Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"kunt u uw honden even aanlijnen?"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Daisy@ schreef:Oef nee. Dan knijp je hem wel even.....
Goed afgelopen?
2 gaatjes in Rock z'n nek, het viel mee :wink: Het vervelenste vond ik wel dat de Bordeaux Dog eigenaar op mijn vraag in te grijpen antwoordde: "ik ben daar gek, ze zoeken het maar uit". Gelukkig had ik de gelegenheid de dog een trap tegen de zijkant van zijn kop te geven en toen taaide die af.
Ik heb echt wel begrip voor onvoorziene dingen tussen honden, is mij ook wel eens gebeurd, maar weet dan wel hoe je in moet grijpen, zeker met zo'n hond. Zo dat moest ik even kwijt :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mee eens. Een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik denk dat je een hond moet opvoeden in alle opzichten. Dus ook naar andere honden toe. Ik vind niet dat mensen het toe moeten staan dat hun hond uitvalt naar andere honden. Dan mogen ze gerust ingrijpen en corrigeren. Helaas doen er velen dat niet. En als ze dan nog zo correct waren om hun honden dan maar aangelijnd te laten, om te voorkomen dat andere honden aangevallen worden.. maar ook dat doen ze niet. Als hun hond een andere hond aanvalt, zadelen ze die andere hond en hun eigenaar op met een hoop leed. MAar kennelijk zitten ze daar niet mee.

Ik heb al meer dan eens moeten meemaken dat mijn honden aangevallen werden door andere honden, zonder dat daar een aanleiding voor was. Dit waren stuk voor stuk kleine honden die door grote honden aangevallen werden. De eigenaar greep NOOIT in.

Kijk, dan wordt het natuurlijk wel moeilijk om vertrouwen te behouden in andere honden en hun mensen. Maar ik zal niet vragen om de honden aan te lijnen, hooguit om ze even bij te houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
alm@
moderator

iones schreef:Ik denk dat je een hond moet opvoeden in alle opzichten. Dus ook naar andere honden toe.
Alleen lukt dat soms niet in de praktijk. Denk aan herplaatsers met een relatief onbekend verleden, honden die een paar nare ervaringen hebben gehad, niet goed begeleid worden daarin en 'omslaan'. Kan allemaal. Alleen zulke honden horen gewoon niet los te lopen als ze niet heel goed onder appél staan en dat gebeurt niet altijd.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

alm@ schreef: Alleen lukt dat soms niet in de praktijk. Denk aan herplaatsers met een relatief onbekend verleden, honden die een paar nare ervaringen hebben gehad, niet goed begeleid worden daarin en 'omslaan'. Kan allemaal. Alleen zulke honden horen gewoon niet los te lopen als ze niet heel goed onder appél staan en dat gebeurt niet altijd.
Ben ik helemaal met je eens. Maar moeten andere honden daar de dupe van worden?
En net dat laatste wat je zegt, "dat gebeurt niet altijd", je leest er hier wel vaak over.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

chrico schreef:Ikzelf vind dit een mooie foto waarop heel duidelijk te zien is hoe en wat
Afbeelding
De andere hond is zonder baas, loopt daar af en toe in zijn uppie en terroriseerd elke hond die hij tegenkomt. Zijn terrein vind hij. Toch koos hij eieren voor zijn geld (zou ik ook doen :mrgreen: )
Als ik naar die foto kijk dan zie ik mijn honden zeggen van: hee maat, wij hebben geen kwaad in zin maar zing wel even een toontje lager.

De mannen zijn aardig dominant maar lopen niet zomaar een hond omver terwijl Dyna nog wel eens spontaan in botsing wil komen met een hond
ik vind dit geen leuk span reuen die je zo kan tegenkomen, ..los ! :eek:
Gelukkig woon je hier niet. :wink:

Ik snap wel degelijk de houding van de lab: stokstijf staan , dan kan je niets gebeuren.

en weglopen?
nee, die optie bestaat niet , als je die houdingen ziet van die 2.
Want dat wordt dan een achtervolging.

Want ze móeten winnen , toch?
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:Want ze móeten winnen , toch?
je bent er meteen weer helemaal , welkom terug Pak :ok:
Pak-de-bal

Addy schreef:
nu heb je weer wat om op te schrijven, hè? :wink:
alm@
moderator

Pak-de-bal schreef:als je die houdingen ziet van die 2.
Hé ben je er weer :ok: maar waar baseer je op dat er dus een achtervolging volgt?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:smile: :smile: nee Marjolein, dat is zoals jij denkt en dat is niet wat er gebeurd :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
alm@
moderator

chrico schreef::smile: :smile: nee Marjolein, dat is zoals jij denkt en dat is niet wat er gebeurd :smile:
Laat me raden: ze hebben die arme lab uuuuuren achtervolgd en uiteindelijk in stukjes gescheurd :mrgreen:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ja snif, ik had geen geld meer om voer te kopen dus moesten ze zelf hun vlees regelen :jank:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Pak-de-bal

alm@ schreef:
Pak-de-bal schreef:als je die houdingen ziet van die 2.
Hé ben je er weer :ok: maar waar baseer je op dat er dus een achtervolging volgt?
als heel hoge dominate reuen , die ik zo tegenkom en deze houding hebben ,
willen ze altijd nog even Bauke achterna lopen, die dan wegkruipt.

