hoi allemaal,
ik wil misschien deze zomer naar familie in Canada gaan
voor 3 weken.
Omdat het daar zo'n prachtige omgeving is zou ik bowie het liefste meenemen.
Het is echter wel in Vancouver en dus zo'n 10 uur vliegen.
Wat vinden jullie hiervan, wel of niet meenemen.
Het lijkt me zo gaaf met de hond daar te wandelen.
Maar misschien is het voor de hond zijn welzijn beter dat hij thuisblijft.
alvast bedankt,
groetjes dorianne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond mee naar Canada
Moderator: moderatorteam
- bowiej
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder!
- Aantal honden: 1
-
yarrah
- Vaste gebruiker
Re: hond mee naar Canada
Ha,.. Canada mijn stokpaardje ik ben al vele malen geweest.bowiej schreef:hoi allemaal,
ik wil misschien deze zomer naar familie in Canada gaan
voor 3 weken.
Omdat het daar zo'n prachtige omgeving is zou ik bowie het liefste meenemen.
Het is echter wel in Vancouver en dus zo'n 10 uur vliegen.
Wat vinden jullie hiervan, wel of niet meenemen.
Het lijkt me zo gaaf met de hond daar te wandelen.
Maar misschien is het voor de hond zijn welzijn beter dat hij thuisblijft.
alvast bedankt,
groetjes dorianne
Mijn grootste wens was altijd om mijn hond daar ook mee naar toe te nemen.Volgend jaar gaan we 5.5 weken naar de US, maar de hond blijft toch thuis. Ten eerste de eerste vlucht duurt 9 uur dan moeten we overstappen en hebben nog een vlucht van 4 uur.
Tegenwoordig moet je al 3 uur van te voren op het vliegveld zijn. Dat is 10 uur vliegen plus 3 voor het inchecken. Eenmaal in Vancouver duurt het zeker 1 uur voordat je door de douane bent. Dan moet je de hond nog halen van het dierenhotel... al met al zit je hond gauw 13 tot 16 uur in de bench. Ze worden goed verzorgd in de hotel's maar in de het vliegtuig zitten ze in de vrachtruimte waar niemand bij kan.... Weet je, ik zou haar lekker thuis laten voor die 3 weken als je 3 maanden ging zou ik er nog overnadenken.
succes,
-
Poppetje
- Zeer actief
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Voor minder dan definitieve verhuis raad ik je het zeker af...
Het is echt te stresserend voor de hond...en de moeite niet waard...al die uren vast in de bench...in een ruimte die hem onbekend is en zekers ongeliefd.
De vlucht duurt echt lang (ik was in mei nog in Vancouver)...de wachttijden vooraf en daarna... :N:
Nee ik ben met mijn honden naar Spanje gevlogen toen ik emigreerde en hoewel de vlucht maar 2u20 duurt, zaten ze toch 5 uur in de bench.
Pas als ik mijn PR visum ontvang voor Canada en naar ginder verhuis zullen de honden meevliegen (1maal)...ondertussen blijven ze lekker thuis met een hondensitter en hebben veel meer plezier.
Laat ik er ook bij zeggen dat ik quasi niet wegga omdat ik ze moeilijk achterlaten kan...
Het is echt te stresserend voor de hond...en de moeite niet waard...al die uren vast in de bench...in een ruimte die hem onbekend is en zekers ongeliefd.
De vlucht duurt echt lang (ik was in mei nog in Vancouver)...de wachttijden vooraf en daarna... :N:
Nee ik ben met mijn honden naar Spanje gevlogen toen ik emigreerde en hoewel de vlucht maar 2u20 duurt, zaten ze toch 5 uur in de bench.
Pas als ik mijn PR visum ontvang voor Canada en naar ginder verhuis zullen de honden meevliegen (1maal)...ondertussen blijven ze lekker thuis met een hondensitter en hebben veel meer plezier.
Laat ik er ook bij zeggen dat ik quasi niet wegga omdat ik ze moeilijk achterlaten kan...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012