Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trekken aan de lijn
Moderator: moderatorteam
-
Mistertje
- geregistreerd lid
Trekken aan de lijn
Mister loopt al een tijdje goed aan de lijn, als ik alleen met hem ben. Ga ik met allebei de honden wandelen, gaat het minder. Zodra er iemand voorop loopt, begint hij als een gek te trekken. Als hij de halti om heeft, gaat hij piepen en blaffen. Nogal lastig als iedereen er rekening mee moet houden dat Mister voorop wil. Hoe kan ik dit oplossen?
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
-
Mistertje
- geregistreerd lid
Hij doet het bij mensen en bij honden. Hij draagt meestal geen halti, omdat hij er heel slecht aan kan wennen. Hij blijft schuren en probeert em steeds af te doen. Ik heb em eerst laten wennen, door de riem aan zijn halsbamd te maken. Bovendien passen de halti's hem niet goed. Binnenkort krijgt hij wel een tuigje tegen trekken.
-
gotcha
- Zeer actief
Ik heb bij het voorstellen gelezen dat hij 11 maanden is,ga je ermee naar de hondenschool.
De andere hond is ook alwat ouder niet,en is zij nog aktief met wandelen.Natuurlijk zit hij vol energie(leeftijd)
Als de halti niet goed past,zou ik hem zowiezo niet gebruiken.
Als je alleen bent met hem doet hij het niet,ik denk dat het ook een vorm is van "herderen".
Als hij trekt stilstaan,belonen als hij rustig doorgaat.Dit doe je niet op één,twee,drie hoor.Veel geduld,op 50meter kan je soms keilang overdoen.
Ik hoop dat je nog tips hier krijgt.
De andere hond is ook alwat ouder niet,en is zij nog aktief met wandelen.Natuurlijk zit hij vol energie(leeftijd)
Als de halti niet goed past,zou ik hem zowiezo niet gebruiken.
Als je alleen bent met hem doet hij het niet,ik denk dat het ook een vorm is van "herderen".
Als hij trekt stilstaan,belonen als hij rustig doorgaat.Dit doe je niet op één,twee,drie hoor.Veel geduld,op 50meter kan je soms keilang overdoen.
Ik hoop dat je nog tips hier krijgt.
- starfleet
- Erelid
Zo'n marteltuigje?? Als ik het inschat trekt hij daar gewoon doorheen en krijg je een hond met wel heel akelige schuurplekken, ik zou nog liever een slipketting gebruiken (niet dat ik dat zou doen en al helemaal niet "zomaar" zonder begeleiding) dan zo'n tuigje. Daar heb ik echt nare wonden van gezien.Mistertje schreef:Hij doet het bij mensen en bij honden. Hij draagt meestal geen halti, omdat hij er heel slecht aan kan wennen. Hij blijft schuren en probeert em steeds af te doen. Ik heb em eerst laten wennen, door de riem aan zijn halsbamd te maken. Bovendien passen de halti's hem niet goed. Binnenkort krijgt hij wel een tuigje tegen trekken.
Ik zou gaan trainen met twee mensen: elk een hond, zodat jij Mister in de gaten kunt houden. Elke keer dat er spanning op de lijn komt blijven stilstaan of omdraaien en de andere kant oplopen, gewoon zoals je normaal ook traint als je alleen met hem loopt neem ik aan..
Zit je op cursus met je hond? Hebben ze daar geen tips voor je, zij kennen je hond als het goed is.
Anne
-
Mistertje
- geregistreerd lid
-
Mistertje
- geregistreerd lid
-
boxersien
Op cursus een halti om moeten?? Sorry, maar vind ik heel raar. Een cursus is om honden wat te leren. Dit ga je niet done met dit soort middelen, tenzij het echt niet anders kan. Bij ons is het verboden met een halti te trainen. Je moet namelijk alles met slappe lijn doen. En dan ga jij daar een halti aan doen. Hond ziet wat en jij let niet op. Je moet trainen met 1.5 meter riem minimaal (ik doe het met 2 meter) en dan gaat je hond opeens vooruit schieten de halti in.
