Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
we wonen echt aan de rand van de stad achter de flat begind den hoorn al vandaar echt heel veel groen en natuur heb ik dan dus op goede dagen maken we hele einden en lopen wissellend route
vooral veel groen en water en water en groen
dat vlekje rose woon ik
Het rode cirkeltje is ons huis/boerderij.
De lichtblauwe lijn in het bos is mijn dagelijkse wandeling(zonder honden).
De donkerblauwe pijlen wijzen richting waar mijn moeder altijd loopt met de honden(dus waar ze wandelt staat er niet op).
De groene lijn is onze uitrit(erg lang, een halve kilometer).
Let maar niet op de witte dikke lijn, daar staat mijn adres en het gaat me te ver om die hier precies te plaatsen.
Het gele rechthoekje staat om ons huis heen, het gele rondje is ons ochtendrondje langs het kanaal achter ons huis, afhankelijk van de tijd een grote of een kleinere ronde.
Het groene is ons avondrondje.
Smiddags fietsen we een paar keer per week (afhankelijk van het weer) langs het roze lijntje gaat vanaf ons huis bij de gele punaise naar het park waar Mike zomers en in het najaar graag mag zwemmen, de ene keer gaan we via het kanaal weer terug, meestal dus, want dan kan Mike los blijven, de andere keer via het voetbalveld waar onze jongens ook voetballen.
gele vierkantje= mijn huis
groene ronde= poep&plas rondje, ong 15min, (kwart loslooproute)
gele ronde= deel langs de vijver, duurt ongeveer 45min (half loslooproute)
gele vierkantje= mijn huis
rode ronde= route langs de vijver en de kotermeerstal, ruim 2uur(driekwart loslooproute)
He he bij mij ook gelukt
Zwart is de middagronde van ongeveer 1 1/2 a 2 uur en rood is de tussendoor loop van 3 kwartier en geel de laatste ronde van 20 minuten.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Rood = daglijkse lange ronde, heen en terug anderhalf tot twee uur.
Blauw = pies en poeprondje, ongeveer een kwartier.
Geel = alternatieve route bij vuurwerk of erge drukte met honden, maar die loop ik niet zo vaak (niet zo leuk), heen en terug anderhalf uur.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
En het Bos waar we elke dag zo'n beetje lopen (als we geen andere wandel afspraken hebben). Niet door het hele bos, want dan zijn we wel een uurtje of 8 zoet denk ik....
Meestal pak ik het middelste of bovenste deel, omdat het daar heerlijk rustig loopt, en ver weg is van grote wegen, ideaal voor bon en lune dus
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Wij lopen in zoveel gebieden dat ik alleen even de lange middag wandelingen heb genomen. De korte blokken overdag en 's avonds loop ik gewoon in het dorp zelf
in het bos hier onder op de foto
groene weelde je kan je uren lopen
Ander stuk van de groene weelde om de vijver
de molenplas (links), 's zomers komen we hier weinig vanwege de recreanten en de schapen die in de weilanden staan. De plas er rechts naast lopen we dan veel
midden in Hoofddorp een zandafgraving
Alle routes zijn minimaal een uur lopen.
Het lijkt een klein stukje maar heen en weer is het een uur in totaal
Nanna schreef:Ik woon bij dat gele stipje, da's in Geldrop. Alles wat binnen het blauwe gebied erachter valt, daar wandelen we. Honderden hectaren natuurgebied.
Aan de andere kant van de A67 (over de loopbrug) is het gebied zó groot dat je er dagenlang kunt lopen.
Nou en aan de andere kant van dat bos begin ik te lopen
Voor hier in Den Haag moet ik nog even zoeken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
Het rode circeltje is ons huis
Geel is de standaard bosronde.
Groen is een lange versie van die ronde
Blauw is naar het park
Paars is langs de tennisbaan, dat is een klein poep- en piesrondje waar de honden toch even snel los kunnen.
Ik heb de Drentsche Aa er ook op laten staan, daar wandelen we ook vaak.
Als we met de auto weg gaan wandel ik meestal hier. Wit is mijn auto en rood is de ronde. Dat roodbruine rechtsboven is het Balloerveld. Daar mogen de honden jammer genoeg niet los anders zou ik daar wandelen
wat wonen de meeste van jullie dicht bij leuke wandelgebieden. Als ik hier leuk wil wandelen moet ik echt met de auto op pad, er is hier echt niets in de buurt.
Haha, directe herkenning...
Waarom zou je niet op het slufter gaan lopen? Is heerlijk rustig ook en nog minder kans op ongelukken omdat je zo'n end naar beneden moet.
Jay1978 schreef:Als ik mijn rijbewijs en auto heb zal ik hier veel te vinden zijn:
Oostvoornse meer (losloopgebied, behalve het beschermde gedeelte)
Strand van Rockanje
En het Zuid-Hollands Landschap (aanlijn vanwege wilde pony's en runderen)
Mir,Gaia & Bella
"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn." ....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
onderstaand dus onze lievelingswandeling. op 1 na zijn alle honden die we tegenkomen aangelijnd en het is heerlijk landelijk en vooral rustig. (wij wonen ook heel landelijk, maar ook natuurlijk is er veel bedrijvigheid)
dit lopen wij alleen als het licht is 's ochtends (ik loop alleen de ochtend ronde en 's avonds laat, pascal doet de rest, waar die loopt? )
nu bijvoorbeeld in deze tijd van het jaar volgen wij het fietspad langs de doorgaande weg een stuk en aan de overkant weer terug. meer overzicht en uitwijkmogelijkheden
ik woon trouwens niet bij die pijl maar bij de oranje daken in het korte rechter deel van het vierkantje
de blauwe strepen zijn einde bebouwde kom. soms volg ik die ook helemaal aan de binnenkant van de bebouwde kom (1 stap erbuiten stikt het van de boerderijhonden en dat wil niet zo met sam)