Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zilverreiger.

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Zilverreiger.

Ongelezen bericht door Roelfien »

De Oostvaardersplassen zitten er vol mee: zilverreigers.
Maar ze zijn wel veel schichtiger dan de gewone blauwe reiger.
Toch is het gisteren gelukt om hem aardig op de foto te krijgen. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Mooi he? Hier zit er sporadisch ook wel eens eentje en soms twee. Vind ze echt heel erg mooi zo wit :ok:
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Hee wat leuk! Die heb ik nog nooit gezien!
Groet,
Dorien
Roelfien
Zeer actief

Dat wit schittert gewoon in de zon. Dan zie je in je ooghoek iets schitteren boven het riet in de lucht en dan zie je hem nog niet, alleen de schittering. Tot ie dichterbij komt met die grote witte vleugels...
Echt beeldschoon.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Mooi!!!

We hebben sinds een week of 3 elke dag 3 of meer ooievaars achter bij ons op de wei. Vlakbij staan ook verschillende broedpalen met paartjes, nooit geweten dat een ooievaar zo ontzettend groot was!
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Roelfien
Zeer actief

Selena schreef:Mooi!!!

We hebben sinds een week of 3 elke dag 3 of meer ooievaars achter bij ons op de wei. Vlakbij staan ook verschillende broedpalen met paartjes, nooit geweten dat een ooievaar zo ontzettend groot was!
Stoer he? Ooievaars zijn fantastisch, moet je zien als die vliegen.
Ik ben gewend bij mijn ouders bij Ammerstol dat ze daar overal zitten en vliegen. Maar hier in de polder had ik ze nooit gezien.
Totdat ik vorig jaar naar een vriendinnetje rij in Lelystad, zitten er twee ooievaarsnesten in die hoge electriciteitspalen.
En vandaag zagen we de ooievaars in het weiland staan, in het stukje natuurgebied tussen Almere en Lelystad, niet de Oostvaardersplassen, maar de andere kant van het spoor. Bij de paarden.
Even kijken of ik de foto's kan vinden.

Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

wat leuk zeg deze doet me denken aan die reclame van de KLM

Afbeelding
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mooi zeg! ik ken alleen de gewone blauwe vijverrovers :mrgreen: deze niet! erg mooi!

ooievaars zie ik dit jaar meer dan andere jaren. ik hoop dat het goed met ze gaat :ok:
Afbeelding
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

Mooi zijn ze he, hier lopen ze vaak achter het huis maar nu zie ik ze niet meer, de lepelaars hebben hun plaats in genomen maar die komen minder dichtbij, dat haal ik niet met mijn 200mm lensje.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Prachtig :ok: Hier zie je zulke, helaas, nooit. Ooievaars ook nooit. Ja 1 keer een ''verdwaalde'' ooievaar bij de kinderboerderij, vond het toen wel bijzonder om te zien.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Roelfien
Zeer actief

Webborn schreef:Mooi zijn ze he, hier lopen ze vaak achter het huis maar nu zie ik ze niet meer, de lepelaars hebben hun plaats in genomen maar die komen minder dichtbij, dat haal ik niet met mijn 200mm lensje.
Maf he, hoe dat werkt. Hier vechten de blauwe reigers met de zilverreigers als ze in dezelfde sloot staan. Dat pikken de gewone reigers echt niet. En inderdaad, in de Oostvaardersplassen zitten ook lepelaars, maar daar zal je dan niet de zilverreigers zien zitten. Terwijl de lepelaar volgens mij andere voeding heeft dan de zilverreiger. En die zitten echt apart van elkaar. En moet je maar eens opletten. In een weiland waar zwanen zitten, zitten nooit ooievaars. Terwijl ze qua voeding niets met elkaar te maken hebben. :19: :mrgreen:
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

Ja klopt, ik lach me altijd rot om die blauwe reiger die de zilver altijd verjaagd. Dat van de lepelaars hier komt denk ik omdat de zilverreiger bij ons achter niet broed en net vertrekt om te nestelen als de lepelaar aan komt. Maar dat kan ik mis hebben :)

Wat ik vandaag zag... een beflijster!! :eek: die had ik nog nooit gezien. Erg schuw dus ik heb wel een foto maar die moet ik dan zover croppen dat je alleen met wat goede wil nog een vogel herkent :D

Ooievaars en zwanen zitten hier natuurlijk ook en nu je het zegt, die zie ik nooit tegelijk op het land :)
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”