fokker die al meer als 20 jaar ervaring heeft en zeer bekend is in de topfokkerwereld. Zij fungeert als vraagbaak, raadgever en mentor bij beginnende en gevestigde fokkers.
Ze haalt honden uit het asiel om ze een supergoed leven te geven. En heeft nog nooit een hond weggedaan om wat voor reden dan ook.
Hebben jullie niets anders te doen dan op het forum te struinen en mensen op te zoeken die in jullie ogen het helemaal verkeerd doen terwijl dat niet zo is.
Als jullie zo van honden houden ga dan iets nuttigers doen en help in het asiel of neem een asielhondje of herplaatser in plaats van mensen aan te vallen en af te zeiken.
Of ga een cursus communicatie volgen want daar leer je fatsoenlijk en respectvol communiceren. Iets wat de mensen die altijd maar commentaar geven vreemd is.
en toch speelt die vreselijk respectabele topfokker het klaar om 13 mechelaars op de wereld te zetten waar echt níemand op zit te wachten. Hoe rijm jij dat?

Ik ben niet dagelijks op zoek naar mensen om af te zeiken. Ik word gewoon oprecht heel erg boos over mensen die zo achteloos met dieren omspringen. Over respectvol gesproken.
Laatst gewijzigd door jelle op 06 okt 2007 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Addy

nan* schreef:Je moet eens terug lezen dan kun je zien dat wij honden nemen uit het asiel die niet meer plaatsbaar zijn dus jij moet eerst lezen voordat je zo'n domme uitspraak doet!
Ja en in de tussentijd zorg je ervoor dat er binnen een aantal jaren een aantal onplaatsbare honden in het asiel terecht komen.En waarom zou ik hier in godsnaam dingen gaan bewijzen als jullie toch alles verdraaien en beter weten.
Voor mij hoef je niets te bewijzen maar doe in godsnaam niet of je geweldig bent :19:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Horus schreef:Degene die jullie nu aanvallen is een gerenommeerde fokker die al meer als 20 jaar ervaring heeft en zeer bekend is in de topfokkerwereld. Zij fungeert als vraagbaak, raadgever en mentor bij beginnende en gevestigde fokkers.
Ze haalt honden uit het asiel om ze een supergoed leven te geven.
Mag ik even heel hard lachen?
Gerenommeerde fokker die niet eens in staat is om een loopse teef van een intacte reu weg te houden. :smile:

Ja hoor, een hond uit het asiel halen die vervoglens gelijk de kans krijgt 12 pups o pde wereld te zetten. Oh oh wat is die fokker begaan met al die asielhondjes.
Toch typisch ook, zo iemand loopt dan door een asiel, ziet daar allemaal stumperds zitten, allemaal honden die dolgraag een thuis zouden willen krijgen. En wat doet zo iemand? een aantal pups op de wereld zetten die niks toevoegen, pups waarvan er al honderden rondlopen in Nederland....

Hoe krom kan het zijn.
nan*

JULLIE ZIJN ECHT EEN STEL DOMME MENSEN.Als je terug leest is de teef niet alleen bevallen dus ga nie dom lopen doen!
En ik vind mezelf niet geweldig jullie vinden jezelf allemaal geweldig!
noem een meisje van 21 maar een kreng maakt me niet uit ik weet wie het zeggen!

En jullie weten natuurlijk alles zo is het toch!
Wij zijn blij met de puppies en dat neemt niemand van ons af!
O,ja hadden jullie ook zo gereageerd als het 3 pups waren?

Jullie moeten gewoon je mond houden en pas open doen als je hier thuis bent geweest en de situatie kent!

Ben misschien wel 21 maar sta ver boven jullie!
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Horus schreef:Degene die jullie nu aanvallen is een gerenommeerde fokker die al meer als 20 jaar ervaring heeft en zeer bekend is in de topfokkerwereld.
nan* schreef:Ben misschien wel 21 maar sta ver boven jullie!

:denken:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Horus

jelle schreef:
Horus schreef:Wat zijn dit nu weer voor reacties.?
en toch speelt die vreselijk respectabele topfokker het klaar om 13 mechelaars op de wereld te zetten waar echt níemand op zit te wachten. Hoe rijm jij dat?