Ik wil de knal die zijn nek krijgt niet zien :N: :N: :N:
Past de halti slecht? De gentle leader kan je afstellen bij de bek en in de nek. Kan je dus wel goed passend maken
Verder zou ik nooit een anti trektuig nemen. Het halti harnas zou ik dan wel eens willen proberen. Maar zelf werk ik gewoon met de slipketting. Werkt uitstekend zolang je maar weet hoe hij werkt en hem niet misbruikt.
Op training gewoon een goede platte band en dat gaat net zo goed. En nooit toegeven aan zijn drang om voorop te willen lopen. GEwoon negeren en niet laten trekken. Dan valt ooit het kwartje wel!
Past de halti slecht? De gentle leader kan je afstellen bij de bek en in de nek. Kan je dus wel goed passend maken
Verder zou ik nooit een anti trektuig nemen. Het halti harnas zou ik dan wel eens willen proberen. Maar zelf werk ik gewoon met de slipketting. Werkt uitstekend zolang je maar weet hoe hij werkt en hem niet misbruikt.
Op training gewoon een goede platte band en dat gaat net zo goed. En nooit toegeven aan zijn drang om voorop te willen lopen. GEwoon negeren en niet laten trekken. Dan valt ooit het kwartje wel!
- starfleet
- Erelid
Ik had het over het antitrektuig dat je wilde kopen, dat zijn meestal niet zo'n fijne dingen. Ze schuren lelijk in de oksels. Met een halti vind ik niks mis als die goed gebruikt wordt. Dan moet hij wel passen natuurlijkMistertje schreef:Een slipketting is eerder een 'marteltuig' dan een halti. Op de cursus moet hij juist een halti om. Het probleem is, dat iedere keer als hij weer naast me staat, hij weer naar voren schiet. Met een halti heeft hij niet meer de kracht om zo te trekken, maar dan gaat hij piepen en blaffen.
Maar op zich, je hond is pas 11 maanden, ik vind dat zelf jong voor een halti. Je kunt zoveel nog bereiken met trainen en veel geduld hebben. Kun je hem wel houden aan de gewone lijn? Werkt het dan niet om stil te blijven staan consequent en pas te gaan lopen als de druk van de lijn af is, of om de andere kant op te lopen consequent?
Ik zou beslist geen zin hebben om te laten uitlaten door mijn hond, maar ik vind dat je vrij snel naar hulpmiddelen grijpt gezien de leeftijd. Het is logisch dat hij enthousiast is, zeker als hij net de deur uitkomt. Dat voorop willen lopen dat zou mij irriteren en ik zou dat ook gerust corrigeren (met een gewone halsband). Ik vraag me dus eigenlijk af wat je tot nu toe gedaan hebt behalve een halti aanschaffen waar hij nog niet aan gewend is en die niet past.
Klinkt een beetje vervelend zoals ik het zeg geloof ik, maar bedoel ik niet helemaal zo. Ik ben wel bang dat je zo'n trektuigje gaat gebruiken terwijl er tal van andere mogelijkheden nog zijn. Het zij echt rotdingen en een enthousiaste hond trekt erdoor, schuurt zijn oksels helemaal kapot.
Anne
-
gotcha
- Zeer actief
Dus je bent bij een hondenschool.Mistertje schreef:Een slipketting is eerder een 'marteltuig' dan een halti. Op de cursus moet hij juist een halti om. Het probleem is, dat iedere keer als hij weer naast me staat, hij weer naar voren schiet. Met een halti heeft hij niet meer de kracht om zo te trekken, maar dan gaat hij piepen en blaffen.
Nu moet ik de rest wel gelijk geven,ik begrijp niet dat zij je met een halti laten trainen.Zij moeten toch zeker weten,dat indien een hulpmiddel niet juist wordt aangewend dit zeker te mijden is.
Mag je niet belonen met trainingkoekjes?Of gebruik een speeltje.
-
Mistertje
- geregistreerd lid
Ja, dat is dus een beetje het domme. Op zich bevalt mij de hondenschool heel goed. Maar ze laten zelfs de allerjongste pups met een halti lopen. Ook Cocker Spaniëls en Beagles. Ik kreeg de vorige keer zelfs een 'standje' omdat ik geen halti bij me had. Ook mogen de honden niet loslopen, het eerste anderhalf tot 2 jaar.
