Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor wie wilt weten

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

voor wie wilt weten

Ongelezen bericht door eternal »

Waarschijnlijk niemand. Want ik ben toch maar dom en stom en een drama wijf. En ik lieg toch alleen maar. Dus wie zal dit willen weten.

Aankomende vrijdag gaat sara onder nacose en dan worden er foto's gemaakt (officeel) Deze worden dus ook bekend bij de RVB. Als de foto's goed zijn gaat de dekking gewoon door. Zijn de foto niet goed. Gaat de dekking niet door.

En nogmaals er zit geen epilespie in het nest van sara. EN sara heeft ook geen DS.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Heel verstandig om in ieder geval vantevoren foto's te laten maken.

Ben nog steeds wel benieuwd wat haar nestgenoten dan wèl hadden? :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
eternal
Zeer actief

Inge schreef:Heel verstandig om in ieder geval vantevoren foto's te laten maken.

Dat kan ik je dus niet vertellen. Want dat weet ik dus niet.

Ik weet alleen dat het geen Epilepsie was.

Ik heb de eigenaren vorrige jaar met de reunie ff snel gesprokken. dus ik weet het echt niet.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik kan het niet helpen, maar ik heb toch nog wat vragen hoor...

Is de reu al wel officieel geröntgend?
En wat doe je als Sara voordat de uitslag van de Raad binnen is dekrijp is? Deze dekking overslaan?
Hoe ben je erachter gekomen dat Sara zodanig goed aan de rasstandaard voldoet qua exterieur en karakter, dat fokken ook zinvol is voor het ras?
Laat je de ellebogen ook rontgenen, conform de COE van de RR?
Wat is het geweest dat de nestgenoten van Sara gehad hebben, is daar officieel iets over bekend waardoor je zo stellig blijft beweren dat het geen epilepsie was?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

LongFields schreef:Ik kan het niet helpen, maar ik heb toch nog wat vragen hoor...

En wat doe je als Sara voordat de uitslag van de Raad binnen is dekrijp is? Deze dekking overslaan?
Hoe ben je erachter gekomen dat Sara zodanig goed aan de rasstandaard voldoet qua exterieur en karakter, dat fokken ook zinvol is voor het ras?
Wat is het geweest dat de nestgenoten van Sara gehad hebben, is daar officieel iets over bekend waardoor je zo stellig blijft beweren dat het geen epilepsie was?
hier sluit ik me bij aan.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

eternal schreef:
Inge schreef:Heel verstandig om in ieder geval vantevoren foto's te laten maken.

Ik heb de eigenaren vorrige jaar met de reunie ff snel gesprokken. dus ik weet het echt niet.
Als ik het goed heb, wordt epilepsie pas geconstateerd als er een tweede aanval volgt. Is er 1 aanval en daarna niks meer, dan is er niet officieel sprake van epilepsie. Wel worden een aantal andere zaken onderzocht om die uit te sluiten.

Misschien toch goed om de eigenaren te bellen, want over epilepsie wordt vaak erg geheimzinnig gedaan terwijl de hond misschien al wel meerdere aanvallen heeft gehad.....

Sara is op dit moment toch al loops? Betekent dit dat je haar deze loopsheid niet laat dekken? En waarom heb je zo geheimzinnig gedaan over het nest in een eerder topic? Daar ben ik toch wel erg benieuwd naar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
eternal
Zeer actief

LongFields schreef:Ik kan het niet helpen, maar ik heb toch nog wat vragen hoor...

Ook de reu wordt getest op dit allemaal.

Wat betreft sara wel of niet juiste rastandaard heeft. Ja ze voldoet aan de meeste eisen. Niet allemaal natuurlijk omdat geen enkele hond perfect is.

De Kararter is ook goed. Zodat ik zeker weet dat ik geen pups op de wereld zet die BV een agresiefe karakter krijgen. Ik zelf heb veel gelezen over dit ras voordat ik zelf voor dit ras heb gekozen. ED is trouwens niet verplicht maar ook daar worden foto's van gemaakt.

