Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Blaffen

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het is echt onzin, ik weet het, maar het lijkt me zo leuk als Bram een blaf geeft als ik 'wraf' tegen hem zeg. Hij loeit ook mee als een wolf als ik ga loeien :wink:

Maar is op commando blaffen wel aan te leren als een hond nauwelijks blaft of staat het dan gelijk aan hem leren een handstand te doen? :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Degenen die met hun hond reddingswerk e.d. doen moeten hun honden ook leren om te blaffen ....... (daarmee geven zij immers aan "iets" gevonden te hebben) dus het moet wel mogelijk zijn .... maar hoe weet ik ook niet :wink:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: Blaffen

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:Maar is op commando blaffen wel aan te leren als een hond nauwelijks blaft of staat het dan gelijk aan hem leren een handstand te doen? :mrgreen:
Anders probeer je beide en kijk je waarmee je het snelst resultaat hebt :engel:

Bij mij is het in ieder geval nog niet gelukt in álle situaties. Bowie kan wel kletsen en mopperen en dan klets en mopper ik terug en zo kan het wel even over en weer gaan. Alleen ze moet dan wel in een enthousiaste bui zijn waarbij ze bijvoorbeeld nog even moet wachten voordat we weggaan maar zij al helemaal zenuwachtig is.

Verder zijn we nog niet gekomen :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wordt hij niet van een bepaalde situatie hyper de pyper en gaat dan blaffen? En als hij dan gaat blaffen dat je dan enthousiast mee gaat doen en er een commano aan koppelt? (Clicker heeft geen zin, die hoort hij toch niet als hij zou blaffen :mrgreen: )
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Wordt hij niet van een bepaalde situatie hyper de pyper en gaat dan blaffen? En als hij dan gaat blaffen dat je dan enthousiast mee gaat doen en er een commano aan koppelt? (Clicker heeft geen zin, die hoort hij toch niet als hij zou blaffen :mrgreen: )
Hij gaat blaffen als er veel honden in het water rondrennen en als hij waaks is. Ik kan dus elke keer een andere rare kerel in huis uitnodigen en het hem zo leren :idea:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Re: Blaffen

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:Maar is op commando blaffen wel aan te leren als een hond nauwelijks blaft of staat het dan gelijk aan hem leren een handstand te doen? :mrgreen:
Anders probeer je beide en kijk je waarmee je het snelst resultaat hebt :engel:
:mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Maar er is dus niet een soort truukje ofzo he? Ik zou niet weten wat, maar je weet maar nooit :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Het is in principe mogelijk met een hond die uit zichzelf niet blaft denk ik, tenminste, ik heb onze husky leren blaffen op commando en die deed dat ook nooit (we dachten zelfs dat ie het niet kon).

Bij hem heb ik net zolang met het koekje voor z'n neus hem onbegrijpelijke dingen gevraagd tot ie zo ongeduldig werd dat ie een geluidje maken (een binnensmonds mompeltje de eerste keer) en dat beloond met het koekje (nu zou ik klikken daarvoor). En dan uitbouwen.

En anders toch maar die enge vent uitnodigen :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Githa schreef:Bij hem heb ik net zolang met het koekje voor z'n neus hem onbegrijpelijke dingen gevraagd tot ie zo ongeduldig werd dat ie een geluidje maken (een binnensmonds mompeltje de eerste keer) en dat beloond met het koekje (nu zou ik klikken daarvoor). En dan uitbouwen.
Dat is helemaal niet gek bedacht. Bram kan ook een soort hoog kefje geven als hij ongeduldig wordt :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Ik heb wel gehoord van het leren blaffen op commando om daarmee ook een commando stil aan te kunnen leren. Zie: http://www.hondenplaza.nl/page/blaffen.php
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Githa schreef:Bij hem heb ik net zolang met het koekje voor z'n neus hem onbegrijpelijke dingen gevraagd tot ie zo ongeduldig werd dat ie een geluidje maken (een binnensmonds mompeltje de eerste keer) en dat beloond met het koekje (nu zou ik klikken daarvoor). En dan uitbouwen.
Dat is helemaal niet gek bedacht. Bram kan ook een soort hoog kefje geven als hij ongeduldig wordt :ok:
Precies, zo heb ik het destijds ook gedaan. Als ie doorkrijgt wat de bedoeling is wordt het vanzelf een echte blaf.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Yèti schreef:Ik heb wel gehoord van het leren blaffen op commando om daarmee ook een commando stil aan te kunnen leren. Zie: http://www.hondenplaza.nl/page/blaffen.php
Ah dankjewel, ik denk dat ik het met voer ga proberen, want ik kan me geen voorwerp/speeltje voorstellen waar Bram voor gaat blaffen. Als ik met m'n rug naar hem toe ga staan met een speeltje, zal hij denk ik weglopen met een kop van 'ook geen lol aan' :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Yèti
Zeer actief
Contacteer:

