Hallo!
Wij willen dit jaar oud en nieuw gaan vieren met familie in Duitsland.
We willen Luna graag meenemen.
Nou ben ik wat gaan lezen over entingen en zo maar hoe zit het met muilkorven? Ze is zwaarder dan 20 kilo dus officieel moet het dan volgens mij maar hoe streng zijn ze daarin? Weet iemand dit?
Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken ivm de kou bijvoorbeeld?
Alvast bedankt!
groetjes Inge!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
duitsland
Moderator: moderatorteam
- Inge2104
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
- Aantal honden: 1
- Yinxx
- Actief
Wij zijn van de zomer naar Duitsland geweest en hebben voor de zekerheid wel een muilkorf meegenomen.
Je moet deze kunnen laten zien & evt. om doen als ze erom vragen. Maar in onze 2 weken dat wij daar zijn geweest
(ook in drukke toeristische gebeiden) heeft er niemand naar gevraagd. Maar voor de zekerheid zou ik, als ik jou was, er wel een meenemen.
Veder is het in Dld ook verplicht om je hond vast te hebben in de auto, dus bijv. met een Roadie hondengordel.
Voor meer informatie kun je ook hier eens kijken op:
http://www.dogsincluded.nl/invoer/duitsland.htm
Je moet deze kunnen laten zien & evt. om doen als ze erom vragen. Maar in onze 2 weken dat wij daar zijn geweest
(ook in drukke toeristische gebeiden) heeft er niemand naar gevraagd. Maar voor de zekerheid zou ik, als ik jou was, er wel een meenemen.
Veder is het in Dld ook verplicht om je hond vast te hebben in de auto, dus bijv. met een Roadie hondengordel.
Voor meer informatie kun je ook hier eens kijken op:
http://www.dogsincluded.nl/invoer/duitsland.htm
Laatst gewijzigd door Yinxx op 10 okt 2007 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
op deze site www.duitsverkeersbureau.nl staat diverse info over het meenemen van huisdieren en waaraan ze moeten voldoen (entingen, chip etc). Ook staat er een stukje over welke honden gemuilkorfd moeten worden.
Als je bij zoeken "huisdieren" invult , komt hij gelijk bij het info stukje.
Als je bij zoeken "huisdieren" invult , komt hij gelijk bij het info stukje.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......