Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fluitje

Moderator: moderatorteam

Jap
Actief

Fluitje

Ongelezen bericht door Jap »

Ik heb een vraag over hondenfluitjes.
Als ik er op blaas lijkt het helemaal niet een hard geluid...
Iemand vertelde mij dat de toon zo hoog is, zodat honden hem veel duidelijker horen als mensen...
Is dat zo?
graag jullie mening
Afbeelding
Jap
Actief

Afbeelding

Oja ik heb deze, hij is van het merk Nobby
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Ja klopt wij horen niks of heel weinig, maar een hond schijnt het wel te horen.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

jep, honden hebben betere oortjes dan wij. bij het programma brainiac deden ze een keer een test. om de zoveel tijd tijdens die aflevering lieten ze die toon horen. voor ons onhoorbaar, maar je kon aan een icoontje in beeld zien dat ze het afspeelden. Het was dan de bedoeling dat je hond er wel op zou reageren. nou ja dat deed'ie dus niet :19:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

cooperv schreef:jep, honden hebben betere oortjes dan wij. bij het programma brainiac deden ze een keer een test. om de zoveel tijd tijdens die aflevering lieten ze die toon horen. voor ons onhoorbaar, maar je kon aan een icoontje in beeld zien dat ze het afspeelden. Het was dan de bedoeling dat je hond er wel op zou reageren. nou ja dat deed'ie dus niet :19:
Was het hem wel aangeleerd dan ? Een hond reageert niet van nature op een fluitje.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jap schreef:Afbeelding

Oja ik heb deze, hij is van het merk Nobby
Kan je hem ook nog verstellen? (geluid hoger maken).

Ik heb vroeger iets dergelijks gehad en was dan regelmatig de helft van de fluit verloren.

Waarom neem je niet gewoon een jachthondenfluit die je zelf ook goed kan horen?
Maakt voor de hond niet veel uit en als je hem goed hebt geleerd wat dat fluiten betekent werkt dat net zo goed (misschien zelfs beter) :ok:

Zorg dat je meteen twee dezelfde koopt dan heb je een reserve voor het geval je een fluit verliest. Dan heb je hetzelfde geluid tenminste nog :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Waar haal je een goede hondenfluit weg??
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

ranetje schreef:
Zorg dat je meteen twee dezelfde koopt dan heb je een reserve voor het geval je een fluit verliest. Dan heb je hetzelfde geluid tenminste nog :wink:
Juist. Want ik heb dus een probleem nu. Guus heeft vorige week het fluitje euh... vermalen tot een onbruikbaar stukje plastic. :roll:
Schuld van het vrouwtje, ze had hem laten rondslingeren.
ranetje
Zeer actief

doggy schreef:Waar haal je een goede hondenfluit weg??
Afbeelding

of

Afbeelding

Bij de hondenshop

Maar een dierenwinkel heeft die fluiten meestal ook wel. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
doggy

Ik ga zaterdag naar de Martinahal.
Kun je ze daar ook krijgen??
ranetje
Zeer actief

doggy schreef:Ik ga zaterdag naar de Martinahal.
Dat denk ik wel :ok:

Denk je er aan dat je de hond wel moet leren wat je bedoelt met fluiten?
Dus fluiten = bak met voer
fluiten = lekker stukje worst
enz.

En fluit niet in een situatie waarvan je eigenlijk zeker bent dat de hond niet zal komen. Vooral in het begin belangrijk om aan te denken :wink:
Afbeelding
doggy

ranetje schreef:

enz.

En fluit niet in een situatie waarvan je eigenlijk zeker bent dat de hond niet zal komen. Vooral in het begin belangrijk om aan te denken :wink:
Dat had ik ook in gedachten, en als ik oefeningen met hem doe.
Ik laat hem blijven en ik loop weg.
Zodra ik zeg: Kom hier, fluit ik ( pratend door de fluit, kom hier, dus 2x fluiten,met de nadruk op de 2de fluit.).

Zodra hij bij mij is, krijgt hij zijn beloning.