En nogmaals ik weet niet wat het is geweest. Het is officieel bekend gemaakt bij de fokker dat het geen Epilespie is geweest.

En of het nou wel of niet zin vol is voor het ras. Daar gaat het mij niet om.

Dit is eenmalig en het zal daar ook waarschijnlijk bij blijven.

Maar over die HD enz haden jullie gelijk en ik wil daar ook gewoon zekerheid in hebben.

Zolang ik geen uitslag heb gekregen gaat de dekking niet door.

Maar de DA laat wel weten als de foto''s gemaakt zijn of wel of niet goed is. Ze willen je niet zolang in spanning laten zitten.
Zoek stok!
Zeer actief

eternal schreef: En nogmaals ik weet niet wat het is geweest. Het is officieel bekend gemaakt bij de fokker dat het geen Epilespie is geweest.
Niet om lullig te doen, maar volgens mij kan dit gewoon niet. Je kunt na een aanval niet vaststellen dat het geen epilepsie is geweest. Wel kun je zeggen dat als het lang wegblijft het niet te boek staat als epilepsie.

Maar ik heb er maar weinig verstand van hoor, er zijn hier mensen die je beter kunnen vertellen hoe het zit. Misschien zit ik er wel naast....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

was het één of waren het meerdere pupjes (2 of meer) die die epileptische achtige klachten hadden?

waren het er meer dan is het namelijk waarschijnlijk dat het erfelijk is en dan is het wel slim om uit te zoeken waar het vandaan kan komen voordat je een hondje uit dat nest gebruikt.

ik ben blij dat je wel wat meer voor dit nest wil gaan doen nu. ik hoop dat je het ook allemaal waar gaat maken!

heb je verder al uitgezocht of evt voorouders die klachten ook gehad hebben?
Afbeelding
eternal
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
eternal schreef:

Als ik het goed heb, wordt epilepsie pas geconstateerd als er een tweede aanval volgt. Is er 1 aanval en daarna niks meer, dan is er niet officieel sprake van epilepsie. Wel worden een aantal andere zaken onderzocht om die uit te sluiten.

Misschien toch goed om de eigenaren te bellen, want over epilepsie wordt vaak erg geheimzinnig gedaan terwijl de hond misschien al wel meerdere aanvallen heeft gehad.....

Sara is op dit moment toch al loops? Betekent dit dat je haar deze loopsheid niet laat dekken? En waarom heb je zo geheimzinnig gedaan over het nest in een eerder topic? Daar ben ik toch wel erg benieuwd naar.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt geheimzinnig over het nest? ik snap het niet helemaal.

Meer weet ik er ook niet over. Mijn fokker heeft zelf nog contact gehad met de eigenaren voor de zekerheid en er is niets aan de hand.

O ja het wordt trouwens niet de reu van waar jullie dachten dat het werd.

Deze blijkt geen goeie karakter te hebben. En zijn moeder ook niet.

Het is andere reu die al wat ouder is en waar ook al nesten van zijn.

Het is trouwens 1 pup geweest die deze klachten had. Ik dacht zelf meer in het begin maar dat was niet zo.

En ja ik ga het allemaal waar maken. Vrijdag om 9 uur moet ze bij de DA zijn. En sara is nog niet loops.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

