Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

camera vraag

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

*kelly*
Zeer actief

camera vraag

Ongelezen bericht door *kelly* »

*ik hoop dat het topic hier goed staat, wist niet zo goed waar ik dit bij moest zetten...*

Ik ben de laatste tijd lekker aan het oefenen met foto's maken (ook al lukt het nog niet fanastisch :N: ) en een wens is dan ook een speigelreflex camera (of iets wat daar in de buurt komt) helaas vind mn portemonnee dat op dit moment niet zo'n goed idee...
Ik heb op dit moment de FinePix A700 van Fjifilm 7.3 megapixels. Nu zag ik in het kruidvat krantje voor as week ook een fujifilm staan maar dan met 9 megapixel en 4 x optische zoom.
Mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze camera? En is het de moeite om die overstap te maken of kan ik beter even doorsparen??
Alvast bedankt!
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik heb de desbetreffende folder niet, maar een vooruitgang van 7 naar 9 megapixels heeft niet vele nut. Als je bij je oude camera geen optische zoom hebt, ga je wel iets vooruit. Maar wat meer van belang is, is de sluitervertraging, waarschijnlijk is die niet veel veranderd.
Als je bij je oude camera ook optische zoom hebt, zou ik even doorsparen en zoeken naar een betrouwbare 2ehands spiegelreflex. Zelfs nieuwe camera's van "verouderde" modellen worden al meer betaalbaar, hoef je dus niet zo erg lang meer voor te sparen.
Welk type had je en welk type is te kop? Dan zou je via internet kunnen zoeken naar de voordelen en dan bekijken of dat de uitgave waard is.
*kelly*
Zeer actief

Ik heb op deze camera 3 x optische zoom (zeg ik even uit mn hoofd) en die uit de folder is 4 x, dus dat is denk ik ook te verwaarlozen... Model staat er helaas niet bij.
Zou iemand mij wat tips kunnen geven wat betreft "oudere modellen" die leuk zijn om mee te beginnen en aan welke prijsklasse moet ik dan denken? (ja weet er nog weinig tot niks van helaas :N: )

Afbeelding

Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

De Nikon D50 is een "ouder" model spiegelreflex en de Canon 350D ook.
Olympus en Pentax zijn ook niet meer "zo duur". Daar ken ik de modellen niet van.
Canon 300D zou ik niet doen, heeft een tragere opstarttijd vanuit de standby-stand (tenzij je er een heel goedkoop kan kopen, die weinig gebruikt is).
De genoemde zijn waarschijnlijk niet meer nieuw te koop, maar nog zeker wel heel goed tweedehands in zeer goede staat.
Nieuwprijzen zijn meestal vanaf ca € 450,- al dan niet voor alleen de body. Vaak met een standaard lensje en voor honden is het dan wel fijn om er een telelens bij te hebben. Deze zijn er in allerlei prijsklassen, vanaf ca. € 140,- tot ...... Tweedehands vanaf ca € 90,-

dus misschien nog een tijdje doorsparen. Ik denk dat je dan meer plezier van de nieuwe camera hebt en het verschilpas echt gaat merken.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mee eens, op 2ehands sites staan die camera's voor rond de 350 euro inclusief kitlens te koop. En die camera's hebben ook nog automatische standen, zodat je daar ook op terug kunt vallen.
Er zijn nog meer modellen die al iets ouder zijn (van diverse fabrikanten) te koop. De prijsklasse varieert van zo rond de 350 euro tot 500 euro.
Mocht je iets op het oog hebben, en je hebt een goed gevoel bij de verkoper van de camera, kijk dan in ieder geval naar de sensor (doe je door een foto van een licht oppervlak te maken (bijvoorbeeld de lucht) met een heel klein diafragma (vb f22). Hierdoor worden alle stofdeeltjes en eventuele sensorbeschadigingen goed zichtbaar op de foto. En vraag ook naar het aantal "clicks" dat de camera heeft gemaakt. Bij een instapmodelcamera kan de sluiter meestal rond de 50.000 tot hooguit 70.000 sluiterbewegingen aan. Er zijn maar weinig mensen die zoveel fotograferen dat je dat haalt, maar zoiets is wel handig om in je achterhoofd te houden.
Veel plezier met je aankoop alvast. :ok:
*kelly*
Zeer actief

Heel erg bedankt voor de tips!
Ga nu gewoon ff doorsparen voor een goede spiegelreflex!

De camera die ik nu heb bevalt me op de een of andere manier niet zo lekker... Dus ben nog wel op zoek naar een tussenoplossing.
Nu heb ik mn oog laten vallen op de Kodak ZD710.
7.1 megapixel (ietsje minder maar dan ik nu heb)
10 x optische zoom (dit zou dan een grote vooruitgang zijn)
Digitale beeldstabilisatie (is misschien wel handig)

Ervaring mee??

Afbeelding

Muk

Waarom bevalt je huidige camera niet zo lekker? Als we dat weten is het makkelijker om te kijken naar een andere camera die die vervelende eigenschappen niet heeft.
Als je niet dringend een camera nodig hebt zonder die minder goede eigenschappen, dan zou ik nog even doorsparen. Scheelt uiteindelijk ook weer geld.

Zelf ken ik die camera niet die jij hebt, maar op een site als www.dpreview.com (engelstalig) hebben ze over alle camera's wel een test gedaan en een review over geschreven. Daarnaast zijn er ook heel veel gebruikerservaringen over terug te lezen.
Als je perse een nieuwe camera wilt kopen, dan kun je ook kijken naar de Panasonic FZ30 (eigenlijk bijna de hele FZ reeks). Die heeft ook zeker 10x optische zoom en beeldstabilisatie. Tegenwoordig heb je al de FZ50, maar een ouder model is hier zeker niet slecht. En deze camera's staan ook goed bekend ook verder. En dat kan ik minder van Kodak zeggen helaas. Die zijn (tenminste dat zijn de ervaringen van kennissen, ik heb geen Kodak zelf) behoorlijk snel op. Doordat de batterijen na 1 jaar snel leeggaan (na een handvol foto's) en dat de tijd tussen het indrukken van de ontspanknop en het maken van de foto (shutterlag) toeneemt.
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

De Fuji finefix 5700 is ook een goede keus. Het is een beetje een brug camera- tussen normale en Spiegelreflex camera's in. Hij maakt uitstekende foto's , heeft 10 x optische zoom en is heel gemakkelijk te bedienen- maar is ook uitstekend handmatig in te stellen.

Ik heb hem nu al een tijdje- ik had hiervoor de Canon 1SIs- maar geef de voorkeur aan de Fuji die ik nu heb.
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
Muk

annicka schreef:De Fuji finefix 5700 is ook een goede keus. Het is een beetje een brug camera- tussen normale en Spiegelreflex camera's in. Hij maakt uitstekende foto's , heeft 10 x optische zoom en is heel gemakkelijk te bedienen- maar is ook uitstekend handmatig in te stellen.

Ik heb hem nu al een tijdje- ik had hiervoor de Canon 1SIs- maar geef de voorkeur aan de Fuji die ik nu heb.
Mee eens. Ook van deze camera zijn er oudere en nieuwere modellen in die reeks (de 5700 is volgens mij al een iets ouder model), maar het zijn zeker geen verkeerde camera's.
:ok:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”