Het lijkt wel of ze dan net nog eventjes laten zien, wie de baas is.
eventjes nog bang maken.
of het is het jachtinstinct die dan komt.

Het gekke is, dat Bauke dat doorheeft en weet dat er dan nog een reu achter hem aankomt,
en hij kan niet wachten tot hij bij mijn benen is.
Pak-de-bal

chrico schreef::smile: :smile: nee Marjolein, dat is zoals jij denkt en dat is niet wat er gebeurd :smile:
in ieder geval zijn het toch geen reuen, die leuk met andere honden kunnen spelen?
Die ogen kijken te indringend een andere hond aan, vind ik, en dan zijn ze nog sterker , met z'n 2en
dat scheelt wel. het wordt een roedel .

Ik zou echt aan jou deze vraag gesteld hebben , als ik je zo ineesn om de hoek zou tegenkomen.
chrico
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
in ieder geval zijn het toch geen reuen, die leuk met andere honden kunnen spelen?
Die ogen kijken te indringend een andere hond aan, vind ik, en dan zijn ze nog sterker , met z'n 2en
Het zal je verbazen maar deze reuen spelen wel met andere reuen. ik zal even voor je zoeken
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
nu heb je weer wat om op te schrijven, hè? :wink:
Ik moet toegeven, het was wel erg rustig zonder jou :mrgreen:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Pak-de-bal schreef: in ieder geval zijn het toch geen reuen, die leuk met andere honden kunnen spelen?

Ik zou echt aan jou deze vraag gesteld hebben , als ik je zo ineesn om de hoek zou tegenkomen.
Kun je redenen aangeven waarom ze, volgens jou, niet met andere honden kunnen spelen?
chrico
Zeer actief

Reu, reu
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ietwat ander denkbeeld nu van mijn honden?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik vind ze er gek genoeg ook helemaal niet aggressief uitzien op de foto met de labrador. Gek genoeg, omdat ik niet precies weet waarom. Misschien de stand van de oren die nieuwsgierig staan, en niet direct dominant of dreigend. Ik zie geen dreiging.
Tuurlijk komt daar een zelfverzekerd tweespan aanlopen (en dat kan bedreigend zijn an sich), maar ik zie op de foto geen enkel signaal dat er een gevecht zou volgen.
De labrador is ook duidelijk niet verstijfd van angst, maar staat daar wel erg dominant te wezen. Als hij zn houding iets zou verlagen (naar normaal) en gewoon zou snuffelen, zou er vermoed ik spel volgen, geen vechten.

Buiten alles wat gezegd is..ik vind ze prachtig!! en ik vind het ook een hele mooie foto.
(En komt daar nou een beauceron met een stok voorbij ;-))

edit typefouten
Laatst gewijzigd door Madelief op 05 apr 2008 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
chrico
Zeer actief

Ja klopt, deze hond kan niet zo goed met andere honden spelen vanwege lompheid maar met de mijne gaat het goed. Ze heeft er 3 of 4. Mooi span
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ii vind die foto ook niet echt dreigend...zou er zelf niet echt rillingen van krijgen als deze 2 zo op mijn honden af zouden lopen...
Dat is toch de normale houding van jou honden...ok ze laten even zien dat ze er zijn maar dat mag...waarom niet...

Jacqueline
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

chrico schreef: Ietwat ander denkbeeld nu van mijn honden?
Vast gefotoshopt :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

jacq1970 schreef:Ii vind die foto ook niet echt dreigend...zou er zelf niet echt rillingen van krijgen als deze 2 zo op mijn honden af zouden lopen...
Dat is toch de normale houding van jou honden...ok ze laten even zien dat ze er zijn maar dat mag...waarom niet...

Jacqueline
Maar 't ligt denk ik ook een beetje aan de 'tegenstander'. Als de honden van Whera op deze manier op Billy af zouden lopen dan zou ik 't wel een heel klein beetje benauwd krijgen. Omdat Bill altijd wat ehm... overmoedig (of dom :wink:) is en zich het kaas niet of nooit van zijn brood laat eten.
Nu zal het op een plek met veel ruimte, polder/strand wel goed gaan, zeker als ik zelf gewoon vriendelijk doch beslist tegen 'm zeg dat 'ie moet volgen (en ik zelf ook doorloop). Maar op een smal weggetje ga ik geloof ik maar terug.
En dat ligt dan dus niet aan de honden van Whera maar aan mijn eigen hond die zich laat provoceren.
Afbeelding
Pak-de-bal

JBK schreef:
Pak-de-bal schreef: in ieder geval zijn het toch geen reuen, die leuk met andere honden kunnen spelen?