eternal schreef: Ook de reu wordt getest op dit allemaal.
Wanneer wordt hij getest? Vóór de dekking nog?
eternal schreef:Wat betreft sara wel of niet juiste rastandaard heeft. Ja ze voldoet aan de meeste eisen. Niet allemaal natuurlijk omdat geen enkele hond perfect is.
Vind jij dat zelf, dat ze aan de meeste eisen voldoet, of is dit geconstateerd door iemand die er écht verstand van heeft, zoals een keurmeester?
eternal schreef:De Kararter is ook goed. Zodat ik zeker weet dat ik geen pups op de wereld zet die BV een agresiefe karakter krijgen. Ik zelf heb veel gelezen over dit ras voordat ik zelf voor dit ras heb gekozen. ED is trouwens niet verplicht maar ook daar worden foto's van gemaakt.
Knap dat je dat zeker weet, dat kan namelijk helemaal niet. Net zo goed als je niet van tevoren kunt weten of al je pups HD-vrij zullen zijn, ook al zijn beide ouders HD-vrij. :19:
Ik zie toch duidelijk dit staan in de Code of Ethics over ED:
10. Beide ouderdieren dienen op Heupdysplasie (HD) + Elleboogdysplasie (ED) gecontroleerd te zijn met een officiële uitslag van de Raad van Beheer. De uitslag dient HD-A of HD-B te zijn respectievelijk ED-vrij. Voor een buitenlandse hond geldt de uitslag van het desbetreffende land, mits deze door de Raad van Beheer wordt erkend.
eternal schreef:En nogmaals ik weet niet wat het is geweest. Het is officieel bekend gemaakt bij de fokker dat het geen Epilespie is geweest.
Ik vraag me af hoe dat dan officieel bekend gemaakt is. Hebben de dierenartsen van de pups die een epilepsie-achtige aanval gehad hebben dit helemaal laten uitzoeken en hoe heeft de dierenarts dan geconstateerd dat het geen epilepsie is, zodat dit officieel verklaard kon worden? :19:
eternal schreef:En of het nou wel of niet zin vol is voor het ras. Daar gaat het mij niet om.
Waar gaat het jou dan wel om?
Dat je een lekker gevulde portemonnee overhoudt aan dit nest?
Heb je eigenlijk al een flinke wachtlijst met serieuze gegadigden voor dit nest, of zie je wel wat je met de pups gaat doen als het eenmaal zover is?
Ik neem aan dat je zelf een pupje wilt houden, maar het lijkt me handig als je op voorhand al weet dat je een groot deel van de overige pups (een stuk of 10 is niet denkbeeldig bij je ras) bij geschikte mensen kunt onderbrengen.
eternal schreef:Maar de DA laat wel weten als de foto''s gemaakt zijn of wel of niet goed is. Ze willen je niet zolang in spanning laten zitten.
De dierenarts kan en mag daar niets concreets over zeggen. De Raad van Beheer beslist over de uitslag. Ik heb al meerdere malen gehoord dat een dierenarts die toch al direct na het nemen van de foto's een uitslag voorspelde, dit later verkeerd bleek te hebben. Het lijkt me dus gevaarlijk om van zijn oordeel uit te gaan voor je de definitieve uitslag van de Raad in je bezit hebt.
Maar ik vermoed zo dat Sara al loops is en je dus niet kán wachten op de officiële uitslag om een dekking deze loopsheid niet te hoeven missen.
Wat maakt een half jaar later laten dekken nou uit, het lijkt me zelfs veel verstandiger omdat Sara op dit moment nog zo jong is.
Behalve als het je om het geld te doen is natuurlijk... :denken:
eternal
Zeer actief

En ja de DA heeft inderdaad tegen de eigenaren gezegt dat het geen Epilespie is. Waarom zouden ze het anders tegen de fokker zeggen.

Erm zo als ik net al zei sara is nog niet loops. En nee het is niet om geld.

hoe vaak moet ik dat nog zeggen.
Laatst gewijzigd door eternal op 03 mar 2008 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Inmiddels is ED wel verplicht als je via de regels van de rasvereniging fokt.

Groeten,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Zoek stok! schreef:
eternal schreef: En nogmaals ik weet niet wat het is geweest. Het is officieel bekend gemaakt bij de fokker dat het geen Epilespie is geweest.
Niet om lullig te doen, maar volgens mij kan dit gewoon niet. Je kunt na een aanval niet vaststellen dat het geen epilepsie is geweest. Wel kun je zeggen dat als het lang wegblijft het niet te boek staat als epilepsie.

