Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ook wij gaan aan de clicker! UPDATE = LEUK!
Moderator: moderatorteam
- *kelly*
- Zeer actief
Ook wij gaan aan de clicker! UPDATE = LEUK!
Een hondenschool hier in de buurt organiseert introductiecursussen clickeren. Nou lijkt het me al heel lang leuk om iets met de hondjes te ondernemen (afgezien van de "standaard dingen") maar was altijd in de veronderstelling dat ik dan meteen bankroet zou zijn :N: . Deze hondenschool kwam echt heel leuk over en de prijzen waren ook goed te doen! Nu gaan we maandag 26 november dus beginnen met het eerste cursusje en als dat bevalt wil ik verder gaan met nog een andere cursus. Heb er helemaal zin in!
Ben alleen nog steeds een beetje in dubio wie het gelukkige slachtoffer gaat worden. Mijn voorkeur gaat uit naar Lizzy, heel enthousiast, leergierig maar wel snel afgeleid. Maar tja voor Sanne (een échte teckel in doen en laten) zou het misschien ook wel goed zijn...?
Ben alleen nog steeds een beetje in dubio wie het gelukkige slachtoffer gaat worden. Mijn voorkeur gaat uit naar Lizzy, heel enthousiast, leergierig maar wel snel afgeleid. Maar tja voor Sanne (een échte teckel in doen en laten) zou het misschien ook wel goed zijn...?
Laatst gewijzigd door *kelly* op 11 dec 2007 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou voor Lizzy kiezen en als je het heel leuk vind kan je het later met Sanne eventueel ook doen...
Het is makkelijk als je een hond hebt die snel dingen snapt en ook snel leert dan is het handig om het ook zelf teleren en als je het zelf snapt kan je het ook je teckel leren...mss kan je daar wel zelf thuis mee aan de gang.
Bij mij op de cursus zitten er ook 2 teckels en soms vind ik het echt zielig voor de baasjes hoor...ze doen het gewoon niet.... en mijn Bowie is ook blij, actief leergierig maar snel afgeleid maar daar kan je tenminste nog wat mee en krijg je response van..al is het soms het verkeerde
Ben benieuwd wat je ervan vind!
Jacqueline
Het is makkelijk als je een hond hebt die snel dingen snapt en ook snel leert dan is het handig om het ook zelf teleren en als je het zelf snapt kan je het ook je teckel leren...mss kan je daar wel zelf thuis mee aan de gang.
Bij mij op de cursus zitten er ook 2 teckels en soms vind ik het echt zielig voor de baasjes hoor...ze doen het gewoon niet.... en mijn Bowie is ook blij, actief leergierig maar snel afgeleid maar daar kan je tenminste nog wat mee en krijg je response van..al is het soms het verkeerde
Ben benieuwd wat je ervan vind!
Jacqueline
- Hummer
- Actief
-
Addy
Destiny doet ook niets, bij het woord zit staat ze je nog steeds na drie en een halve week training drie x daags in de week aan te kijken alsof ze wil zeggen, had je wat, zo ja dan is het antwoord nee en zonee kom dan maar op met die worstjacq1970 schreef:Bij mij op de cursus zitten er ook 2 teckels en soms vind ik het echt zielig voor de baasjes hoor...ze doen het gewoon niet....
Jacqueline
Het maakt me niets uit want ze vind het wel supergezellig
- *kelly*
- Zeer actief
- *kelly*
- Zeer actief
Nou de eerste les zit erop en ik ben razend enthousiast! Het was een theorie les maar waren hele enthousiaste mensen die duidelijk en leuk konden vertellen. Deze cursus is er echt op gericht om de clicker te leren kennen en spelender wijs wat leuke oefeningetjes met je hond te gaan doen, waarbij de hond veel zelf moet meedenken.
Aanstaande maandag is de eerste les samen met Lizzy, heb er erg veel zin in
Aanstaande maandag is de eerste les samen met Lizzy, heb er erg veel zin in
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is zonder de clicker ook bij mij. Als ze denken dat er wat te halen valt komen ze meteenalm@ schreef:Ik vind het lastig die clicker als je meer dan een hond hebt. Ben je met de één bezig, komt de ander ook aangestormd ik kon er dus niet thuis mee oefenen. Ik heb dat ding weggedonderd.