Ik loop in principe bijna niet met de halti, alleen als hij echt niet meer te houden is. Omdat ik al zolang porbeer om hem op een goede manier aan de halti te laten wennen, en dat niet lukt, gebruik ik em nu bijna niet meer. Zelfs aan de fiets niet.
Ik oefen heel veel met em, met de clicker. Stukje achteruitlopen, naast em draaien en aandacht vasthouden. Gaat dus wel perfect alleen. Zelfs los! Ik denk dat ik inderdaad maar geduld moet hebben en als we met 2 man lopen, steeds een stapje verder gaan.
Ik loop in principe bijna niet met de halti, alleen als hij echt niet meer te houden is. Omdat ik al zolang porbeer om hem op een goede manier aan de halti te laten wennen, en dat niet lukt, gebruik ik em nu bijna niet meer. Zelfs aan de fiets niet.
Ik oefen heel veel met em, met de clicker. Stukje achteruitlopen, naast em draaien en aandacht vasthouden. Gaat dus wel perfect alleen. Zelfs los! Ik denk dat ik inderdaad maar geduld moet hebben en als we met 2 man lopen, steeds een stapje verder gaan.
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Volgens mij is het verplichten van een halti een beetje gemakzucht van de hondenschool. Ik heb het ook meegemaakt bij Jimmy daar moesten ook álle honden in een keer aan de halti terwijl ik helemaal geen last had van trekken ofzo. Nadat hij klaar was met de basistrainingen is die halti dan ook niet meer omgegaan.
Wat ik mij wel afvraag is hoe het dan gaat tijdens die lessen. Accepteert Mister de halti dan wel?
Wat ik mij wel afvraag is hoe het dan gaat tijdens die lessen. Accepteert Mister de halti dan wel?
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
-
gotcha
- Zeer actief
Als je hond niet trekt,weiger je toch gewoon om een halti aan te doen zeker.Mara Roulette schreef:Volgens mij is het verplichten van een halti een beetje gemakzucht van de hondenschool. Ik heb het ook meegemaakt bij Jimmy daar moesten ook álle honden in een keer aan de halti terwijl ik helemaal geen last had van trekken ofzo. Nadat hij klaar was met de basistrainingen is die halti dan ook niet meer omgegaan.
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tuurlijkgotcha schreef:Als je hond niet trekt,weiger je toch gewoon om een halti aan te doen zeker.Mara Roulette schreef:Volgens mij is het verplichten van een halti een beetje gemakzucht van de hondenschool. Ik heb het ook meegemaakt bij Jimmy daar moesten ook álle honden in een keer aan de halti terwijl ik helemaal geen last had van trekken ofzo. Nadat hij klaar was met de basistrainingen is die halti dan ook niet meer omgegaan.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik vind het sowieso belachelijk wat er tegenwoordig rondstapt met een halti of een gentle leader. Zag laatst zelfs een chihuahua en een dwergteckeltje met een halti :N: .
Vroeguh toen ik nog les gaf in GG bij een KC werd er slechts sporadisch een gentle leader ingezet, bij combi's die anders volledig uit de hand waren gelopen bv. bij hele grote honden met hele kleine mensjes, grote sterke trekkende honden met baasjes zonder overwicht en soms tijdelijk als de baas bv een schouderblessure of iets dergelijke heeft.
Tegenwoordig loopt half nederland met een halti of een gentle leader
. Of dat nu komt door de scholen of door de dierenspeciaalzaken ik heb geen idee maar sta wel eens met kromme tenen in de dierenspeciaalzaak als er weer iemand met een pup een halti wordt aangeprezen
. Soms bemoei ik me er dan nog mee, meestal echter denk ik ach laat maar, die gasten denken toch vooral waar bemoeit dat mens zich mee.
Maar wel met zijn allen op tilt slaan als je een hond een slipketting omdoet.
En voor TS; doe je 11 maanden oude hondje gewoon een mooie platte haslband om, heb vooral veel geduld en ga lekker wandelen zonder trekken oefenen.
En zoek een andere hondenschool.
Vroeguh toen ik nog les gaf in GG bij een KC werd er slechts sporadisch een gentle leader ingezet, bij combi's die anders volledig uit de hand waren gelopen bv. bij hele grote honden met hele kleine mensjes, grote sterke trekkende honden met baasjes zonder overwicht en soms tijdelijk als de baas bv een schouderblessure of iets dergelijke heeft.