Maar, is een fluit nu echt zoveel beter dan hem roepen??
Als je hem roept, hoort hij misschien de aarzeling in je stem, maar is een fluit echt veel beter??
Een fluit is wel constant en als je op dezelfde toon fluit, net zoals je hem het commando geeft, lijkt mij wel dat het beter is, omdat hij de evt. aarzeling in je stem niet hoort.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

;

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 20 jul 2008 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief

doggy schreef:Maar, is een fluit nu echt zoveel beter dan hem roepen??
Als je hem roept, hoort hij misschien de aarzeling in je stem, maar is een fluit echt veel beter??
Een fluit is wel constant en als je op dezelfde toon fluit, net zoals je hem het commando geeft, lijkt mij wel dat het beter is, omdat hij de evt. aarzeling in je stem niet hoort.
Je geeft al redenerend zelf het antwoord al een beetje :wink:

Bij de ene hond lijkt het beter te werken dan bij de andere.
Maar misschien ligt dat ook aan de manier van aanleren en consequent gebruiken.
Afbeelding
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

sirene schreef:
cooperv schreef:jep, honden hebben betere oortjes dan wij. bij het programma brainiac deden ze een keer een test. om de zoveel tijd tijdens die aflevering lieten ze die toon horen. voor ons onhoorbaar, maar je kon aan een icoontje in beeld zien dat ze het afspeelden. Het was dan de bedoeling dat je hond er wel op zou reageren. nou ja dat deed'ie dus niet :19:
Was het hem wel aangeleerd dan ? Een hond reageert niet van nature op een fluitje.
Nee het was hem niet aangeleerd :wink: Maar is het niet zo dat honden op bepaalde tonen reageren? Zo van "hej wat is dat nu?" Ik fluit zelf nooit (kan ik niet, niet met m'n mond, niet m'n vingers, het is treurig) maar op een fluitje van m'n pa reageerde hij wel
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

doggy schreef:
Bij ons is het roepen 'sterker' dan de fluit. Ik denk dat dat te maken heeft met het aanleren. Ik ben te vlug geweest met het vertrouwen op de fluit, had langer door moeten gaan met 'op safe spelen' dus alleen fluiten als ik echt zeker wist dat hij zou komen. Dat laatste kan ik je dus van harte aanraden :wink: .
Mijn (staande) jachthond loopt van nature nogal ver bij me vandaan, dus de fluit heeft een praktisch nut (kan zó ver niet roepen :wink: ). Daarnaast gebruik ik hem ook bij jachttraining.
Gr. Marijke
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

miemot schreef:
ranetje schreef:
Juist. Want ik heb dus een probleem nu. Guus heeft vorige week het fluitje euh... vermalen tot een onbruikbaar stukje plastic. :roll:
Schuld van het vrouwtje, ze had hem laten rondslingeren.
ik ben er een paar keer van die jacht-fluitjes kwijtgeraakt in de bossen, tussen de bladeren laten vallen en niet meer gevonden.

was een keer zó blij, dat Bauke na een konijnen affaire terugkwam, dat ik het fluitje liet vallen.

nu neem ik op vakantie altijd reserves mee. :wink:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Als je hem roept, hoort hij misschien de aarzeling in je stem, maar is een fluit echt veel beter??[/
zeker, een stem reikt niet dàt gebied , wat een volume van een jacht-fluitje wel doet.

mijn stem zéker al niet :wink:

Als ik mensen een hond hoor roepen , zou ik dat ook niet horen, als hond,...zo zacht soms.
En dan staat die hond bij mij, maar reageert daar dan niet meer op, ik heb een idee
dat een fluitje meer doordringend ook is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Als je hem roept, hoort hij misschien de aarzeling in je stem, maar is een fluit echt veel beter??[/
zeker, een stem reikt niet dàt gebied , wat een volume van een jacht-fluitje wel doet.

mijn stem zéker al niet :wink:

Als ik mensen een hond hoor roepen , zou ik dat ook niet horen, als hond,...zo zacht soms.
En dan staat die hond bij mij, maar reageert daar dan niet meer op, ik heb een idee
dat een fluitje meer doordringend ook is.
maar goed dat een hond een iets beter gehoor heeft dan wij mensen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

doggy schreef:
ranetje schreef:

enz.

