Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kip legt ei op een rare plaats

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Kip legt ei op een rare plaats

Ongelezen bericht door Charlotte* »

De kippies slapen s´nachts altijd boven op de balk onder het afdak van de pony´s.
De pony´s worden als opstapje gebruikt en soms blijven de kippies even op hun rug zitten.
Dit kippie had hoge nood en legde een windei :eek:
( Windeieren zijn eieren zonder hun kalkschaal oftewel enkel de vruchtzak )

De foto lijkt bewerkt maar dat is echt niet zo, hij is genomen met een telefoon.

Afbeelding
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Heel appart!
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Wat leuk,heel aparte foto,wat een geluk dat je de foon bij je had :ok:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

De kip zal gedacht hebben 'als je moet , dan moet je...'
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Dat is wel een hele aparte plek om je ei neer te leggen :mrgreen: Hier worden de eieren altijd in het konijnhok gelegd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Geef die kippen snel eens wat schelpengrit :boos: Ze hebben kalkgebrek en dus kunnen ze ziek worden als je dat niet gaat bijgeven. Ook al lopen ze vrij, kalk is een zeldzaam goedje in de natuur.

Wel een grappig plekje inderdaad. Wij hebben eens educatief met de hele familie onder een kip gehangen die een ei moest leggen. Mijn moeder had zo'n hokje met 5 kippen gestolen van een legbatterij. Ze ging eieren halen bij de boer en liep even de stal in. Toen ze die ijzeren hokjes zag met 5 kippen erin heeft ze zo'n "benchje" vol kippen in de auto gedaan en is weggereden :N: :smile:

Toen hadden wij 5 legkippen zonder veren en snavel die later eenmaal opgeknapt nog jaaaaren in de tuin hebben gescharreld :ok: Ze waren heel erg lief en tam en dus konden wij zo'n kipje zo pakken en op de tafel kijken hoe een ei eruit kwam. :mrgreen:
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

MARC_S schreef:Geef die kippen snel eens wat schelpengrit :boos: Ze hebben kalkgebrek en dus kunnen ze ziek worden als je dat niet gaat bijgeven. Ook al lopen ze vrij, kalk is een zeldzaam goedje in de natuur.
In hun "voerhok" staat altijd een bakje met grid, geen idee waarom ze een windei heeft gelegd. :19:
MARC_S schreef:Wel een grappig plekje inderdaad. Wij hebben eens educatief met de hele familie onder een kip gehangen die een ei moest leggen. Mijn moeder had zo'n hokje met 5 kippen gestolen van een legbatterij. Ze ging eieren halen bij de boer en liep even de stal in. Toen ze die ijzeren hokjes zag met 5 kippen erin heeft ze zo'n "benchje" vol kippen in de auto gedaan en is weggereden :N: :smile:

Toen hadden wij 5 legkippen zonder veren en snavel die later eenmaal opgeknapt nog jaaaaren in de tuin hebben gescharreld :ok: Ze waren heel erg lief en tam en dus konden wij zo'n kipje zo pakken en op de tafel kijken hoe een ei eruit kwam. :mrgreen:

Goeie actie van je moeder :ok: En ik vind die leghennen geweldig, hier op de boerderij hebben we er ook een paar lopen (met een knal van een haan erbij) Ze zijn heel makkelijk tam te krijgen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Charlotte* schreef:
MARC_S schreef:Geef die kippen snel eens wat schelpengrit :boos: Ze hebben kalkgebrek en dus kunnen ze ziek worden als je dat niet gaat bijgeven. Ook al lopen ze vrij, kalk is een zeldzaam goedje in de natuur.
In hun "voerhok" staat altijd een bakje met grid, geen idee waarom ze een windei heeft gelegd. :19:
Misschien is dat grit van steentjes? Moet je eens kijken of dat kiezel is of echt met stukjes schelp. Dat laatste hebben ze nodig. Zit dat er wel in dan zal ze een keer toevallig een windei hebben gelegd denk ik :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”