Tegenwoordig loopt half nederland met een halti of een gentle leader
Maar wel met zijn allen op tilt slaan als je een hond een slipketting omdoet.
En voor TS; doe je 11 maanden oude hondje gewoon een mooie platte haslband om, heb vooral veel geduld en ga lekker wandelen zonder trekken oefenen.
Gr. Aniek

-
gotcha
- Zeer actief
Budkes schreef:Ik vind het sowieso belachelijk wat er tegenwoordig rondstapt met een halti of een gentle leader. Zag laatst zelfs een chihuahua en een dwergteckeltje met een halti :N: .
Tegenwoordig loopt half nederland met een halti of een gentle leader. Of dat nu komt door de scholen of door de dierenspeciaalzaken ik heb geen idee maar sta wel eens met kromme tenen in de dierenspeciaalzaak als er weer iemand met een pup een halti wordt aangeprezen
. Soms bemoei ik me er dan nog mee, meestal echter denk ik ach laat maar, die gasten denken toch vooral waar bemoeit dat mens zich mee.
Maar wel met zijn allen op tilt slaan als je een hond een slipketting omdoet.![]()
volledig mee eens
-
Mistertje
- geregistreerd lid
- Burnie
- Zeer actief
Re: Trekken aan de lijn
Dat is hier ook niet anders. Laat ik ze ieder apart uit, trekken ze alleen de eerste 100 meter. daarna worden ze al snel rustiger. Laten we ze samen uit, dan trekken ze vaak veel erger. De een wil nl. net iets vóór de ander lopen. De enige manier om ze "rustig" te krijgen is om ze fors te corrigeren bij het trekken. Maar het lijkt wel of dat maar even helpt. Ik kan je helaas niet helpen, maar volgens mij heeft dit te maken met roedelgedrag.Mistertje schreef:Mister loopt al een tijdje goed aan de lijn, als ik alleen met hem ben. Ga ik met allebei de honden wandelen, gaat het minder. Zodra er iemand voorop loopt, begint hij als een gek te trekken. Als hij de halti om heeft, gaat hij piepen en blaffen. Nogal lastig als iedereen er rekening mee moet houden dat Mister voorop wil. Hoe kan ik dit oplossen?
- Nikie
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Las paar postjes omhoog dat hij 11 maanden oud is? Zo ja pas je wel op met fietsen met hem ivm de gewrichten?Mistertje schreef:Jaaahhh, dat doe ik ook.. Mister en ik hebben inmiddels zo'n grote hekel aan dat ding, dat het ding ook niet meer omgaat. Laatst heb ik em zelfs niet met fietsen omgedaan, en dat ging prima!
-
Mistertje
- geregistreerd lid
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik gebruik voor Mitch wel een halti, we oefenen ook heel veel zonder maar als we echt een wandeling gaan maken gaat de halti om.
Mitch is een over-enthousiaste hond en alles wat maar beweegt en waar geluid uit komt vind ie geweldig, hij wil er gelijk naar toe en denkt dan nergens anders meer aan.
Natuurlijk werken we hieraan, maar dat heeft z'n tijd nodig.
Nou hoorde ik wat over het "Hunter hondentuig Vario Ypsilon", zie hieronder een foto:

Ik hoorde dat dit tuig helpt tegen het trekken omdat het druk legt op de schouders, maar kent iemand dit tuig?? Voordat ik dalijk weer bijna 30 euro ga uitgeven, wil ik wel weten of het werkt natuurlijk.
Mitch is een over-enthousiaste hond en alles wat maar beweegt en waar geluid uit komt vind ie geweldig, hij wil er gelijk naar toe en denkt dan nergens anders meer aan.
Nou hoorde ik wat over het "Hunter hondentuig Vario Ypsilon", zie hieronder een foto:

Ik hoorde dat dit tuig helpt tegen het trekken omdat het druk legt op de schouders, maar kent iemand dit tuig?? Voordat ik dalijk weer bijna 30 euro ga uitgeven, wil ik wel weten of het werkt natuurlijk.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Het lijkt mij een gewoon tuig met een Y-borststuk, net als zo veel tuigen hebben.Crissi schreef:Ik gebruik voor Mitch wel een halti, we oefenen ook heel veel zonder maar als we echt een wandeling gaan maken gaat de halti om.

