Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. we hebben een pup (Ike), Engelse Staffordshire Bull Terrier, van nu 4 maanden oud. Voordat we deze pup kochten hebben we 11 jaar lang een E.S.B.T. gehad maar die is helaas overleden. Bij deze pup hebben we ook, al 6 jaar, een Yorkshire Terrier (Gipsy). En dan komt nu ons probleem. Ike weegt nu 8 kilo en Gipsy 1 1/2 kilo. Al vanaf het begin, we kregen Ike toen hij 8 weken oud was, wil hij met Gipsy spelen en dit gaat niet omdat Ike veel te wild is voor Gipsy. De hele dag wordt er door Gipsy gekeft als Ike zelfs maar in de buurt komt, het gaat nu zover dat Gipsy zich tussen stoelpoten verstopt zodat Ike haar niet aan kan. Wat moeten we doen? In eerste instantie hebben we niets gedaan omdat Gipsy Ike op zijn plaats moet zetten, maar dit kan ze dus niet. Gipsy loopt ook geregeld naar ons toe voor bescherming en hulp, ze gaat dan tussen onze voeten staan of springt bij ons op schoot.
Graag advies, groetjes: Truus.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup is te sterk voor andere hond.
Moderator: moderatorteam
-
As-Boy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hai, ik herken je probleem gedeeltelijk, ik heb namelijk ook een speelse pup en een poes van 12 jaar oud in huis rondlopen.
De pup wil constant met haar spelen, dus de poes zit bijna alleen maar verstopt of gaat naar boven.
In het begin dacht ik ook van nou de poes zet hem wel op zijn plek, en ze haalt ook wel uit hoor, maar met gevolg dat hij het alleen maar leuker gaat vinden! want ze doet het namelijk maar zachtjes.
Omdat mijn pup nog zo speels is roep ik hem dan gewoon bij me, of ik geef hem een speeltje waarmee hij wél mag spelen.
Nu na 3 weken vind hij haar niet interessant meer, want ze wil niet spelen.
Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar omdat je een pup nog zo snel afgeleid kan krijgen door iets 'leukers' is dit misschien voor jullie ook een optie.
Groetjes
De pup wil constant met haar spelen, dus de poes zit bijna alleen maar verstopt of gaat naar boven.
In het begin dacht ik ook van nou de poes zet hem wel op zijn plek, en ze haalt ook wel uit hoor, maar met gevolg dat hij het alleen maar leuker gaat vinden! want ze doet het namelijk maar zachtjes.
Omdat mijn pup nog zo speels is roep ik hem dan gewoon bij me, of ik geef hem een speeltje waarmee hij wél mag spelen.
Nu na 3 weken vind hij haar niet interessant meer, want ze wil niet spelen.
Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar omdat je een pup nog zo snel afgeleid kan krijgen door iets 'leukers' is dit misschien voor jullie ook een optie.
Groetjes
In 't leven win en verlies je dingen, maar alleen echte liefde laat sporen achter in je hart...

- Jinga
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat is het nadeel van een stafford
Het zijn nu eenmaal krachtige honden.
Mijn Amerikaanse Stafford is ook een stuk sterker dan andere honden, waardoor kleine hondjes het vaak snel zat zijn. Grote honden vinden haar echter geweldig en visa versa. Ik zorg er zelf voor dat Jinga rustig speelt met kleine hondjes en mochten ze elkaar toch steeds opzoeken, probeer ik haar aandacht te krijgen en zelf met haar te gaan spelen. Dan blijft het voor beide honden leuk.
Succes met je Staffie
Mijn Amerikaanse Stafford is ook een stuk sterker dan andere honden, waardoor kleine hondjes het vaak snel zat zijn. Grote honden vinden haar echter geweldig en visa versa. Ik zorg er zelf voor dat Jinga rustig speelt met kleine hondjes en mochten ze elkaar toch steeds opzoeken, probeer ik haar aandacht te krijgen en zelf met haar te gaan spelen. Dan blijft het voor beide honden leuk.
Succes met je Staffie

- starfleet
- Erelid
Ik zou het dan maar ongeveer doen als ik bij de kat heb gedaan. De kat in bescherming nemen en ook niet willen hebben dat er de hele tijd gekeft wordt tegen de kat. Zorgen dus dat je je pup flink beloont als hij je yorky met rust laat en bestraft met "nee" of "foei" (en dan wel gemeend), als hij blijft vervelen. Wij gebruikten de plantenspuit zodat de kat niet schrok, maar ik betwijfel of dat enige indruk maakt op je Staff pup. Yorkie is dan wel ouder, maar die kan met zijn anderhalve kilo en zijn aard blijkbaar je stevige pup niet op zijn plaats zetten. Jullie zullen dat dus voor hem moeten doen. Het is goed dat hij bescherming zoekt tussen jullie benen, dan zou ik die bescherming ook bieden, er is teveel kans dat het anders misgaat lijkt me.
Je insteek zou denk ik moeten zijn dat je pup de York gaat negeren en jullie als speelgenootjes ziet, zolang de york zich zo bedreigd en onveilig voelt. Spelen zit er bij deze combinatie met de karaktertjes die ze hebben in ieder geval voorlopig niet in schat ik zo. Het zal naast elkaar liggen, naast elkaar lopen en snuffen moeten gaan worden. Dat kan alleen als de York zich veilig voelt. Je ziet dat vaak genoeg wel hoor dat het prima gaat vanzelf, maar dan is de York een felle donder en laat de pup zich gemakkelijker op zijn plaats zetten denk ik. Ik zou er wel wat aan gaan doen nu, want het verschil in gewicht gaat groot worden en de York zou gewond kunnen raken door het ruwe spel.
Anne
Je insteek zou denk ik moeten zijn dat je pup de York gaat negeren en jullie als speelgenootjes ziet, zolang de york zich zo bedreigd en onveilig voelt. Spelen zit er bij deze combinatie met de karaktertjes die ze hebben in ieder geval voorlopig niet in schat ik zo. Het zal naast elkaar liggen, naast elkaar lopen en snuffen moeten gaan worden. Dat kan alleen als de York zich veilig voelt. Je ziet dat vaak genoeg wel hoor dat het prima gaat vanzelf, maar dan is de York een felle donder en laat de pup zich gemakkelijker op zijn plaats zetten denk ik. Ik zou er wel wat aan gaan doen nu, want het verschil in gewicht gaat groot worden en de York zou gewond kunnen raken door het ruwe spel.
Anne