Tijdens het wandelen luistert tommy (teckel van 4,5 maand)al redelijk. Hij kent t wachten en loopt gewoon braaf bij me (niet precies naast me, maar stukje voor meestal, hij trekt gelukkig nooit). Dit gaat dus erg goed, maar als we een stukje oplopen met andere honden vliegt en sprint hij alle kanten op. Los is dit natuurlijk geen probleem, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Hoe kan ik hem nou het beste leren dat hij ook met andere honde in de buurt bij me moet blijven. ALs ik hem kort hou, is het helemaal drama, aangezien er op dat moment maar 2 standen op zitten: rennen of stilstaan, en hij dus elke keer stil staat omdat ik trek, vervolgens rent en zichzelf half ophangt. ik ben ook bezig met 'volg', maar hij snapt er nog niet veel van.
bedankt voor de tips alvast:)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
erg enthousiast
Moderator: moderatorteam
-
chant
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Een pup van die leeftijd is meestal door het dolle als hij met andere honden mee loopt.
Echt "volgen" kan een pup nog niet.
Dat commando aanleren levert misschien een paar meter volgen op als hij het heeft begrepen maar niet een hele wandeling met andere honden samen
Heb geduld.
Als hij het te gek maakt kan je beter zonder andere honden lopen als hij aangelijnd is.
Als hij op een plek vrij kan lopen kan hij dan met andere (veilige) honden spelen.
Dat commando aanleren levert misschien een paar meter volgen op als hij het heeft begrepen maar niet een hele wandeling met andere honden samen
Heb geduld.
Als hij het te gek maakt kan je beter zonder andere honden lopen als hij aangelijnd is.
Als hij op een plek vrij kan lopen kan hij dan met andere (veilige) honden spelen.
-
chant
- Zeer actief
dank voor je antwoord:)ranetje schreef:Een pup van die leeftijd is meestal door het dolle als hij met andere honden mee loopt.
Dat commando aanleren levert misschien een paar meter volgen op als hij het heeft begrepen maar niet een hele wandeling met andere honden samen![]()
Heb geduld.
Het is ook niet de bedoeling dat hij een uur lang naast me loopt, maar iets rustiger, en als we bijvoorbeeld langs een weg lopen.
Maar gewoon geduld hebben dus...pfff, haha.
-
Addy
het puppekind is pas vier en een halve maand, nog een babychant schreef:dank voor je antwoord:)ranetje schreef:Een pup van die leeftijd is meestal door het dolle als hij met andere honden mee loopt.
Dat commando aanleren levert misschien een paar meter volgen op als hij het heeft begrepen maar niet een hele wandeling met andere honden samen![]()
Heb geduld.
Het is ook niet de bedoeling dat hij een uur lang naast me loopt, maar iets rustiger, en als we bijvoorbeeld langs een weg lopen.
Maar gewoon geduld hebben dus...pfff, haha.
Geduld en op een speelse manier al wat dingetjes aanleren zonder daar een eisenpakket aan te verbinden
- miemot
- Zeer actief
Wat 'volg' betreft, een koekje duidelijk in je hand houden wil nog wel eens helpen om dit aan te leren
Maar ik zou dit zowieso alleen oefenen als er weinig of zelfs geen afleiding is. Pas als het commando goed erin getraind is, kan je dit oefenen met afleiding (en andere honden erbij is veeeeeel afleiding voor een jonge hond
)
Guus is intussen bijna tien maand, maar hij kan nog steeds niet normaal wandelen als er andere honden in de buurt zijn. Stuitert overal op, af, onder en langs. Mijn motto is ook: Geduld, geduld, geduld
Guus is intussen bijna tien maand, maar hij kan nog steeds niet normaal wandelen als er andere honden in de buurt zijn. Stuitert overal op, af, onder en langs. Mijn motto is ook: Geduld, geduld, geduld
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een iets grotere hond van 21 kilo die nu om en nabij de 10 maanden is en ddie doet het ook nog.... die wordt helemaal gek in dr kop als ze andere honden ziet... afleiden klinkt leuk ja haha moet ik zelf wel optijd die andere hond gezien hebben ja
Maar het gaat langzaamaan beter... en alleen los laten waar er voldoende ruimte is ....
Jacqueline
Maar het gaat langzaamaan beter... en alleen los laten waar er voldoende ruimte is ....
Jacqueline