Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kooiinrichting

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Assie
Zeer actief
Contacteer:

Kooiinrichting

Ongelezen bericht door Assie »

Jeetje, nooit gedacht dat het zo leuk is om te spelen met de kooiinrichting van ratten. Ik zag net een foto terug van 3 maanden geleden, toen had ik de kooi nét en zat er nog niks in. Inmiddels heb ik behalve mijn 3 oude opvangdames, sinds zaterdag 2 jonge opvangdames erbij en is de inrichting van de kooi echt drastisch veranderd.
Het veranderingsproces.

Dag 1
Afbeelding

Dag 2, ratten nog niet aanwezig, bovenbuurvrouw, Pinky de hamster, wel.
Afbeelding

Na 1 maand, ratten aanwezig (die bult in de theedoek). De bovenbuurvrouw is helaas overleden.
Afbeelding

Maand 3, inclusief de 2 nieuwe meiden, (Elske en Lina), met een nieuwe verdieping en nieuwe hangmatjes.
Afbeelding

Dure hobby die ratten :mrgreen:
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Marley2016
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marley2016 »

lief zijn ze he ratjes ik had ze ook tot ik mijn vriend leerde kennen die was er niet zo gecharmeerd van :jank: dus toen de laatste overleed(3jaar) kon ik niet meer creatief zijn met zijn kooitje.

maar het ziet er gezellig uit! :ok:
miemot
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door miemot »

Hoeft niet altijd duur te zijn hoor. Als je wat creatief bent, kan je vanalles zelf in mekaar knutselen.

Zo deed ik bijvoorbeeld regelmatig een schoendoos in de kooi. Gewoon een gaatje in het deksel knippen en volproppen met stukjes krant of bodembedekking.

Of een rol wc-papier ophangen aan een stok, dwars door de kooi, zodat ze hem kunnen afrollen. Gegarandeerd dat het hele wc-papier gedrapeerd wordt door de kooi, prachtig zicht! :D

Buizen maken van lege plastiek flessen (wel oppassen met scherpe randjes) of van pringles-dozen (ging wel niet bij mijn heren, die waren te dik daarvoor :mrgreen: )

Of gewoon een krant ophangen in de kooi, amuzeren ze zich rot mee :D
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik heb precies dezelfde kooi gehad voor mijn ratten toen ik nog thuis woonde.
Mijn ratten liepen eigenlijk altijd los over mijn zolderkamer. Alleen snachts sliepen ze in hun kooi. Als ik ze riep kwamen ze aanrennen, ze klommen overal in en op en de kraan was favoriet om druppels uit te halen. Maar ze kwamen ook heel vaak gewoon gezellig bij me zitten al ik tv keek. En natuurlijk altijd bedelen om iets lekkers, ze kregen dan ook van alles.

mis die kleine donderstenen toch wel maar ik heb er hier geen ruimte voor. Als ik ze weer neem dan wil ik weer een kamer waar ze los kunnen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben die kooi ook, maar er zit helaas voor haar nog maar 1 ratje in, een Russisch blauw dumbo Japje uit het laatste nestje. We hadden er natuurlijk meer maar willen geen ratten meer. Ter gezelschap hebben we de kooi met de laatste twee mannetjes ernaast gezet, haar broer en oom en zo heeft ze in ieder geval nog wat te kwebbelen.

Wel zielig zo alleen maar zij is helemaal gek van haar wiel dus die rent zich elke dag totaal stoned van de endorfines. Eigenlijk zouden we haar naar iemand anders moeten doen die meerdere ratten heeft maar we hebben geen zin in het geleur en al helemaal niet in een intro met die oude dame. Soms moeten ze zo vechten voor een plekje in een groep en dat willen we haar niet aandoen.

Ik heb helaas geen foto van haar kooi maar ik zal vanmiddag even kijken of ik iets kan schieten :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Kooiinrichting

Ongelezen bericht door laeken »

Assie schreef:Maand 3, inclusief de 2 nieuwe meiden, (Elske en Lina)
De namen doen me aan twee hele leuke mensen denken, komen ze daar vandaan? Mocht je die mensen kennen en wel eens spreken moet je ze maar de groeten doen :ok:
Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

@dunjatamara: ze zijn inderdaad superlief :I:

@miemot: die creatieve dingen heb ik ook hoor. Theedoek, wcrolletjes, een lang stuk wc-papier door de tralies, fruitboomtakken, lege theedoosjes, theezakjes (die ruiken zo lekker :mrgreen: ) enz. Maar ik vind die hangmatjes zo mooi, en ze zijn ook overduidelijk favoriet bij de dames.

@Estelle: Hier mogen ze niet meer los lopen in mijn woonkamer. Dat mochten ze de eerste paar weken wel, dus het deurtje stond bijna altijd open en dat ging op zich best goed. Maar toen ze wat meer lef kregen ging het niet meer zo goed. Er is inmiddels al een kabeltje gesneuveld en ze zitten meer ín mijn bank dan dat ze rondrennen. Ook kan ik de kamer niet ratproof maken, dus het risico dat ze zichzelf elektrocuteren of ontsnappen is vrij goot. Ze mogen nu los op mijn slaapkamer (waar de kooi niet staat) en helaas is dat minder vaak dan dat ze eerst los mogen, maar goed, 1,5 uur per dag losracen is nog steeds niet verkeerd.

@Marc S: Nee, ik heb ze van Alex, een kennis, Lina en Els ken ik dus niet :19: . Alex wilde er vanaf. Hij had ze gekocht voor zijn vriendin, maar die vond de staarten eng. Ze zaten in een hamsterkooitje op zaagsel. Heel triest.
Lina is ook hartstikke bang, daar heb ik nog wat aan te doen met tam maken. Eerst maar tot rust laten komen.

Over je allenige ratje... er zijn heel veel opvangen die 'leenratjes' hebben. Als jij met één ratje over blijft en wilt stoppen, heb je daar de mogelijkheid een oudere rat op te halen, zodat je rat niet meer alleen zit en jij niet met het probleem zit dat je weer een jonge dame in huis haalt. Als je eigen rat overlijdt kun je het leenratje terugbrengen.
Misschien iets om naar te kijken.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
schnauzergek
Actief

Ongelezen bericht door schnauzergek »

Leuk ingericht! ik heb zelf de furret xl kooi voor mijn 8 ratten dames.
hier lopen ze ook elke dag los maar, zijn er hier ook snoeren kapot gegaan :N:.
Sins dien hebben we maar om de snoeren weer een ander snoer omheen gedaan zodat het ze als het goed is niet meer lukt om bij de elektriciteit te komen..
maar goed, het jammere van ratjes vind ik wel dat ze zo vaak ziek zijn en niet oud worden :jank:
Afbeelding
Groetjes van ons!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”