-
JBK
Wel goed opletten hoor. Vind het persoonlijk erg eng om een hond van 11 maanden naast de fiets te laten lopen en dan ook met halti. Hij hoeft maar net iets te zien en een verkeerde wending te maken en hij heeft nekletsel.Mistertje schreef:Ja hoor, alleen in drafje, zonder te trekken. Dat is juist heel goed voor de gewrichten, evenals zwemmen!
Groetjes
Ben het met je eens dat een regelmatige beweging goed is, maar ik zou het fietsen persoonlijk nog niet doen op deze leeftijd. Zwemmen wel, maar daar komt helemaal geen gewicht/spanning op de spieren/banden/kraakbeen etc.
@ Budkes, ben het helemaal met je eens! Wij zetten de Gentle Leader (vind de Halti een onhandig ding) alleen in bij baas/hondcombinaties die het op een andere manier niet redden om met hun hond te wandelen. En zelfs dan nemen we zeer uitgebreid de tijd om het baas en hond aan te leren.
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Het halti harnas / anti trektuig werkt hier goed (gewoon anti trek tuig, zonder dat het de hond ergens zeer doet of wat dan ook)boxersien schreef:Op cursus een halti om moeten?? Sorry, maar vind ik heel raar. Een cursus is om honden wat te leren. Dit ga je niet done met dit soort middelen, tenzij het echt niet anders kan. Bij ons is het verboden met een halti te trainen. Je moet namelijk alles met slappe lijn doen. En dan ga jij daar een halti aan doen. Hond ziet wat en jij let niet op. Je moet trainen met 1.5 meter riem minimaal (ik doe het met 2 meter) en dan gaat je hond opeens vooruit schieten de halti in.
Past de halti slecht? De gentle leader kan je afstellen bij de bek en in de nek. Kan je dus wel goed passend maken![]()
Maxi draagt hem bij langere wandelingen zodat ik niet omver word getrokken (Hij weegt maar 25 kg maar er zit ontzettend veel kracht in hem
Deze heb ik

Als hij naast de fiets loopt draagt hij trouwens een gewoon tuigje..
Een "simpel" Nee Maxi draf werkt prima
edit foto enz. toegevoegt.
- Crista
- Zeer actief
Werkt dit ook voor een hond van ong. 40 kg denk je...? Kan je me anders ff pb-en waar ik zo'n tuig kan kopen??Innuendo schreef: Het halti harnas / anti trektuig werkt hier goed (gewoon anti trek tuig, zonder dat het de hond ergens zeer doet of wat dan ook)
Maxi draagt hem bij langere wandelingen zodat ik niet omver word getrokken (Hij weegt maar 25 kg maar er zit ontzettend veel kracht in hem)
Deze heb ik
Een "simpel" Nee Maxi draf werkt prima![]()
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Ik heb deze online gekocht, maar dat is een webshop alleen voor regio zuid holland, verwacht trouwens niet dat je hond helemaal niet meer trekt, want dat doet hij nog wel, hij trekt alleen minder.. weet niet precies hoe het werkt, maar er zit een uitgebreide handlleiding bij en hij kan ook in combinatie met de "echte" halti worden gebruikt..Crissi schreef:Werkt dit ook voor een hond van ong. 40 kg denk je...? Kan je me anders ff pb-en waar ik zo'n tuig kan kopen??Innuendo schreef: Het halti harnas / anti trektuig werkt hier goed (gewoon anti trek tuig, zonder dat het de hond ergens zeer doet of wat dan ook)
Maxi draagt hem bij langere wandelingen zodat ik niet omver word getrokken (Hij weegt maar 25 kg maar er zit ontzettend veel kracht in hem)
Deze heb ik
Een "simpel" Nee Maxi draf werkt prima![]()
Het tuig doet nergens pijn oid maar toch voelt hij weerstand als hij trekt, waardoor hij minder trekt, beetje lastig uit te leggen
hier hebben ze hem bijv. ook
http://www.honka.nl/winkel/product_info ... cts_id=989
maar buiten dat ik Appeltern ken van Boerzoektvrouw heb ik geen idee waar het ligt
- Crista
- Zeer actief
Innuendo schreef: maar buiten dat ik Appeltern ken van Boerzoektvrouw heb ik geen idee waar het ligt
- Crista
- Zeer actief
oow nee ik zie het al... er zijn verschillende maten!
