Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zuid-duitsland eind februari

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

zuid-duitsland eind februari

Ongelezen bericht door laura23 »

voor eind februari hebbe wij 8 dagen zuid-duitsland geboekt, grens oostenrijk. waarschijnlijk ligt er dan nog wel sneeuw, quireste mag mee maar is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?? warme jas voor hem of zo? of schoentjes tegen de pekel? ik ben zelf ook nog nooit op sneeuw vakantie geweest dus vandaar deze vragen.

eventuele andere tips zijn welkom natuurlijk, o ja een muilkorf is verplicht bij je te hebben maar mag het ook een snoetje zijn (zo'n stoffen geval?)

alvast bedankt,

laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
hondentoegestaan
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: zuid-duitsland eind februari

Ongelezen bericht door hondentoegestaan »

laura23 schreef: o ja een muilkorf is verplicht bij je te hebben maar mag het ook een snoetje zijn (zo'n stoffen geval?)
Ik zou het gewoon riskeren. Het gaat er om dat ze niet kunnen bijten. En mocht je er wel op aangesproken worden kun je er altijd nog eentje daar kopen.

Veel plezier alvast :D
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Waar in Zuid Duitsland? Wij gaan al jaren naar Allgäu (richt. kleinwalsertal, Oberstdorf) nooit problemen gehad. Zorg wel voor rabiesenting en europees paspoort.
Wij vonden ze daar erg hondvriendelijk, in de meeste restaurants was zelfs onze hond welkom!

Vrienden van ons met 2 rottweilers waren ook ergens in zuid duitsland en voelden zich met hun rottweilers overigens NIET welkom......... :roll:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

yuki schreef:Waar in Zuid Duitsland? Wij gaan al jaren naar Allgäu (richt. kleinwalsertal, Oberstdorf) nooit problemen gehad. Zorg wel voor rabiesenting en europees paspoort.
Wij vonden ze daar erg hondvriendelijk, in de meeste restaurants was zelfs onze hond welkom!

Vrienden van ons met 2 rottweilers waren ook ergens in zuid duitsland en voelden zich met hun rottweilers overigens NIET welkom......... :roll:
wij gaan ook naar oberstdorf! lijkt me erg leuk, rabiesenting en paspoort zijn aanwezig. maar heb ik verders nogiets speciaals nodig voor de hond??

gr laura

yuki
Zeer actief

laura23 schreef:
yuki schreef:Waar in Zuid Duitsland? Wij gaan al jaren naar Allgäu (richt. kleinwalsertal, Oberstdorf) nooit problemen gehad. Zorg wel voor rabiesenting en europees paspoort.

wij gaan ook naar oberstdorf! lijkt me erg leuk, rabiesenting en paspoort zijn aanwezig. maar heb ik verders nogiets speciaals nodig voor de hond??

gr laura
NEE! Wij komen er nu 5 jaar met onze hond, en ondanks dat sommigen nog wel eens denken dat wij een "vechthond" hebben, is er nog nooit gevraagd naar een muilkorf o.i.d.! Zou ik dus echt niet speciaal gaan kopen hoor! Als je in Oberstdorf zit, is een uitstapje naar Kleinwalsertal zeer aan te bevelen! Het zijn eigenlijk 4 kleine dorpjes aaneen, en dat is wel oostenrijk!
Wel vind ik dat er vrij weinig dierenwinkels zijn. Ik zou dus van alles voldoende meenemen. Overigens zijn wij in de hele omgeving bekend met alle dorpjes in Allgau, ook de stad Kempten. Nog nooit problemen gehad qua muilkorf of snoetjes. Neem wel vaseline mee om de pootjes te beschermen! Onze hond is kortharig maar had er soms erg last van, bij je jouwe misschien nog wat meer!
Veel plezier! Als het meezit gaan wij weer in maart die kant op!
En misschien treffen we je wel eens in IJmuiden, wij lopen regelmatig ff in het velserbeek park :wink:

Esther
laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

yuki schreef: En misschien treffen we je wel eens in IJmuiden, wij lopen regelmatig ff in het velserbeek park :wink:
o echt?? wat leuk! ik loop daar zeeeeer regelmatig. stuur maar ff een pmetje als je daar gaat lopen! is wel leuk.

gr laura

yuki
Zeer actief

laura23 schreef:
yuki schreef: En misschien treffen we je wel eens in IJmuiden, wij lopen regelmatig ff in het velserbeek park :wink:
o echt?? wat leuk! ik loop daar zeeeeer regelmatig. stuur maar ff een pmetje als je daar gaat lopen! is wel leuk.

gr laura
Is goed, wij waren er vrijdag nog! Mijn moeder heeft lang in ijmuiden gewoond en wil daar vaak even gaan wandelen!
Mijn hondje herken je vast meteen :wink: hoe heet de jouwe?