Ik ben niet dagelijks op zoek naar mensen om af te zeiken. Ik word gewoon oprecht heel erg boos over mensen die zo achteloos met dieren omspringen. Over respectvol gesproken.
Jullie oordelen bij voorbaat al over mensen en denken het allemaal zo goed te weten en zeiken iemand dan helemaal af.
Je kunt pas over iemand oordelen als je ze echt kent of bij de fokker op bezoek bent geweest.
En achter de PC iemand aanvallen is oh zo makkelijk.
Hoezo wordt er achteloos met dieren omgesprongen?
Waar baseer jij dat op?
In al die jaren dat deze, lees goed TOPfokker, al fokt is dit een ongeluksnestje. Dan kun je niet meteen concluderen dat dit een broodfokker is of slecht voor haar honden is.
Verdiep je eerst eens in de mens voordat je oordeelt.
En je behandelt een mens zoals jezelf ook behandelt wilt worden toch.
Ik en velen met mij weten dat zij een superfokker is die goed voor al haar honden is. Voor haar rashonden maar ook voor haar stamboomloze honden die ze uit slechte handen gered heeft. Ze heeft nog nooit een hond weggedaan maar verzorgt ze liefdevol tot aan hun dood.
En ja jullie mogen lachen maar dan wel om jullie eigen domme gedrag.
Luitjes, ongelukjes gebeuren echt wel eens.
1 ongelukje in meer dan 20 jaar en jullie vallen meteen iemand aan.
Respectloos, iets anders kan ik niet zeggen.
Horus

Knoeppie schreef:
Horus schreef:Degene die jullie nu aanvallen is een gerenommeerde fokker die al meer als 20 jaar ervaring heeft en zeer bekend is in de topfokkerwereld.

Kijk, dit gedrag vind ik dus vreemd.
Een paar quotes neerzetten in plaats van netjes te vragen hoe dit nou zit.
Dat bedoel ik met respectvol communiceren.
Als je fatsoenlijk vraagt hoe dit kan dan had je waarschijnlijk netjes antwoord gekregen dat haar moeder een fokker is en zij de dochter.
Moeilijk he om fatsoenlijk te communiceren? En begrijpend lezen is waarschijnlijk ook erg moeilijk voor sommigen.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Horus schreef:
Knoeppie schreef:

Als je fatsoenlijk vraagt hoe dit kan dan had je waarschijnlijk netjes antwoord gekregen dat haar moeder een fokker is en zij de dochter.
Moeilijk he om fatsoenlijk te communiceren? En begrijpend lezen is waarschijnlijk ook erg moeilijk voor sommigen.
Ik begrijp heus wel dat haar ouders fokten en zij nu ook maar ik vind het vreemd dat je loopt te verkondigen dat ze al meer dan 20 jaar fokt terwijl ze pas 21 is, zeg dan dat ze er mee opgegroeid is.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
nan*

Martijn schreef:Wat heeft het feit dat je 21 bent in vredesnaam met het onderwerp te maken?
Met het onderwerp heeft het er niks mee te maken,maar dat jullie wel kunnen tegen mij en dat andere meisje van 16.
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

Knoeppie schreef:

haar moeder is al meer dan 20 jaar bezig :wink:
Afbeelding
Addy

nan* schreef:
Martijn schreef:Wat heeft het feit dat je 21 bent in vredesnaam met het onderwerp te maken?
Met het onderwerp heeft het er niks mee te maken,maar dat jullie wel kunnen tegen mij en dat andere meisje van 16.
volgens mij is iemand van 21 jaar volwassen, althans hoort dat te zijn, gedraag je dan ook zo :roll:
nan*

ik heb een poging gedaan om jullie het hele gebeuren uit te leggen, maar als jullie zo door blijven gaan wie is er dan niet volwassen? :denken:
Addy

nan* schreef:ik heb een poging gedaan om jullie het hele gebeuren uit te leggen, maar als jullie zo door blijven gaan wie is er dan niet volwassen? :denken:
dit hele gebeuren valt niet uit te leggen, dat is nog stommer dan stom stom :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

nan* schreef:JULLIE ZIJN ECHT EEN STEL DOMME MENSEN.!
Sprak zij terwijl de loopse teef ongemerkt werd gedekt door de reu :roll: Wat zegt het asiel hier eigenlijk van in de regel mag er niet gefokt worden met honden die daar vandaan komen of geld dat voor jullie dierenweldoeners niet :denken:
jelle
Zeer actief

Horus schreef:
Hoezo wordt er achteloos met dieren omgesprongen?
Waar baseer jij dat op?
zomaar een nest geboren laten worden dat niet meer is dan puur vermeerdering van een hondenpopulatie, en dan ook nog van een ras en type waarvoor het heel erg moeilijk is écht een goed thuis te vinden vind ik achteloos en respectloos naar al die andere honden toe die al zitten te wachten op die weinige beschikbare plekken. Dan maakt het echt weinig meer uit of je verder al 25 jaar "topfokker" bent of niet.
1 ongelukje in meer dan 20 jaar en jullie vallen meteen iemand aan.
Respectloos, iets anders kan ik niet zeggen.
De eerste melding van dit nestje was alleen maar een oh-kijk-eens-wat-leuk berichtje. Geen enkele notie van het idee dat het misschien een nest is dat eigenlijk niet geboren had moeten worden. Ik twijfel dan ook danig aan het oeps-gehalte. Wellicht is het nest ongepland (en ook de dekking zelf had met wat meer zorgvuldigheid voorkomen kunnen worden!), maar de keuze om het te laten komen is daarna heel bewust gemaakt. Er had nog van alles aan gedaan kunnen worden maar daar is niet voor gekozen. Daar is dus niets "oeps" aan. Gewoon bewust een nest moeilijke pups erbij maken die de kansen van de honden die er al zijn danig verslechteren. Dat vind ík dus respectloos.

