Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen gevraagd Wacky Walk'r

Moderator: moderatorteam

markdh
Zeer actief

ervaringen gevraagd Wacky Walk'r

Ongelezen bericht door markdh »

Heb veel over de wacky walk'r gelezen en meen me ook te herinneren dat er hier iemand vt forum er erg antousiast over was.Zit eraan te denken er ook 1 te kopen,omdat Bantou stront eigenwijs is.Heb na aantal berichten gelezen te hebben over trekken aan de riem de adviezen die daarin gegeven werden opgevolgd maar zonder resultaat.Vandaar dus dat ik de Wacky Walk'r wil aanschaffen om te zorgen dat Bantou naast me blijft lopen.Klopt het dat de Wacky Walk'r erg stug is en dat ie na een tijdje wat soepeler wordt?
Afbeelding
markdh
Zeer actief

tja,kan er niks an veranderen :smile:
Afbeelding
Sweet-BorderTerrier
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Sweet-BorderTerrier »

Ik heb dit gekopierd van een site. Maar mij lijkt t echt een vreselijk ding ! Hopelijk reageert iemand die hem zelf gebruikt, want misschien heb ik t mis.

Ontdek de WackyWalk'r hondenriemen!

Er is weer wat nieuws op het gebied van hondenriemen! De winkels hangen vol met nylon en leren riemen, maar nu is er een riem gemaakt van rubber! Rubber heeft heeft de eigenschap dat het rekt. Deze riemen zijn dus gemaakt om te rekken. Hierdoor krijg je minder last van jouw trekkende viervoeter! Onverwachte bewegingen van je hond worden nu door de riem geincasseerd en niet meer door jouw schouders of je rug. Met de WackyWalk'r is het dus veel prettiger om jouw viervoeter uit te laten!

De WackyWalk'r (de lange riemen) en de Urban (halve lengte van de lange riemen) riemen combineren vorm en functionaliteit. Deze riemen geven uw hond de vrijheid van beweging met behoud van controle. De riem bestaat uit een sterke rubberen slang die voorkomt dat u last krijgt van onverwachtse bewegingen van uw hond of continue trekken van uw hond. Het rekbare karakter van deze riemen maakt het veel prettiger om uw hond uit te laten en zorgt voor een continue correctie indien uw hond toch aan de riem trekt.

De riemen zijn voorzien van een extra nylon koord in de rubberslang om te voorkomen dat de riem kan scheuren.

De riem rekt maximaal één keer z'n lengte, waardoor u controle behoudt over uw hond.
Het rekbaar karakter van deze riemen corrigeert uw trekkende hond continu, zonder inspaning van u.
Het rubber is makkelijk schoon te houden.
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Wij hebben er hier eentje, ik vind het echt een onding, terwijl Jeroen hem de hemel in prijst :mrgreen: Het is voor mensen die bijv, last ondervinden aan het trekken echt een ideaal ding. Jeroen heeft een schouderblesseure en hier vooral in de winter veel last van. Als je hond een ruk geeft dan vangt ipv je arm de lijn de klap op. Daar is de riem wel ideaal voor, en ook het corrigeren van je hond gaat automatisch, de hond geef een ruk en de lijn geeft de correctie. De hond kan namelijk niet verder de word door het bungee effect, weer terug gezet.
Dus ja het is een oplossing maar nee mijn ding is het niet. :wink:
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

leert een hond daar niet juist van trekken :denken:

als hij hem strak houd is hij op het einde van de riem maar al gaat hij net wat harder trekken
dan komt hij weer een stukje verder
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

kawa2 schreef:leert een hond daar niet juist van trekken :denken:

als hij hem strak houd is hij op het einde van de riem maar al gaat hij net wat harder trekken
dan komt hij weer een stukje verder
Nee wij hebben er eentje van een meter, zodra je hond trekt word hij weer terug gezet..... Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen... Normaal als een hond rukt dan komt hij meestal een stuk vooruit, doordat de baas mee geeft. Bij deze riem trekt hij en word hij automatisch door het elastiek weer terug gezet waar hij stond. Dus hij/zij schiet er eigenlijk niks mee op door het trekken. :wink:
Afbeelding
Carola Sabic
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Carola Sabic »

:denken:
Stel mijn normale riem is 130 cm, was hij van dit nieuwe materiaal gemaakt en zou hij een jump maken, dan heeft hij even een dubbele lengte van 260 cm ?