Kun je redenen aangeven waarom ze, volgens jou, niet met andere honden kunnen spelen?
Het is de hele houding, ze geven eerst waar : als ik de baas over jou ben, dan wil ik wel met je spelen.
Die ogen priemen zo , kijk maar naar het onderschrift - foto van Chrico, en dat vind ik bedreigend.
misschien ook heeft het te maken met die rechte oren en die rechte staart.

Ik zie wel eens meer van die soort en geen een is er echt gelijk al vreindelijk, wel de teven.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Als ze zo op Drib waren afgelopen,die had dat niet gepikt.......Banjer wel :wink: Banjer raakt onder de indruk....... :wink:
Pak-de-bal

Madelief schreef:Ik vind ze er gek genoeg ook helemaal niet aggressief uitzien op de foto met de labrador. Gek genoeg, omdat ik niet precies weet waarom. Misschien de stand van de oren die nieuwsgierig staan, en niet direct dominant of dreigend. Ik zie geen dreiging.
Tuurlijk komt daar een zelfverzekerd tweespan aanlopen (en dat kan bedreigend zijn an sich), maar ik zie op de foto geen enkel signaal dat er een gevecht zou volgen.
De labrador is ook duidelijk niet verstijfd van angst, maar staat daar wel erg dominant te wezen. Als hij zn houding iets zou verlagen (naar normaal) en gewoon zou snuffelen, zou er vermoed ik spel volgen, geen vechten.
precies, dat "ik ben jouw baas" houding , en die lab kiest eiren voor zijn geld.

jij weet zeker niet dat een dominate reu wèl die naar voren staande oren heeft? :denken:
daarom vind ik het van een herder vooral die grote Dh's ook zo dreigend overkomen, die oren.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Pak-de-bal schreef:precies, dat "ik ben jouw baas" houding , en die lab kiest eiren voor zijn geld.

jij weet zeker niet dat een dominate reu wèl die naar voren staande oren heeft? :denken:
Ik zie op de foto niet dat die labrador eieren voor zijn geld kiest. :wink:
Ik zie een gespannen hond, licht borstelend, staart hoog en kort zwaaiend en als je goed kijkt, kun je zien dat die labrador zijn oren ook naar voren draagt. :wink:

Ik vind Nikan en Kito minder dreigend overkomen dan die Labrador.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
alm@
moderator

Pak-de-bal schreef:
Madelief schreef:Ik vind ze er gek genoeg ook helemaal niet aggressief uitzien op de foto met de labrador. Gek genoeg, omdat ik niet precies weet waarom. Misschien de stand van de oren die nieuwsgierig staan, en niet direct dominant of dreigend. Ik zie geen dreiging.
precies, dat "ik ben jouw baas" houding , en die lab kiest eiren voor zijn geld.

daarom vind ik het van een herder vooral die grote Dh's ook zo dreigend overkomen, die oren.
Vind jij de honden in mijn onderschrift bedreigend overkomen? Ik vind juist dat je bij dit soort honden aan hun lichaamstaal veel duidelijker kunt zien wat je kunt verwachten.
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Shibby schreef: Ik zie op de foto niet dat die labrador eieren voor zijn geld kiest. :wink:
Ik zie een gespannen hond, licht borstelend, staart hoog en kort zwaaiend en als je goed kijkt, kun je zien dat die labrador zijn oren ook naar voren draagt. :wink:

Ik vind Nikan en Kito minder dreigend overkomen dan die Labrador.
Ben het helemaal met je eens. Die lab kiest op die foto helemaal geen eieren voor zijn geld, dan had hij een heel andere houding gehad.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Toevallig kwam Shibby vorige weekend ook een Labrador reu tegen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Labrador bleef Shibby achterna lopen en probeerde ook over Shibby heen te hangen. Shibby had het te druk met het water, want normaal zou hij dit niet snel toelaten. De Labrador wou ook niet met zijn baasje meegaan, maar bleef liever rond Shibby hangen.

En een Border Collie teefje:
Afbeelding
Afbeelding

Op de eerste foto komen beide honden best dominant over als je kijkt naar de oren en Shibs hoge poten. Na een korte kennismaking liep Shib naar het eerste beste bosje om zijn poot op te tillen om vervolgens achter de teef aan te lopen en stiekem nog proberen te snuffelen. Een stukje verderop hebben ze samen nog naar een stok staan staren totdat het baasje van de andere hond die zou gooien. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”