Afbeelding

jelle
Zeer actief

nan* schreef:ik heb een poging gedaan om jullie het hele gebeuren uit te leggen, maar als jullie zo door blijven gaan wie is er dan niet volwassen? :denken:
Nee, je hebt een poging gedaan het goed te praten en ik ben het gewoon niet met je eens. Het is niet zo dat ik je teksten niet begrijp, ik vind alleen je argumenten niet valide.

Afbeelding

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

heb je je nest hier neergezet om te kijken of je via dit forum je pups kwijt zou kunnen raken? aangezien je (nog) geen vraag hebt gesteld?

ik heb wel een vraag voor jou, wat denk jij dat een nest van 2 ongewenste ouders en met name meteen vader die bijna zijn hele leven in het asiel heeft gezeten (en dus echt niet plaatsbaar was) kan toevoegen en denk je zelf niet dat dit een zeer risicovolle combinatie is?

waarom heeft je moeder het nest niet laten wegspuiten?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

trouwens horus, ik mag reageren hier want ik heb momenteel een asielhond en heb vorig jaar 2 herplaatsers in moeten laten slapen, dus dan mag het he, naar jouw maatstaven. wat heb je zelf voor honden?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

oh, lama. je hebt 3 rashonden, shar peis wel te verstaan. en het zal niet lang meer duren of er komt nog een ras bij, chinese crested, als ik je voorstelbericht zo lees. goed bezig! :ok:
Afbeelding
Addy

nan* schreef:
het is ook niet eerlijk want ik is groot en jij bent klein, oooooooo neeeeeeeeeeee niet eerlijk. :smile: :smile: :smile:
Horus

Knoeppie schreef:
Horus schreef:
Knoeppie schreef:

Ik begrijp heus wel dat haar ouders fokten en zij nu ook maar ik vind het vreemd dat je loopt te verkondigen dat ze al meer dan 20 jaar fokt terwijl ze pas 21 is, zeg dan dat ze er mee opgegroeid is.
Misschien een foutje van mijn kant. Sorry.
Maar als men eens logisch nadenkt of netjes vraagt dan hadden ze het ook begrepen. dat bedoel ik steeds met communiceren.
Maar een aantal mensen smijten hier met verwijten en trekken bij voorbaat al conclusies. Dat vind ik jammer.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:
malinois schreef:Er is toch niks mooiers dan pups geboren zien worden, dan ga je dat toch niet volgen vanuit een andere kamer op een camera :roll: sorry maar ik snap dat echt niet... ik ben heel blij dit meegemaakt te hebben met mijn hond en het nooit willen missen, zo'n wereldwondertje... een onervaren moeder die exact weet wat ze moet doen... het is iets wat ik nooit zal vergeten, iets wat ik mn hele leven zal onthouden....
En ja ik heb heel wat nestjes gezien maar dit blijft me toch bij hoor!

Maar voor het geval dat, nog ff mn vragen:

... en de lijnen van de honden Daar vroeg ik ook naar... er staan er 5 (easy) op bloedlijnen, is ze 1 van die 5 en van pa? Uit welke lijnen komt die?

Wat zijn de HD en ED uitslagen van de honden, tenminste het zijn geen stamboomhonden maar ik neem aan de je er foto's van hebt dus hoe zien die eruit?

Overigens nog 1 vraag... je zegt: we vinden wel goede huisjes voor ze... Hoe weet je dat er in deze tijd zoveel vraag naar is, dit terwijl juist heel veel GOEDE fokkers minder gaan fokken omdat er minder vraag is naar x-mechelaars en mechelaars... Hoe weet je dan zo zeker dat je ze op de juiste plek krijgt

dan heb ik er nog een paar uitgehaald, maar deze ben ik toch erg benieuwd naar....
je denkt toch niet dat de vaderhond is gerontgend? die is 4 en heeft de 3,5 jaar in het asiel gezeten :denken: :19:
nee daarom :wink: moeders trouwens ook niet denk ik.... heb ik ergens zo'n vermoeden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Horus schreef: Maar een aantal mensen smijten hier met verwijten en trekken bij voorbaat al conclusies. Dat vind ik jammer.
Volgens mij worden hier gewoon vragen gesteld bij dit nestje. Veel vragen waarop geen antwoord komt.
Waarom hebben ze bijvoorbeeld het nestje toch laten komen en geen spuitje gehaald?
Als je zoveel jaar ervaring hebt en zoveel asieldieren in huis en weetikwatnogallemaal, lijkt het me dat je goed weet dat die pups beter niet op de wereld komen.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”