Op 'onze' hondenschool was het echt schreeuwen, intimideren en onder controle houden. Ik heb vanaf les 1 duidelijk gemaakt dat ik er alleen maar was om te kijken wat ze moesten kunnen, maar dat ik nevernooit op zo'n manier met Dana om zou gaan, bah.
We mochten de honden niet eens aanhalen, laat staan belonen met een snoepje
In de les deed Dana het redelijk goed, al waren er veel dingen interessanter dan ik was
Een voorbeeld: er was een hondje bij die écht totaal in paniek raakte tijdens de les. Dus steeds tegen de baas opspringen, niet willen zitten of liggen, piepen, hijgen... Hun oplossing? Slipketting erom, zo hard corrigeren dat ze gilde en tegen de grond sloeg. Niet willen liggen? Op de zij kwakken en dan op de slipketting gaan staan zodat ze niet op kon staan.
Heb nog geprobeerd het baasje in te laten zien dat ze toch echt anders moest gaan werken, maar néé watwist IK er nou van, ben pas 19, en de trainer had er ervaring mee
Dana liep altijd heel vrolijk mee, keek verwachtingsvol naar me op en deed het graag. En ik heb me heel vergenoegd gevoeld toen Dana op haar sloffen de eerste prijs haalde