Esther
Mamaria
Actief

Ongelezen bericht door Mamaria »

yuki schreef:Nog nooit problemen gehad qua muilkorf of snoetjes. Neem wel vaseline mee om de pootjes te beschermen! Onze hond is kortharig maar had er soms erg last van, bij je jouwe misschien nog wat meer!
Ik haal dit topic even naar boven, heb een paar vraagjes over de combi winter/vakantie/de hond. Wij gaan 12 januari een weekje op huwelijksreis naar Duitsland, Eiffel. Hier kan aardig sneeuw liggen. Wat doe je daaraan? Ik zag in een bovenstaand bericht al wat staan over vaseline, smeer je dat gewoon op zijn kussentjes en beschermt dat dan? Wat voor voorzorgsmaatregelen moeten we nemen mocht er wel veel sneeuw liggen?
I LOVE CANDY!
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
yuki
Zeer actief

Mamaria schreef:
yuki schreef:Nog nooit problemen gehad qua muilkorf of snoetjes. Neem wel vaseline mee om de pootjes te beschermen! Onze hond is kortharig maar had er soms erg last van, bij je jouwe misschien nog wat meer!
Ik haal dit topic even naar boven, heb een paar vraagjes over de combi winter/vakantie/de hond. Wij gaan 12 januari een weekje op huwelijksreis naar Duitsland, Eiffel. Hier kan aardig sneeuw liggen. Wat doe je daaraan? Ik zag in een bovenstaand bericht al wat staan over vaseline, smeer je dat gewoon op zijn kussentjes en beschermt dat dan? Wat voor voorzorgsmaatregelen moeten we nemen mocht er wel veel sneeuw liggen?
Ik doe de vaseline dik op de zooltjes en tussen de teentjes. Geloof dat er ook verschil zit of de hond langharige pootjes heeft, daar gaan nog wel eens wat klontjes zitten wat last kan veroorzaken!

Esther
Mamaria
Actief

Ongelezen bericht door Mamaria »

Mechelse Herder, dus korte haren. Goed, vaseline staat op de inpaklijst. Maar waarvoor is dat dan (vergeef me mijn misschien onzinnige vraag)? Is dat tegen kloven of uitdrogen ofzo?
I LOVE CANDY!
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

Ik gebruikte ook paw wax. Miep hopst lekker door de sneeuw, maar als sneeuw opvriest is het heel scherp. Haar hele voetkussentjes waren kapot. Ik heb toen babysokjes gekocht in de winkel, maar dat is natuurlijk waardeloos. Dus heb ik bij de paw wax ook hondesokjes gekocht. Heel handig! Dit was ook in Zuid Duitsland. Ik vond het erg leuk daar. Heel hondvriendelijk en ook nooit om een muilkorf gevraagd. Hond mocht overal mee. Heb er nu 2 (grote), dus ik weet niet wat er dan allemaal mag... :mrgreen:
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Mamaria schreef:Mechelse Herder, dus korte haren. Goed, vaseline staat op de inpaklijst. Maar waarvoor is dat dan (vergeef me mijn misschien onzinnige vraag)? Is dat tegen kloven of uitdrogen ofzo?
In de meeste gebieden waar sneeuw ligt, wordt pekel gestrooid, vooral op wandelpaden etc. Door de vaseline of dat andere middel wat hier geschreven wordt (zelfde effect ongeveer) kun je de irritatie aan de poten voorkomen. Pekel kan vervelende ontstekingen veroorzaken door het bijtend effect aan wondjes.
Als je hond er gevoelig voor blijkt kun je waterdichte schoentjes kopen. Afspoelen van de onderpoten na thuiskomst en daarna goed afdrogen is ook een optie.

Esther
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

En neem een stel oude handdoeken mee. Kun je de honden als ze nat zijn afdrogen en daarna gooi je ze weg. Doen wij met zomer en winter vakantie. En een sneeuwvakantie met honden is gaaf. Kun je meteen mooie foto's maken voor kerstkaarten.
Maggie
Maggie
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”