Blaft Bram zo weinig dan? En geldt dat voor alle kooikers? Zijn ze niet waaks?
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Yèti schreef:Blaft Bram zo weinig dan? En geldt dat voor alle kooikers? Zijn ze niet waaks?
Het zou een stil ras moeten zijn inderdaad (anders konden ze geen eenden lokken), maar er zijn wel Kooikers die flink blaffen. Bram blaft inderdaad alleen uit waaksheid, als hij iets verdachts ziet. Hij blaft bijv. niet als de bel gaat enzo, wat veel andere honden wel doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik dacht een hele tijd dat Macho niet kon blaffen.
Toen hij 8 maanden was wou ik het hem leren.
Tot die tijd had hij dus nooit geblaft.
Ik heb het gedaan zoals hier al beschreven.
Gewoon iets lekkers voor hem gehouden en gewacht.
En na welgeteld 15 minuten kwam er een kefje.
Daarna had hij het al snel door, en nu blaft hij op commando LUID.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Yèti
Zeer actief
Contacteer:

Yèti blaft heel erg veel. Het is maar goed dat wij in een flat wonen en ze geen uitzicht heeft op de straat waar steeds mensen voorbijkomen. :mrgreen:
Een vriendin van mij heeft twee Cavaliers, de ene blaft veel, bijvoorbeeld als de bel gaat of ze andere honden ziet. De andere hond heeft haar hele leven maar een paar keer geblaft. Ik vind dat wel een heel groot verschil.

Maar misschien wil Yèti Bram wel leren hoe ie moet blaffen. :mrgreen:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Het lijkt me heel moeilijk, Baco doet iets van waoeffgrrwafffgrrr :mrgreen:

Denk dat ik hem maar de handstand ga leren. :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

billy schreef:Denk dat ik hem maar de handstand ga leren. :ok:
Nou, ik geloof dat ik dat ook beter kan doen. Net een poging gedaan tot uitlokken van blaffen. Bram heeft werkelijk alle truukjes gedaan die hij kent, maar geen enkele blaf of kef erbij. Ik heb zelfs staan blaffen, maar nee hoor, niks. Ik vond zijn hoofd uiteindelijk zo sneu dat ik het snoepje maar gegeven heb hahaha.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Zoek stok! schreef:

Zo heb ik het Bantam ook geleerd.
Net zolang iets lekkers in mijn hand gehouden totdat hij ongeduldig werd en geluid ging maken.
Dat ging trouwens best snel hoor.
Hij kan nu ook verschillende blafjes puur aan de hand van mijn gezichtuitdrukking.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
billy schreef:Denk dat ik hem maar de handstand ga leren. :ok:
Nou, ik geloof dat ik dat ook beter kan doen. Net een poging gedaan tot uitlokken van blaffen. Bram heeft werkelijk alle truukjes gedaan die hij kent, maar geen enkele blaf of kef erbij. Ik heb zelfs staan blaffen, maar nee hoor, niks. Ik vond zijn hoofd uiteindelijk zo sneu dat ik het snoepje maar gegeven heb hahaha.
Doet ie zelfs niet zo'n heel zacht half kreuntje?
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Het snoepje was toch wel bijzonder genoeg, he.
Het moet het natuurlijk wel waard zijn om voor te blaffen of geluid voor te maken :pffff: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Blaft ie ook niet als je hem enorm op gaat jutten? Voor hem staan en dan een beetje gek roepen, op je benen 'slaan', huppen. Speeltje erbij, en dan dat speeltje steeds net niet aan Bram geven.

