die helaas heel snel wegvloog toen wij langs kwamen wandelen (dit is dus geen foto van mij)Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijzondere dieren
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Bijzondere dieren
Dit n.a.v. de melanistische ree van Huts. Wat is het meest bijzondere dier dat je in je eigen buurt tegen bent gekomen? Voor mij is dat de zwarte ooievaar
die helaas heel snel wegvloog toen wij langs kwamen wandelen (dit is dus geen foto van mij)
die helaas heel snel wegvloog toen wij langs kwamen wandelen (dit is dus geen foto van mij)- Youp
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
dat zullen zijn: een nederlandse hagedis, een hazelworm, roodbuiksalamanders en ik zie regelmatig een aalscholver dat vind ik toch ook wel bijzonder.
helaas nooit een zwijn, vos of een das gezien waar we eerst woonden, ze zaten daar wel maar konden zich goed verstoppen

helaas nooit een zwijn, vos of een das gezien waar we eerst woonden, ze zaten daar wel maar konden zich goed verstoppen
wij woonden in de buurt van een fokstation, dus dan raak je eraan gewent, en elke keer wel de benen bij mekaar als ik er langs eentje kwam, wilde geen enkel risico lopenYoup schreef:Ik vond een gewone ooievaar al bijzonder
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Jojoke
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
Agnetha
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
Afgelopen zomer ben ik deze kever tegengekomen, het schijnt een Julikever te zijn die niet zo heel veel voorkomt in Nederland

deze eenden (smient?) zitten in watertje waar ik de honden uitlaat.

Verder zit er bij ons in de sloot een Aalscholver, al jaren lang, 's ochtends zie je hem vaak jagen op vis. Zilverreigers zie ik af en toe. Op ons vakantieadres zien we wel eens reeen, altijd erg mooi om te zien!

deze eenden (smient?) zitten in watertje waar ik de honden uitlaat.

Verder zit er bij ons in de sloot een Aalscholver, al jaren lang, 's ochtends zie je hem vaak jagen op vis. Zilverreigers zie ik af en toe. Op ons vakantieadres zien we wel eens reeen, altijd erg mooi om te zien!
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik ga regelmatig mee met excursies van het KNNV. Onlangs voor het eerst een roerdomp gezien in het Lauwersmeergebied. Ik las dat er slechts ca 200 broedparen van zijn in Nederland.
De Twentse streeknaam voor de roerdomp is "iepron", en ik heb ruim 8 jaar gewerkt op een basisschool die naar deze vogel genoemd was.
tijdens deze excursies zien we meestal zo'n 60 verschillende soorten vogels.
De Twentse streeknaam voor de roerdomp is "iepron", en ik heb ruim 8 jaar gewerkt op een basisschool die naar deze vogel genoemd was.
tijdens deze excursies zien we meestal zo'n 60 verschillende soorten vogels.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sammy & Shunka
- Vaste gebruiker
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bij ons zie je heel veel aalscholvers (vaak zitten ze te zonnenbaden bovenop lantaarnpalen langs de weg), dus die zijn voor mij niet erg bijzonder meer (wel mooi trouwens).
Ik zie ook wel eens een koppeltje Nijlganzen, die vind ik wel mooi en zie je ook niet heel erg veel volgens mij.
En in 1 specifiek weiland langs de route naar mijn werk zitten altijd een stuk of 5 a 6 bruine vogels, vrij groot, met kromme lange snavels. Ik weet niet wat voor vogels dat zijn maar ik heb ze behalve in dat ene weiland ook nog nooit ergens anders gezien.
Ik zie ook wel eens een koppeltje Nijlganzen, die vind ik wel mooi en zie je ook niet heel erg veel volgens mij.
En in 1 specifiek weiland langs de route naar mijn werk zitten altijd een stuk of 5 a 6 bruine vogels, vrij groot, met kromme lange snavels. Ik weet niet wat voor vogels dat zijn maar ik heb ze behalve in dat ene weiland ook nog nooit ergens anders gezien.
- *Linda*
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
nijlganzen zijn idd niet zeldzaam meer en zal je op heel veel plaatsen in nederland tegen komen.LongFields schreef: Ik zie ook wel eens een koppeltje Nijlganzen, die vind ik wel mooi en zie je ook niet heel erg veel volgens mij.
heb trouwens na zitten denken over die bruine vogels met kromme snavels: waren dat soms wulpen?
http://www.vogelvisie.nl/soort/wulp.php
langs de N205 heb ik wel eens een lepelaar gzien, helaas te laat om een foto van de maken maar wel erg bijzonder dat je dat soort vogels tegen kunt komen in de randstad.
ook wel eens een ijsvogeltje gezien, maar ook die zijn te snel voor mijn fotografie kunsten, hahaha
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ja, dat zijn het geweest.laura23 schreef:nijlganzen zijn idd niet zeldzaam meer en zal je op heel veel plaatsen in nederland tegen komen.LongFields schreef: Ik zie ook wel eens een koppeltje Nijlganzen, die vind ik wel mooi en zie je ook niet heel erg veel volgens mij.
heb trouwens na zitten denken over die bruine vogels met kromme snavels: waren dat soms wulpen?
http://www.vogelvisie.nl/soort/wulp.php
Ze zijn inmiddels overigens vertrokken.
Een kolibrivlinder heb ik trouwens ook een paar keer gezien, ik vroeg me echt af wat dat nou voor iets was, maar nu ik de foto zie weet ik het.
-
Dorien
- Zeer actief
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Op vakantie in Zwitserland vlogen er ook steed skolibrievlinders langs. Ik had die beestjes echt nog nooit gezien, en heb als een klein kind de hele dag gefascineerd achter ze aan gehuppeld. Als je ze voor het eerst ziet, heb je echt zoites van: Waaauw! Een kolibrie! En dan ineens...: maar waar zit zn snaveltje dan?Elmar schreef:Enige jaren geleden had ik heel kort de kolibrievlnder in de tuin.
Ik had toen net ene digitaal fototoestel en kon hem dan ook even fotograferen
![]()
En ze zijn ook zooo snel! Ik wou er eentje filmen bij een bloemenstruik, maar t enige wat je zag, was een oranje veeg...
Verder zie ik hier sinds kort zilverreigers, aalscholvers (lag er laatst zelfs eentje dood langs de weg
Oja, een keer een steenmarter in de voortuin,maar die komen vrij veel voor.
En het is dan wel niet in eigen land, maar vond het toch machtig mooi om te zien: Gemsen en steenbokken in zwitserland! En alpenmarmotjes en hagedissen en n esculaapslang...
Maar die steenbokken!