Dat had ik ook in gedachten, en als ik oefeningen met hem doe.
Ik laat hem blijven en ik loop weg.
Zodra ik zeg: Kom hier, fluit ik ( pratend door de fluit, kom hier, dus 2x fluiten,met de nadruk op de 2de fluit.).

Zodra hij bij mij is, krijgt hij zijn beloning.

Je kan ook gewoon een groot genoege afstand nemen en dan kom hier zeggen, dan fluiten en dan belonen. Dan heb je de fluit het laatst gegeven en hij jkomt en krijgt beloning dus leert het vanzelf. Half door de fluit praten maakt je alleen maar moeilijker verstaanbaar en de hond maakt 2 seconden niet uit. Immers komt hij naar jou toe toen je fluitte en hij kreeg wat lekkers. :ok:

Je kan heel veel discussie krijgen of een fluit beter is. Heb je met de clicker ook. Het gaat idd erom dat het geluid altijd hetzelfde is. Of jij nu blij of gefrustreerd bent of snot verkouden. De fluit/klik is altijd hetzelfde. Ik ken iemand die klikt en dan komt de hond bij haar. Tja, daar is de clicker niet voor bedoeld officieel, maar je kan uiteraard ervan maken wat je wilt.
Je hebt ook nog altijd honden die niets aan een fluitsignaal of een clicker vinden en dan kan je beter je stem gebruikten.
Boris die vliegt voor de clicker en als hij dus lekker bezig is dan kan ik beter geen clicker gaan gebruiken want dan gaat hij over de rooie. Is hij er niet zo bij en heeft hij weinig zin dan is hij met de clicker erbij heel goed te motiveren (wel handig op cursus).
Jap
Actief

Ik ben nu 2 dagen aan het "oefenen"met het fluitje.
We maken er een leuk spelletje van.
We zijn aan het wandelen (silke is los) ik fluit en (ze heeft het al goed door!!) en ze komt als een gek kwispelend op me af rennen, en hup ze krijgt wat lekkers.
Zo leuk om te zien dat ze het door heeft.
Ik doe dat dus alleen als er geen verdere afleiding is.
Ik durf het nog niet te doen op het moment dat z een andere hond ziet, dan komt ze denk ik toch nog niet gelijk naar mij toe, daar wacht ik nod even mee..
dank jullie voor de tips!!
Afbeelding
groenendaeler
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door groenendaeler »

misschien is het handig om het fluitje aan de riem te hangen (als je die tenminste altijd meeneemt wanneer je gaat wandelen). ik ben em altijd kwijt, maar de riem nooit en nu het fluitje ook nooit meer.

ik ben begonnen met wanneer hij voor mij zat te fluiten en wat lekkers te geven. tot ze meteen keek wanneer ik floot ben ik de afstand gaan opvoeren. (en verleiding)

nu rent ze als een idioot naar mij toe en gaat voor mij zitten wanneer ik het fluitje alleen al naar mijn mond breng. als ze me ziet tenminste, maar dat is 95% van de tijd. (die 5% van de tijd niet dat vergeef ik haar :wink: ) ik gebruik de fluit haast niet meer (alleen voor de 5%), de handbeweging is voldoende.

groetjes petra
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jap schreef:Ik ben nu 2 dagen aan het "oefenen"met het fluitje.
We maken er een leuk spelletje van.
We zijn aan het wandelen (silke is los) ik fluit en (ze heeft het al goed door!!) en ze komt als een gek kwispelend op me af rennen, en hup ze krijgt wat lekkers.
Zo leuk om te zien dat ze het door heeft.
Ik doe dat dus alleen als er geen verdere afleiding is.
Ik durf het nog niet te doen op het moment dat z een andere hond ziet, dan komt ze denk ik toch nog niet gelijk naar mij toe, daar wacht ik nog even mee..
dank jullie voor de tips!!
Hartstikke goed :ok:
Inderdaad nog even wachten voor je het echt moeilijk gaat maken :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”