Moos blafte dan ook niet trouwens hoor, als Moos 3 keer in het jaar 1 keer wraf zei was het veel :roll:
Maar Saar blaft wel in spel (zoals je weet, als een zeehond :mrgreen: ), en ik kan bij haar door zo vreselijk gek te doen vaak wel iets van een blaf uitlokken.

Edit: ik zie net dat ik lieg :N:
Ik heb het filmpje opgezocht waarvoor ik Saar uitdaagde om te blaffen,en dat was door heel wild met Moos te spelen en haar niet mee te laten doen. Dus niet door haar op te jutten maar Moos.
Sorry :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy is ook een vrij stille hond, maar met opjutten zoals Marloes beschrijft blaft ze wel. Met een bal spelen, hard heen en weer hupsen, springen, dan gaat ze wel keffen. Met een koekje zou hier niks worden omdat ze geleerd heeft dat ze helemaal niks krijgt als ze blaft, ze zal hooguit wat gaan piepen omdat ze het niet begrijpt.

Anne
Githa
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:Buffy is ook een vrij stille hond, maar met opjutten zoals Marloes beschrijft blaft ze wel. Met een bal spelen, hard heen en weer hupsen, springen, dan gaat ze wel keffen. Met een koekje zou hier niks worden omdat ze geleerd heeft dat ze helemaal niks krijgt als ze blaft, ze zal hooguit wat gaan piepen omdat ze het niet begrijpt.

Anne
Maar voor dat piepje kan je dan al belonen, als ze maar eenmaal doorhebben dat geluid maken de bedoeling is.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Met ene balonnenpompje in zn gezicht pompen... Werkt perfect met Jamey :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het kan Linda, ik heb heb hier het bewijs! :mrgreen: Tommie blaft in huis (en buiten trouwens ook) zelden tot nooit. Maar blaffen op comando kan hij! Ik heb het hem geleerd door een soort van mee te blaffen. Dus het comando woef vervormde ik tot een soort van wwwwwrrrrrrrrroeoeoeoeoeoeffffff waardoor hij vanzelf mee ging doen. Snoeppie erin, klaar. Het heeft me een middag gekost en hij kan het nog steeds. :8):
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer is er ook zo een die vrijwel nooit blaft en zelfs hij heeft geleerd om op commando te blaffen.. :mrgreen:
Dat commando moet hij dan wel even 3x horen, voordat hij echt blaft, hij begint dan met een heel zacht grrrrrr-tje. Dan zeg ik; nog een keer, Bark!! En dan is het wat harder, totdat hij uiteindelijk echt blaft. Als ik Blaf zei, ging hij liggen (commando; af).

Bij hem heb ik het hem geleerd door hem helemaal op te jutten met iets, stok, bal, voetbal en dat steeds net niet geven, maar wel hem laten het proberen te pakken, wat dus net niet lukt.. :boos:
Uiteindelijk werd hij zo gefrustreerd dat hij geluid begon te maken, dit gelijk uitbundig beloond en uitgebouwd.

's Morgens hoef ik m overigens niet te laten blaffen op commando, dan komt er nog steeds geen geluid uit.. :smile:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

De hond van vrienden van ons blaft wel op commando..
Dat wanneer je LUID zegt zij dus ook echt hard gaat blaffen..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Zoek stok!
Zeer actief

Ik ga nog wel weer een poging wagen hoor. Als het lukt, zal ik het zeker even komen melden :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb het mijn hond geleerd ( het ging eigenlijk vanzelf), toen ik met hem aan het spelen was.
Ik had de bal in mijn hand en hij blafte.
Toen zei ik: Wat zei je??

En toen deed hij het vanzelf.

Als ik bv zeg: Wat zeg je??, of Luid, dan blaft hij ook.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”