Dan kan ie misschien net die hond te pakken krijgen, die hij anders met een normale riem niet had gehad, toch ??? :denken:
Groetjes, Carola
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik heb er ook 1 en nee, een happende hond moet je er niet aan hangen. Daar is'ie niet voor. Je moet ook niet denken dat die riem je hond opvoedt (dat moet je namelijk zelf doen). Wel vangt het de klappen voor je op van een wegspringende hond en wordt een in-de-lijn-hangende hond van continu tegendruk voorzien.

Ik vind het een grappig ding en gebruik hem als ik 2 grote honden aan 1 hand heb en ik geen zin heb in ze te vertellen dat ze ook gewoon kunnen lopen. Als ze dan zo nodig willen hangen dan maar zo.

Momenteel heb ik hem uitgeleend aan iemand die een rugoperatie heeft ondergaan en die een mechelaarreu moet uitlaten. Ben benieuwd wat zij er van vindt.

Paarden met hangproblemen worden trouwens ook wel aan elastiek gezet om schade te voorkomen.
markdh
Zeer actief

Heb nu al een week of 2 de Wacky Walk'r en in het begin moest ik er heel erg aan wennen(voelde nog heel stug aan) maar werd na verloop van een aantal dagen toch wat soepeler.Ik heb een aandoening aan de rug en ik mer het verschil wel tussen de normale riem en de Wacky Walk'r de stoten die je normaal gesproken te verduren krijg bij een normale riem voel je dus niet met de Wacky Walk'r(die vangt de klappen op zodat de rug/schouders/armen) ontzien worden.
Denk dat de 1 zweert bij een Wacky Walk'r en de ander vind het een onding :wink:
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Carola Sabic schreef::denken:
Stel mijn normale riem is 130 cm, was hij van dit nieuwe materiaal gemaakt en zou hij een jump maken, dan heeft hij even een dubbele lengte van 260 cm ?

Dan kan ie misschien net die hond te pakken krijgen, die hij anders met een normale riem niet had gehad, toch ??? :denken:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat Kira zover naar voren schoot. Het elastiek rekt wel mee maar niet in die mate. Tenminste bij de lijn die ik heb niet. Op het moment dat Kira een ruk geeft rekt het maar trekt het ook gelijk weer terug, Kira denkt dus dat ze naar voren gaat maar eigenlijk komt ze geen mm vooruit :wink:
Vind het lastig om zo uit te leggen eigenlijk moet je het gewoon een keer proberen. :idea:
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

markdh schreef:Heb nu al een week of 2 de Wacky Walk'r en in het begin moest ik er heel erg aan wennen(voelde nog heel stug aan) maar werd na verloop van een aantal dagen toch wat soepeler.Ik heb een aandoening aan de rug en ik mer het verschil wel tussen de normale riem en de Wacky Walk'r de stoten die je normaal gesproken te verduren krijg bij een normale riem voel je dus niet met de Wacky Walk'r(die vangt de klappen op zodat de rug/schouders/armen) ontzien worden.
Denk dat de 1 zweert bij een Wacky Walk'r en de ander vind het een onding :wink:
Fijn dat het helpt bij je. :mrgreen:
Afbeelding
markdh
Zeer actief

het helpt voor de hond dan he,en ik voel minder de stoten :wink:
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

markdh schreef:het helpt voor de hond dan he,en ik voel minder de stoten :wink:
Dan helpt het jou toch ook? Dat is ook de reden waarom Jeroen deze lijn veel gebruikt. Zijn schouder word niet nog een keer belast door Kira.
En dan is het een ideale lijn. :ok:
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik heb een lijn volgens het zelfde principe alleen is die van Ezydog...zit ook een elastisch gedeelte in. Is heel fijn idd om de klappen op te vangen ,scheelt echt pijn in mijn arm en schouder...
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”