Maar ik heb er maar weinig verstand van hoor, er zijn hier mensen die je beter kunnen vertellen hoe het zit. Misschien zit ik er wel naast....
Als je echt met de primaire vorm van epilepsie te maken hebt, dat is dus de erfelijke vorm, dan kan het wel een jaar duren voordat er een tweede toeval volgt.
Het hoeft niet, maar het kan zeker wel. Toevallig hebben we nu ook weer een Labrador op het forum Epilepsie bij honden. De hond heeft zijn eerste toeval gekregen, vervolgens een jaar niets aan de hand en toch een tweede gekregen (die nu overigens wel steeds frequenter komen).
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
eternal
Zeer actief

Esther80 schreef:Inmiddels is ED wel verplicht als je via de regels van de rasvereniging fokt.

Groeten,
Esther en Co.

Ik dacht dat het niet verplicht was. Maar ook hier owrden er foto's van gemaakt.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

eternal schreef:En ja de DA heeft inderdaad tegen de eigenaren gezegt dat het geen Epilespie is. Waarom zouden ze het anders tegen de fokker zeggen.

Waarom is het dan wel? Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven, terwijl ik er net en voorheen al meer mensen naar gevraagd hebben.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

eternal schreef:En ja de DA heeft inderdaad tegen de eigenaren gezegt dat het geen Epilespie is. Waarom zouden ze het anders tegen de fokker zeggen.

Helaas hebben de meeste reguliere dierenartsen weinig tot geen verstand van epilepsie bij honden, dus aan hetgeen wat een dierenarts tegen een fokker verteld over epilepsie, hecht ik weinig waarde.
Reden: zie mijn vorige bericht.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MoniqueDM schreef:
Zoek stok! schreef:

Als je echt met de primaire vorm van epilepsie te maken hebt, dat is dus de erfelijke vorm, dan kan het wel een jaar duren voordat er een tweede toeval volgt.
Het hoeft niet, maar het kan zeker wel. Toevallig hebben we nu ook weer een Labrador op het forum Epilepsie bij honden. De hond heeft zijn eerste toeval gekregen, vervolgens een jaar niets aan de hand en toch een tweede gekregen (die nu overigens wel steeds frequenter komen).
Lees dit even goed Eternal.
En wees je ervan bewust wat je gedaan hebt als later blijkt dat de nestgenoten van Sara tóch epilepsie hebben en je het via jouw hond door laat geven aan de door jou gefokte pups.
Als fokker (ook al is het eenmalig geweest) ben je dan gewoon de pisang en kunt mooi voor de kosten opdraaien.
eternal
Zeer actief

LongFields schreef:

Waarom is het dan wel? Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven, terwijl ik er net en voorheen al meer mensen naar gevraagd hebben.
volgens mij heb ik daar al lang antwoord op gegeven.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Begrijp ik nu goed dat de reu die nu gebruikt wordt al meerdere nakomelingen heeft maar tot op heden niet getest was?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

eternal schreef:
LongFields schreef:

volgens mij heb ik daar al lang antwoord op gegeven.
Waar dan? Ik heb het niet gelezen in ieder geval.
Wat ik ook niet snap trouwens, is dat je eerst schreef in dit topic dat de reu getest gaat worden op "dit allemaal" toen ik er naar vroeg, en even later schrijf je dat je een andere reu gaat gebruiken die al meerdere nesten heeft gebracht en waar ik dan toch van mag aannemen dat hij al getest is voordat hij is gaan dekken... :denken:
Het zal vast niet waar zijn wat ik schrijf, maar het lijkt er echt op dat je ons alleen maar naar de mond praat om van de kritiek af te zijn.

Waarom trouwens dit keer al laten dekken en niet wachten tot je hond gewoon volwassen is en ook wat dat punt betreft aan de COE voldoet?
eternal
Zeer actief

Ik wil jullie niet naar de mond praten.

De andere reu wordt getest op alles.

En deze reu is ook getest. Ik weet voor de rest nog niets. Omdat ik er nog langs moet gaan om te kijken.

Deze reu komt van een fokker vandaan waar ook de vader van sara vandaan komt.

