Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naar het strand?

Moderator: moderatorteam

An70
Vaste gebruiker

Naar het strand?

Ongelezen bericht door An70 »

Ik ben druk bezig mijn hond te leren bij me te komen. Binnen in huis en aan de riem gaat dat perfect. Maar nu... wanneer ik haar loslaat komt ze niet eerder dan dat zij vind dat ze moet komen. Ik kan roepen wat ik wil, gek doen, lekkers voorhouden... nou ja, de trucjes heb ik zo ongeveer allemaal gelezen en we zijn druk aan het oefenen. ;)
Het is ook al voorgekomen dat ze iets veel interessanters zag dan ik en weg was ze... Maar het gaat ook wel eens goed. :mrgreen:

Ik wil met haar gaan oefenen aan een longeerlijn. En, ik wil straks naar het strand.... Nu weet ik het al hoe dat gaat straks.... zal ik haar wel of niet loslaten.... Ik ben met haar nog niet eerder naar het strand geweest... En het lijkt me dat je daar niets hebt om ervandoor te gaan.... maar ..... zit ik daarmee wel goed?
An70
Vaste gebruiker

Re: Naar het strand?

An70 schreef:Ik kan roepen wat ik wil..............
Nog even daarover.... ik roep alleen wanneer ik denk dat ik kans maak. (roep bijna niet meer dus :mrgreen: )
mouse
Actief

Ongelezen bericht door mouse »

hangt er natuurlijk wel van af of er veel volk is op het strand, maar als ik naar buiten kijk, denk ik dat je je hond best wel kunt loslaten ...

probeer het even, roep haar terug en beloon ... en zo opbouwen mss?

nuja, mn teckels eerste keer los op het strand betekende na een tijdje mooi te hebben meegelopen, rennen achter de meeuwen :mrgreen:
nu kijken we dus eerst OF der veel volk is, want hij rent in 1 lijn achter de meeuwen :smile:
An70
Vaste gebruiker

Haha... ja inderdaad. In mijn gedachte was ik de enige op het strand... Ik ga wel vaker als het minder weer is. :mrgreen: Maar het kan natuurlijk wat drukker zijn...

Maar zal het niet sneu zijn als ik haar niet durf los te laten en kan ik dan miss. beter hier in de buurt blijven?
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

*sorry, verkeerd gelezen, ik dacht dat het om een jonge pup ging :N: *
Laatst gewijzigd door Ianthe op 15 mar 2008 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mouse
Actief

An70 schreef:Haha... ja inderdaad. In mijn gedachte was ik de enige op het strand... Ik ga wel vaker als het minder weer is. :mrgreen: Maar het kan natuurlijk wat drukker zijn...

Maar zal het niet sneu zijn als ik haar niet durf los te laten en kan ik dan miss. beter hier in de buurt blijven?
de allereerste keren nam ik een piepspeelgoedje mee waar hij enorm graag mee speelde (dat is ondertussen gesneuveld) ...
eigenlijk had ik het mee als een tweede zekerheid, voor mezelf, kwam die niet als ik riep dan zou ik dat gebruiken ... maar eigenlijk hebben der altijd mee gespeeld, en heb ik het nooit moeten gebruiken om hem bij me te houden ...

en idd, hoe jonger hoe beter, dus, ik zou het zeker proberen, al is het maar voor een paar minuutjes :wink:

en als je ze ze niet loslaat, vind ik het zeker niet sneu ... eens ergens anders gaan wandelen is immers altijd plezant hé! :mrgreen:
An70
Vaste gebruiker

Ze is nu 1 jaar. Ze is bij mij in de opvang. Ik heb al een omheind veldje hier geprobeerd. Die heeft 2 uitgangen... dus je raad het al. :mrgreen:

Maar in een gebied waar wat minder afleiding is (leuke tuintjes, spelende kinderen, kippenhokken in de tuin) gaat het redelijk.

Het piepspeeltje had ik gister meegenomen, maar de piep deed het niet. Dus dacht ik dat ie kapot was. 's avonds speelde ze met dat ding, en zowaar... zij krijgt er wel een piep uit. LOL

Ik ga lekker straks naar het strand en zie wel. Laat het gewoon op me afkomen.