Op die site die jij doorgaf staan trouwens nog meer anti-trek tuigjes... maar ik heb geen idee of dat een beetje werkt.
Ben wel druk aant oefenen met Mitch maar soms trekt hij tijdens het wandelen ineens heel hard (omdat ie iets leuks ziet) en dan is hij veelste sterk.
Op die site die jij doorgaf staan trouwens nog meer anti-trek tuigjes... maar ik heb geen idee of dat een beetje werkt.
Ben wel druk aant oefenen met Mitch maar soms trekt hij tijdens het wandelen ineens heel hard (omdat ie iets leuks ziet) en dan is hij veelste sterk.
- K2
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Yep ook hier iemand die het hier mee eens is. Vooral de opmerking om opzoek te gaan naar een andere hondenschool. Zoek er een waar ze op een positieve, hondvriendelijke manier de oefeningen aanleren. Ook het wandelen zonder trekken is prima aan te leren. Begeleiding vanuit je hondenschool zou daar aan bij moeten dragen.gotcha schreef:Budkes schreef:Ik vind het sowieso belachelijk wat er tegenwoordig rondstapt met een halti of een gentle leader. Zag laatst zelfs een chihuahua en een dwergteckeltje met een halti :N: .
Tegenwoordig loopt half nederland met een halti of een gentle leader. Of dat nu komt door de scholen of door de dierenspeciaalzaken ik heb geen idee maar sta wel eens met kromme tenen in de dierenspeciaalzaak als er weer iemand met een pup een halti wordt aangeprezen
Maar wel met zijn allen op tilt slaan als je een hond een slipketting omdoet.![]()
volledig mee eens
Ik weet niet precies waar je woont maar in Noord Limburg ken ik nog wel een goede hondenschool waar alles op een positieve en hondvriendelijke manier wordt aangeleerd. Indien je wilt weten welke dit is moet je me maar een PB sturen.
Succes met trainen en geduld is een schone zaak. Onthou dat hij nog maar jong is.
- ratje
- Vaste gebruiker
Mijn hond trok in het begin ook vreselijk toen hij de riem aan de halsband had. Dit is niet alleen vervelend voor de baas, maar kan ook nadelige gevolgen hebben voor de nek van de hond.
Als eerste stap: als mijn hond ging trekken, de andere kant oplopen zodat hij leert dat jij bepaald wat er gebeurt. Hiervoor moet je erg veel geduld hebben.
Dit werkte overigens niet.
Ik kocht een halti op verzoek van de dierenarts. Het lopen ging prima, alleen veroorzaakte dit erge jeuk op de snuit van mijn hond. Als je de halti naar verloop van tijd afdeed, trok hij weer van voorouds.
Nu heb ik een tuigje aangeschaft dat met zachte kussens onder de oksels van de hond zit. De riem moet bevestigd worden op de rug van de hond. Als de hond trekt, veroorzaakt dit onaangename druk op de oksels van de hond. Dit doet geen pijn. Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik hem uitliet. Hij liep keurig aan de lijn!
Als eerste stap: als mijn hond ging trekken, de andere kant oplopen zodat hij leert dat jij bepaald wat er gebeurt. Hiervoor moet je erg veel geduld hebben.
Dit werkte overigens niet.
Ik kocht een halti op verzoek van de dierenarts. Het lopen ging prima, alleen veroorzaakte dit erge jeuk op de snuit van mijn hond. Als je de halti naar verloop van tijd afdeed, trok hij weer van voorouds.
Nu heb ik een tuigje aangeschaft dat met zachte kussens onder de oksels van de hond zit. De riem moet bevestigd worden op de rug van de hond. Als de hond trekt, veroorzaakt dit onaangename druk op de oksels van de hond. Dit doet geen pijn. Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik hem uitliet. Hij liep keurig aan de lijn!