Als je ff verder naar boven scrolt. kan je zien dat ik niet weet wat het wel is geweest.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Hoe lang denk je eigenlijk dat het duurt voordat je de beoordeling van de heupen krijgt???
eternal
Zeer actief

Gos schreef:Hoe lang denk je eigenlijk dat het duurt voordat je de beoordeling van de heupen krijgt???
Als ik het goed heb duurd dat een maand.

Dat is iedergeval wat ze me in Naarden hebben gezegt en me eigen DA.
Zoek stok!
Zeer actief

eternal schreef: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt geheimzinnig over het nest? ik snap het niet helemaal.
In het vorige topic ontken je glashard dat je Sara laat dekken. Dan zeg je dat er al foto's gemaakt zijn en zo gaat het maar door. Ik blijf ook zorgen hebben over de epilepsie en het nu ontkennen daarvan. Dat heeft alles te maken met hoe je je tot nu toe opgesteld hebt.

Hoe zit het nou met deze loopsheid trouwens? Ik begrijp dat de officiele uitslag van de foto's een maand op zich laat wachten. Deze loopsheid laat je dus voorbij gaan om te wachten op de uitslag van zowel Sara als van de reu?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
eternal
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
eternal schreef: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt geheimzinnig over het nest? ik snap het niet helemaal.
In het vorige topic ontken je glashard dat je Sara laat dekken. Dan zeg je dat er al foto's gemaakt zijn en zo gaat het maar door. Ik blijf ook zorgen hebben over de epilepsie en het nu ontkennen daarvan. Dat heeft alles te maken met hoe je je tot nu toe opgesteld hebt.

Hoe zit het nou met deze loopsheid trouwens? Ik begrijp dat de officiele uitslag van de foto's een maand op zich laat wachten. Deze loopsheid laat je dus voorbij gaan om te wachten op de uitslag van zowel Sara als van de reu?
Wat ik al zij sara is nog niet loops. Dat kan nog wel ff duren.

Ik heb nog nooit gezegt dat er foto's van sara zijn gemaakt. Er werdt gelijk gezegt dat ik het niet heb laten doen. terwijl ik dat nergens heb gezegt.

Omdat ik totaal geen zin had in jullie gezeur. En om dat er dingen werden verteld die totaal niet waar waren door een aantal mensen.

Die mij of mijn hond niet kennen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik blijf in eerste instantie toch wat sceptisch omdat ik ook in dit verhaal al wat hiaten ontdek.
Een andere reu die wel getest gaat worden maar dan al nakomelingen blijkt te hebben dus al getest zou moeten zijn wat hij dan prompt ook is :denken:
Ik denk dat door alle commotie de eerste eigenaren met hun reu hebben bedankt voor de eer en dat er nieuwe ''rasliefhebbers'' zijn gevonden die hier wel aan mee willen werken.
Nou ja ik hoop dat ik er naast zit en je wel een verstandige keuze maakt die ook nog eens eerlijk is tov de toekomstige puppenkopers :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

eternal schreef:Ik laat sara namelijk niet dekken.
eternal schreef:waar halen jullie nou vandaan dat sara niet wordt getest
eternal schreef:Als sara haar HD foto's niet goed waren had ik met haar geen nest genomen. Zo ben ik namleijk niet.
eternal schreef:Zelfs aan de DS is gedagt. Mijn Da weet er vanaf.
eternal schreef:Er blijken twee zusje en een broertje van sara epilepsie te hebben.

Nu is ze er dus achter gekomen dat de vader van haar hond (moeder van sara) dus epilepsie had. Maar deze hond is wel gewoon op genomen bij de RRC en mogt dus gewoon dekken :denken: . De moeder van sara heeft het niet maar blijkbaar zit het wel in haar gene. Kan sara het nu ook krijgen? 3 van de 12 pups hebben nu dus epilepsie.
..
Ik heb van iemand hier (forum) gehoord dat de overgroot opa van sara dit dus ook door gaf. Is een bekende reu in de RR wereld en is blijkbaar dus te veel gebruikt.
eternal schreef: 1 van de hondje had om de week een aanval. Is best een hoop.
Ze zijn nog aan het kijken wat de dossies moet zijn voor de medicijnen.
Zomaar even wat uitspraken van jou. Maar nu er commentaar is op het nest, is er geen sprake van epilepsie in de lijn, geen DS en wordt Sara gerontgend. Maar hoe kun je nou een maand op de foto's wachten terwijl je op 19 februari al schreef dat Sara loops wordt en je ook steeds schrijft dat ze deze loopsheid gedekt wordt?