Maar leuk dat het zo goed bevalt
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- *kelly*
- Zeer actief
Ik heb inmiddels al 3 lessen achter de rug, warvan 2 met Lizzy en het is leuheuk
!! We oefenen echt alleen speelse dingen met de clicker, met als uitgangspunt dat de hond zelf moet nadenken. De eerste keer was Lizzy een beetje overrompelt en had zoiets van wow wat moet ik nu, maar gisteren (haar 2e les) kon ik echt merken dat ze begon mee te denken en ze heeft dr heel veel lol in en daarmee ik dus ook
Omdat de hondenschool zelf ook super bevalt gelijk even overleg gehad over gehoorzaamheidscursus en in januari gaan we daarmee aan de slag! En waarschijnlijk gaat mn moeder ook meedoen met Sanne... Strax lopen we nog rond met echt opgevoedde honden :N:
Omdat de hondenschool zelf ook super bevalt gelijk even overleg gehad over gehoorzaamheidscursus en in januari gaan we daarmee aan de slag! En waarschijnlijk gaat mn moeder ook meedoen met Sanne... Strax lopen we nog rond met echt opgevoedde honden :N:
-
tapi
waar
wat fijn dat het zo goed beval zeg ook nog een gehoorzaamheidcurrses in januari leuk hoor
waar zit die hondenschool? als ik vragen mag
poot van tapi
poot van tapi
-
boxersien
Leuk dat je zo enthousiast bent! Ik begin ook in januari met gehoorzaamheidslessen. Vanaf maart ga ik verder met flyball met Biko als alles goed gaat. Heb er enorm veel zin in!
Ik train ook veel met de clicker. Gewoon omdat ze daar vele malen sneller op reageren dan op stem en het is ontzettend gemakkelijk in gebruik.
Biko is heel bang van vreemde mensen. Als ik nu met iemand sta te praten dan kan ik hem belonen met een click en snoepje zonder steeds het gesprek te moeten doorbreken
De clicker gebruik ik niet als ik al de honden bij heb. Dan worden ze idd allemaal gek, maar dat worden ze ook al als ik alleen beloon
Ik train ook veel met de clicker. Gewoon omdat ze daar vele malen sneller op reageren dan op stem en het is ontzettend gemakkelijk in gebruik.
Biko is heel bang van vreemde mensen. Als ik nu met iemand sta te praten dan kan ik hem belonen met een click en snoepje zonder steeds het gesprek te moeten doorbreken
De clicker gebruik ik niet als ik al de honden bij heb. Dan worden ze idd allemaal gek, maar dat worden ze ook al als ik alleen beloon
- *kelly*
- Zeer actief
Re: waar
Ja tuurlijk mag je dat vragen! Ze zitten bij mij in t dorp, Bilthoven dus...tapi schreef:wat fijn dat het zo goed beval zeg ook nog een gehoorzaamheidcurrses in januari leuk hoor
poot van tapi
- madelonjoy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- *kelly*
- Zeer actief
Ja idd!! Die is het! We hebben gisteren onze helaas onze laatste clickerles alweer gehad en ik kan echt zo'n verschil merken met Lizzy! Ze is heel enthousiast en probeert echt mee te denken, ga thuis zeker verder met oefenen...
En in januari beginnen met gehoorzaamheid (helemaal bij het begin) volwassen hond 1. Als het allemaal goed gaat en Lizzy blijft het leuk vinden wil ik ook doorgaan tot gevorderde hond.
Wat voor een soort hond heb je als ik vragen mag??
En in januari beginnen met gehoorzaamheid (helemaal bij het begin) volwassen hond 1. Als het allemaal goed gaat en Lizzy blijft het leuk vinden wil ik ook doorgaan tot gevorderde hond.
Wat voor een soort hond heb je als ik vragen mag??
- madelonjoy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
tapi
hondenschool
had al een vermoeden dat hondenschool DOGS zo zijn daar hoor ik van die leuke verhalen over
wie geeft de clickercurses Colet?
Colet ken ik en die kan zo leuk vertellen over haar school wat ideeen aan gaat zitten we ook een beetje op een lijn
jammer voor me dat ze beetje uit de buurt van ons zit al hoop ik straks voorjaar de clickercurses te doen is Tapi ook wat ouder
poot van Tapi
wie geeft de clickercurses Colet?
Colet ken ik en die kan zo leuk vertellen over haar school wat ideeen aan gaat zitten we ook een beetje op een lijn
jammer voor me dat ze beetje uit de buurt van ons zit al hoop ik straks voorjaar de clickercurses te doen is Tapi ook wat ouder
poot van Tapi
- *kelly*
- Zeer actief
De clickertraining heb ik van Ineke gehad en waarschijnlijk gaat dat met de gehoorzaamheidstraining ook gebeuren... Ik vind het een echte aanrader! Kleine groepjes met veel aandacht voor jou en, nog veel belangrijker, je hond en zijn/haar karakter.
@ madelonjoy: dacht al iets van een retriever in je onderschrift te herkennen... leuk!
@ madelonjoy: dacht al iets van een retriever in je onderschrift te herkennen... leuk!
-
tapi
dogs
vind ook heel jammer dat ze zover weg zit kijk we l regelmatig op hun site heb je 6 oktober ook mee gedaan?
poot van Tapi
poot van Tapi