En als ik ze niet los durft te laten doe ik het gewoon niet en voel ik me niet schuldig dat ze niet los heeft gerend (dat is de eerste rust al bij mezelf :pffff: ) Nu dat laatste nog waarmaken haha.

Bedankt voor de reacties!
mouse
Actief

veel plezier vanmiddag!!!!!
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

An70 schreef:Ze is nu 1 jaar. Ze is bij mij in de opvang. Ik heb al een omheind veldje hier geprobeerd. Die heeft 2 uitgangen... dus je raad het al. :mrgreen:

Maar in een gebied waar wat minder afleiding is (leuke tuintjes, spelende kinderen, kippenhokken in de tuin) gaat het redelijk.

Het piepspeeltje had ik gister meegenomen, maar de piep deed het niet. Dus dacht ik dat ie kapot was. 's avonds speelde ze met dat ding, en zowaar... zij krijgt er wel een piep uit. LOL

Ik ga lekker straks naar het strand en zie wel. Laat het gewoon op me afkomen.

En als ik ze niet los durft te laten doe ik het gewoon niet en voel ik me niet schuldig dat ze niet los heeft gerend (dat is de eerste rust al bij mezelf :pffff: ) Nu dat laatste nog waarmaken haha.

Bedankt voor de reacties!
Veel succes. En bij oudere honden die moeten leren naar je toe te komen kan je idd het best iets meenemen wat ze héél erg leuk vinden. Dus misschien je zakken vol met voertjes stoppen :mrgreen:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Veel plezier :D

Mijn hond loopt in het park los.
Ik heb altijd brokjes bij me en ik lijn hem niet direct aan als ik hem bij me roep.
Hij krijgt altijd een brokje, als hij bij me komt als ik hem roep.
Ook als hij bij me komt zonder dat ik hem roep, krijgt hij een brokje.
Hij mag daarna weer "vrij" en ik lijn hem pas na een paar keer weer aan , als we vlakbij de weg zijn.
Ik speel veel met hem en doe leuke spelletjes met hem.
Hij mag van mij met andere honden spelen en zwemmen.
Dat vind hij ook heel leuk.
Als hij ziet dat ik doorloop en niet op hem blijf wachten, dan staat hij zo weer bij me.
Ook speel ik wel eens "verstoppertje " met hem.
Als hij even niet kijkt, dan verstop ik me achter een boom.
Als hij dan opkijkt en ziet dat ik weg ben, gaat hij me zoeken.
Ik hou hem wel in de gaten, zo dat hij niet in paniek de verkeerde kant uitloopt.
Als hij dan bij me is, krijgt hij een brokje.
En heel belangrijk:
Nooit boos worden als je hem al 10 keer hebt geroepen en hij komt dan pas bij je.
Hij komt immers bij je.
Beloon hem.
An70
Vaste gebruiker

Hoi Doggie. Zo doe ik het ook precies. Alleen verstoppertje spelen heb ik nog niet geprobeerd. Dat lijkt me ook wel leuk. Verder loop ik ook weinig door als ze met een hond aan het spelen is. Daar geniet ik zelf ook zo van als ik daarnaar kijk hihi... Maar misschien wel goed dat ook eens te proberen. Geen idee wat ze dan doet. In het begin dat ze bij me was kwam ze me niet na, maar nu lijkt het of ze meer een band met me heeft.

Op het strand was het trouwens heeeerlijk! Ik heb haar aan de longeerlijn gehouden en steeds geoefend met hierkomen als het erop leek dat ze zou komen. En het ging goed. :ok:
Ik heb haar voor de zekerheid niet helemaal los gelaten. Het was best druk op het strand. Ze heeft iig heel lekker gerend en gespeeld met de andere honden. Wat ik lief vond is dat ze naar me toekwam toen ze moe werd en geen zin meer had om te spelen. Daar moet ik zelf ook nog aan wennen dat ik daarop let trouwens. Ik heb de neiging ze door te laten gaan tot ze zelf stopt.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

An70 schreef:Hoi Doggie. Zo doe ik het ook precies. Alleen verstoppertje spelen heb ik nog niet geprobeerd. Dat lijkt me ook wel leuk. Verder loop ik ook weinig door als ze met een hond aan het spelen is. Daar geniet ik zelf ook zo van als ik daarnaar kijk hihi... Maar misschien wel goed dat ook eens te proberen. Geen idee wat ze dan doet. In het begin dat ze bij me was kwam ze me niet na, maar nu lijkt het of ze meer een band met me heeft.

