Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deur dicht doen, hoe leer je dat aan?

Moderator: moderatorteam

Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Deur dicht doen, hoe leer je dat aan?

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ik zou mijn hond graag willen leren de deur dicht te doen (omdat mijn kat 'm steeds open springt en dan tocht het... en hij doet sowieso graag kunstjes).
Ik weet dat er mensen zijn hier die dit hebben geleerd aan hun hond, mijn vraag is op wat voor manier laat je de hond de deur dicht doen, met zijn pootjes de deur wegduwen, of springt hij er met 2 poten tegelijk tegenop, gooit hij zijn lijf er tegenaan? In welke stapjes heb je het aangeleerd?
Ik dacht het te leren door hem er met 2 poten tegelijk tegenaan te springen, maar da's niet zo handig als de deur ver openstaat, en hij schrok ook van de klap waarmee hij dicht viel. Tips?
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Ozzy heeft het met de targetstick geleerd, hij doet het alleen niet meer omdat ie er geen reet aanvind :mrgreen:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:klikkeren
Duwen of trekken aan een klos.
klikker kent ie, maar ik zie dat niet helemaal voor me met die klos, hoe werkt dat dan?
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

kitty2 schreef:Ozzy heeft het met de targetstick geleerd, hij doet het alleen niet meer omdat ie er geen reet aanvind :mrgreen:
liet je hem dan met snuit of poten duwen?
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Mijn hond kan dat ook :D
IK doe zelf met mijn hond fl;yball en hij geeft dus op alles pootjes waar ik het vraag. Ik zei tegen hem poot en dan wees ik op de deur en dan deed hij de duer dicht. Als de hond dit niet doet kan je het ook aanleren door middel van een sticker.
Je pakt een grote sticker en je leert de hond dat hij daar zijn poot op moet zetten. De sticker plak je na een lange tijd oefenen op de deur en ws geeft hij dan een poot op de deur. Doet hij dit niet dan snapt hij het nog niet. en moet je nog even gewoon oefenen.
Als de hond op het begin de poot al niet op der sticker wil zetten dan plak je de sticker op me hand en daarna pas op de grond!!
Succes!!
Mijn hond vind het echt leuk om te doen!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”