Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lente
Moderator: moderatorteam
-
Jojoke
-
Bullenmama
- Zoie
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
mijn clematis is ook al weer uitlopertjes aan het maken,dus nu maar hopen dat het echt niet meer gaat vriezen :N:
en ik zag dat de bloembollen in de gemeentestrookjes ook al hun koppies boven de grond aan het steken zijn.
Ik vind het wel heerlijk dat het straks allemaal weer gaat bloeien maar ik hoop toch maar dat het niet een beetje te snel is en straks weer allemaal doodvriest......
en ik zag dat de bloembollen in de gemeentestrookjes ook al hun koppies boven de grond aan het steken zijn.
Ik vind het wel heerlijk dat het straks allemaal weer gaat bloeien maar ik hoop toch maar dat het niet een beetje te snel is en straks weer allemaal doodvriest......
- Zoie
- Zeer actief
het bloeimoment blijkt een nogal ingewikkeld systeem te zijn:
http://www.kennislink.nl/web/show?id=121213
voor zover ik het begrijp wordt het bij voorjaarsbloeiers bepaalt door a. een koude periode van voldoende lengte en b. licht en donker in de periode daarna, wat zou betekenen dat de temp in januari er weinig toe doet ? Het gaat een beetje tegen mijn intuitie in, maar ja, dat doet wetenschap wel vaker ( en eigenlijk is het ook wel logisch: de loop om de zon bepaalt in welk jaargetijde we zitten, en niet de temp. )
groei is natuurlijk nog weer wat anders dan bloei, en dat zal dan vast wel weer mede met de temp te maken hebben.
http://www.kennislink.nl/web/show?id=121213
voor zover ik het begrijp wordt het bij voorjaarsbloeiers bepaalt door a. een koude periode van voldoende lengte en b. licht en donker in de periode daarna, wat zou betekenen dat de temp in januari er weinig toe doet ? Het gaat een beetje tegen mijn intuitie in, maar ja, dat doet wetenschap wel vaker ( en eigenlijk is het ook wel logisch: de loop om de zon bepaalt in welk jaargetijde we zitten, en niet de temp. )
groei is natuurlijk nog weer wat anders dan bloei, en dat zal dan vast wel weer mede met de temp te maken hebben.

- Zoie
- Zeer actief
ja, ik kan het dan niet laten om te proberen achter de logica te komen waarom het zo is en niet anders, maar dan had ik maar biologie moeten studeren, want daar kom je ook zomaar niet uitInge O schreef:[ik dacht vroeger ook dat daarbij zo goed als alles zuiver op lict/daglengte bepaald werd, maar blijkbaar is het (weer) nog een stuk complexer dan dat.

- Zoie
- Zeer actief
nee, waarschijnlijk nietInge O schreef:dat is ook zeer interessant én intrigerend (heb over dergelijke probleempjes ook al uren verleten op internetZoie schreef:ja, ik kan het dan niet laten om te proberen achter de logica te komen waarom het zo is en niet anders, maar dan had ik maar biologie moeten studeren, want daar kom je ook zomaar niet uitInge O schreef:[ik dacht vroeger ook dat daarbij zo goed als alles zuiver op lict/daglengte bepaald werd, maar blijkbaar is het (weer) nog een stuk complexer dan dat.), maar wat niemand nog weet zullen wij waarschijnlijk ook niet één, twee, drie achterkomen
.