Op het strand was het trouwens heeeerlijk! Ik heb haar aan de longeerlijn gehouden en steeds geoefend met hierkomen als het erop leek dat ze zou komen. En het ging goed. :ok:
Ik heb haar voor de zekerheid niet helemaal los gelaten. Het was best druk op het strand. Ze heeft iig heel lekker gerend en gespeeld met de andere honden. Wat ik lief vond is dat ze naar me toekwam toen ze moe werd en geen zin meer had om te spelen. Daar moet ik zelf ook nog aan wennen dat ik daarop let trouwens. Ik heb de neiging ze door te laten gaan tot ze zelf stopt.
Ik blijf wel stilstaan als ze aan het spelen zijn.
Dan praat ik meestal even met de andere baasjes, en ik kijk hoe ze spelen, dat vind ik mooi om te zien, hoe ze genieten.
Maar als ik door wil lopen, dan doe ik dat en dan komt mijn hond vanzelf achter me aan.
Ik geef hem altijd eenbeloning als hij bij me komt.
Hij heeft dat door en daardoor is het leuk om bij de baas tekomen.
Zoals eerder gezegd, geef ik hem daarna weer vrij en lijn ik hem niet direct aan als hij bij me komt.

Wat ik altijd wel doe als ik "verstoppertje" met hem speel, is hem in de gaten houden.
Stel hij rent de andere kant op , of hij raakt in paniek als hij jou niet ziet, dan kun je altijd ingrijpen, door een geluidje te maken, of door hem te roepen.
Want als je hem niet in de gaten zou houden, zie je ook niet wat hij doet en dus dat hij misschien de verkeerde kant op gaat.

Leuk dat het goed ging op het strand :ok:
An70
Vaste gebruiker

doggy schreef:
An70 schreef:Hoi Doggie. Zo doe ik het ook precies. Alleen verstoppertje spelen heb ik nog niet geprobeerd. Dat lijkt me ook wel leuk. Verder loop ik ook weinig door als ze met een hond aan het spelen is. Daar geniet ik zelf ook zo van als ik daarnaar kijk hihi... Maar misschien wel goed dat ook eens te proberen. Geen idee wat ze dan doet. In het begin dat ze bij me was kwam ze me niet na, maar nu lijkt het of ze meer een band met me heeft.

Ik blijf wel stilstaan als ze aan het spelen zijn.
Dan praat ik meestal even met de andere baasjes, en ik kijk hoe ze spelen, dat vind ik mooi om te zien, hoe ze genieten.
Maar als ik door wil lopen, dan doe ik dat en dan komt mijn hond vanzelf achter me aan.
Ik geef hem altijd eenbeloning als hij bij me komt.
Hij heeft dat door en daardoor is het leuk om bij de baas tekomen.
Zoals eerder gezegd, geef ik hem daarna weer vrij en lijn ik hem niet direct aan als hij bij me komt.

Wat ik altijd wel doe als ik "verstoppertje" met hem speel, is hem in de gaten houden.
Stel hij rent de andere kant op , of hij raakt in paniek als hij jou niet ziet, dan kun je altijd ingrijpen, door een geluidje te maken, of door hem te roepen.
Want als je hem niet in de gaten zou houden, zie je ook niet wat hij doet en dus dat hij misschien de verkeerde kant op gaat.

Leuk dat het goed ging op het strand :ok:
Dat heb ik gister ook gedaan, blijven kijken naar de honden, en ondertussen kletsen met de baasjes. Ik heb zelf misschien maar 10 meter gelopen op het strand. :mrgreen: Toen was ze moe en ben ik maar weer naar huis gegaan. :mrgreen: We hebben het in ieder geval allebei heel leuk gevonden. :D
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Misschien eerst even afblazen naast de fiets en dan los?

L
An70
Vaste gebruiker

Eerlijk gezegd durf ik dat niet goed. Ze is echt een spring in het veld en ik ben bang dat ik omver getrokken word... Maar ik moet zeggen... het gaat steeds beter met loslaten, dus we komen er wel. Het enige dat lastig kan zijn is dat ze echt overal enthousiast op af rent en daar is niet iedereen van gediend. Dus dat moet ik dan wel voor zijn.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”