Ik denk dat je alles voor jezelf wilt goedpraten en wellicht is dat zeer succesvol in de zin dat je zelf inmiddels gelooft dat je heel verantwoordelijk bezig bent. Ik hoop voor de honden, voor de toekomstige eigenaren en in mindere mate voor jou zelf dat het allemaal goed komt met de gezondheid van het nest. Maar begrijpen doe ik je niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

eternal schreef:Ik heb van de week niet zo leuk nieuws gehad van de fokker van sara.

Er blijken twee zusje en een broertje van sara epilepsie te hebben.

Nu is ze er dus achter gekomen dat de vader van haar hond (moeder van sara) dus epilepsie had. Maar deze hond is wel gewoon op genomen bij de RRC en mogt dus gewoon dekken :denken: . De moeder van sara heeft het niet maar blijkbaar zit het wel in haar gene.

Kan sara het nu ook krijgen? 3 van de 12 pups hebben nu dus epilepsie.

En mag een hond met epilepsie wel gewoon dekken?

Ik heb van iemand hier (forum) gehoord dat de overgroot opa van sara dit dus ook door gaf. Is een bekende reu in de RR wereld en is blijkbaar dus te veel gebruikt.

Moet ik me nu zorgen maken?
eternal schreef:
boemerang schreef:ik vind het knap van de fokker dat je ingelicht bent
want de meesten houden hun mond dicht :19:
en net wat hier boven mij is geschreven , zo zou ik dat dus ook doen
ik heb het aan de fokker zelf gevraagd maar dan over een schildklier afwijking, en het ja kwam uit de tenen :wink:
hopelijk krijgt jou hond het niet :ok:
het is eren voordeel dat ik bevriend ben met haar dus dat scheelt ook wel weer.

Jammer genoeg is deze reu gewoon opgenomen bij de RRCN en die ze vader dus ook weer. Waar het dus vandaan komt.

Ik snap niet dat hier niet opgelet wordt. Echt jammer.

Ik ga me ook verder niet druk om maken. Vind het wel sneu voor de mensen die dachten een gezonde pup te hebben. En ook voor de Fokker. Dat ze op deze manier er achter moest komen.
eternal schreef:
boemerang schreef:natuurlijk is het jammer voor de fokker
en de pup kopers , wist zij dit dan ook niet toen de combi voor de dekking genomen is
ik ben ook maar een leek hoor :wink:
Ze wist niet eens dat de vader van haar hond (de moeder hond) dit dus had. Je verwacht namelijk als je een pup komt wat volgens de RRCN gefokt is dat het gezond is en dat de vader en moeder ook gezond zijn. Maar blijkbaar was dit dus niet zo.
eternal schreef:dat was ik ook zeker.

1 van de hondje had om de week een aanval. Is best een hoop.
eternal schreef:
ranetje schreef:
eternal schreef:dat was ik ook zeker.

1 van de hondje had om de week een aanval. Is best een hoop.
Zijn de honden die epi hebben gekregen goed nagekeken door de DA?
(volledig bloedonderzoek en neurologisch onderzoek).
Laat de fokker en de mensen eens kijken op www.epilepsiebijhonden.nl
Yep. die zijn goed na gekeken.

ik zal die site ff door geven. thanks

:19:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Inge schreef:Begrijp ik nu goed dat de reu die nu gebruikt wordt al meerdere nakomelingen heeft maar tot op heden niet getest was?
dat maak ik ook op uit haar verhaal.
Voor de rest geloof ik er niets van, denk dat het een dooddoener is zodat je straks hier met je nestje kunt pronken :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”