Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weer samen
Moderator: moderatorteam
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Weer samen
Tagor en Jari zijn weer bij elkaar. Voor altijd.
Net geen maand na het overlijden van Tagor hebben mijn moeder en ik afgelopen zaterdag het stukje duin opgezocht waar de as van Jari is uitgestrooid. Precies zoals we direct nadat Jari daar was uitgestrooid hadden besloten.
Samen met Finn zijn mijn moeder en ik dus zaterdag op pad gegaan. Finn vond het stukje ook prachtig en lag direct als een gek te rollen en koppeltje te duikelen. Toen mijn moeder en ik de as uitstrooiden wilde hij zich daarmee bemoeien, maar 1 waarschuwing was dit keer genoeg om te voorkomen dat hij dwars door de as heen liep. Dat terwijl hij normaal minstens 3 waarschuwingen nodig had.
Verder was het een emotioneel moment. Een lang en mooi stuk leven met honden is definitief afgesloten. En ondanks we berusting hebben is het gemis enorm.
De mannen zijn weer samen en zullen voor altijd in 1 adem genoemd worden.
Weer samen, voor altijd: Tagor & Jari.
Net geen maand na het overlijden van Tagor hebben mijn moeder en ik afgelopen zaterdag het stukje duin opgezocht waar de as van Jari is uitgestrooid. Precies zoals we direct nadat Jari daar was uitgestrooid hadden besloten.
Samen met Finn zijn mijn moeder en ik dus zaterdag op pad gegaan. Finn vond het stukje ook prachtig en lag direct als een gek te rollen en koppeltje te duikelen. Toen mijn moeder en ik de as uitstrooiden wilde hij zich daarmee bemoeien, maar 1 waarschuwing was dit keer genoeg om te voorkomen dat hij dwars door de as heen liep. Dat terwijl hij normaal minstens 3 waarschuwingen nodig had.
Verder was het een emotioneel moment. Een lang en mooi stuk leven met honden is definitief afgesloten. En ondanks we berusting hebben is het gemis enorm.
De mannen zijn weer samen en zullen voor altijd in 1 adem genoemd worden.
Weer samen, voor altijd: Tagor & Jari.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- Branka
- moderator
Het is een plekje vlak naast een stukje waar mijn ouders regelmatig komen. Heel toevallig eigenlijk dat Jari daar werd uitgestrooid. Maar ook heel toepasselijk want de mannen vonden het rousen en racen door de duintjes een stukje verderop zo heerlijk.
Overigens, het verhaal kreeg een klein vervolg. We wilden Finn nog laten zwemmen in zee. Dus moesten we een stukje door rijden. Er werd daar aan de weg gewerkt en dus heb ik mijn moeder bij de strandopgang afgezet en ben naar de parkeerplaats een stukje terug gereden om met Finn ook naar de strandopgang te lopen. Ik kwam langs het stuk wat nog niet af was en zag daar een paar (werk)handschoenen liggen. Moest daardoor dus aan Jari denken die n.l. in deze tijd van het jaar dat mensen handschoenen gaan dragen al diverse keren een handschoen heeft gevonden. Nooit een compleet paar hahaha. Maar alsof Jari aangaf er te zijn en het dit keer compleet was. Er lag daar dus een paar handschoenen. Bijna symbolisch.
Overigens, het verhaal kreeg een klein vervolg. We wilden Finn nog laten zwemmen in zee. Dus moesten we een stukje door rijden. Er werd daar aan de weg gewerkt en dus heb ik mijn moeder bij de strandopgang afgezet en ben naar de parkeerplaats een stukje terug gereden om met Finn ook naar de strandopgang te lopen. Ik kwam langs het stuk wat nog niet af was en zag daar een paar (werk)handschoenen liggen. Moest daardoor dus aan Jari denken die n.l. in deze tijd van het jaar dat mensen handschoenen gaan dragen al diverse keren een handschoen heeft gevonden. Nooit een compleet paar hahaha. Maar alsof Jari aangaf er te zijn en het dit keer compleet was. Er lag daar dus een paar handschoenen. Bijna symbolisch.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Dodo
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffords en Chihuahua's
- Contacteer:
- gizmo
- Zeer actief
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind dit prachtig Branka! Stom genoeg hebben mijn vriend en ik het er al over gehad wat we gaan doen na het overlijden van Joy... Ook zij zal individueel gecremeerd worden en daarna de vrijheid krijgen op ons en haar lievelingsplekje.
Best bizar om het daar over te hebben zolang ze er nog is. Maar liever zo dan straks spijt krijgen omdat je in je emoties niet deze keuze hebt gemaakt of hebt kunnen maken.
Moet voor jullie een heel fijn idee zijn dat Tagor en Jari weer bij elkaar zijn, onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Best bizar om het daar over te hebben zolang ze er nog is. Maar liever zo dan straks spijt krijgen omdat je in je emoties niet deze keuze hebt gemaakt of hebt kunnen maken.
Moet voor jullie een heel fijn idee zijn dat Tagor en Jari weer bij elkaar zijn, onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- markdh
- Zeer actief
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- *tweety*
- Zeer actief
- Branka
- moderator
We hebben altijd gezegd dat we zelf ook niet 'op de schoorsteenmantel' willen eindigen. Voor onze dieren willen we dat dus ook niet. As koppelen we aan verdriet, daarom liever alleen die foto die een mooie herinnering oproept aan hoe ze waren en de as op een plekje waar ze zich thuisvoelen.pablo schreef:Wat lijkt mij dat een raar moment om het as uit te strooien
Knap dat jullie het hebben gedaan
Wij hebben het as van onze 17 jarige kater in een urn in huis
Staat bij een foto en 2 kaarsjes
Raar was het zeker. Heel definitief. Dat had ik b.v. ook toen we bijna 2 jaar geleden Jari bij het crematorium achter lieten. Ben toen meerdere keren naar hem teruggegaan. Moest hem achterlaten, maar dat wilde ik niet omdat het dan zo definitief zou zijn. Zo was het ook een beetje met de as uitstrooien. Je rondt dan iets af wat je eigenlijk voor altijd bij je had willen houden.
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Marion.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Branka
- moderator
Je slaat de spijker op zijn kop. De mannen horen inderdaad samen. Dat was waarom dit bijna vanzelfsprekend was voor ons.Marion. schreef:Mooi Branka. De mannen horen ook samen. Moeilijk, maar ook erg fijn moment om samen met je moeder en Finn te delen denk ik.
Deze? Melangoliek, toepasselijk.Marion. schreef:Dag Jari en Tagor. Forever running on the Fields of Gold (en dan nu dat liedje van Sting eronder)
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Joy C
- Zeer actief
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is een plekje vlak naast een stukje waar mijn ouders regelmatig komen. Heel toevallig eigenlijk dat Jari daar werd uitgestrooid. Maar ook heel toepasselijk want de mannen vonden het rousen en racen door de duintjes een stukje verderop zo heerlijk.
Dat was een boodschap van Jari aan jou zeker weten
Moooooi .
Dat was een boodschap van Jari aan jou zeker weten
Moooooi .
- Chucky&Kyra
- Vaste gebruiker