Wanneer ik het idee heb dat Cato wel heeeeel erg geinterresseerd is in een andere hond en op het punt staat te gaan "storten" (lees= heel hard wegrennen met bananen in de oren) probeer ik dit voor te zijn en haar aan te lijnen (wat helaas niet altijd lukt) Gelukkig weet iedereen in het park dat Cato een vreselijk lief hondje is en dat het puppy gedrag (is nu 5 mnd) nog niet helemaal weg is
Helaas had ik laatst ook zo'n geval waarvan ik mensen tegen kwam die twee JR-retjes hadden. (waarvan 1 nog een pup) Zij lijnden de hondjes meteen aan (ik dus ook) en liepen verder. (zonder gedag te zeggen overigens,
Een van de hondjes wilde graag met Cato spelen en anderom was dit ook het geval. Ik heb een tijdje gewacht tot hondjes en eigenaren uit het zicht verdwenen waren. Bij het verder lopen deden zij hun hondjes weer los (maar deze bleven netjes bij de baas lopen) Ik vond dat Cato ook wel weer los kon. (pas toen ze echt al een heel tijdje uit het zicht verdwenen waren hoor)
Toch hing het luchtje van de hondjes waarschijnlijk nog in de lucht want van het ene op het andere moment zette madam een sprint en was volledig uit het zicht verdwenen. Weg was ze en luisteren, ho maar
Ik rennen en uiteindelijk was ze op een speelveldje waar de JR-retjes ook waren en vond het helemaal geweldig. Ik roepen en uiteindelijk kwam mijn vrolijke viervoeter. De eigenaresse van de JR liep te roepen en achter haar hondje aan te lopen maar het hondje had ook geen zin om bij de bas te komen. Vervolgens zijn ze zonder ook maar op te kijken naar mij (ik had gerust mijn excuses aan willen bieden maar ik werd helemaal genegeerd) weggelopen. Ik weet dat ik op zijn minste foei had moeten zeggen tegen Cato maar ik vond de situatie ook wel comisch en Cato keek mij op zo'n triomfantelijke manier aan dat ik het echt heel moeilijk vond om boos te worden (ja ik weet het concequent zijn, maar soms is dat zoooooo moeijlijk) Ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenover de JR eigenaars ook het gevoel had van
Maar wat moet ik doen met een stortend hondje.
Wanneer ze niet is afgeleid komt ze altijd direct (nou ja bijna direct) bij me terug als ik haar roep. Maar met andere honden wil ze zoooo graag spelen.