Ondertussen is dat 1 hond geworden, aangezien onze eerste hond - max, een maltezer van 9 jaar - bij mijn oma is gaan inwonen. Ze woont nog geen straat ver. De reden hiervoor is omdat mijn opa kanker had en in nog geen jaar tijd volledig afgetakeld is. Zijn troost was een prachtige & lieve kater, maar die had een besmettelijke ziekte opgelopen en moest ingeslapen worden. Mijn opa was hier kapot van en het ging steeds slechter met zijn gezondheid. En aangezien opa en max beste vrienden waren, hebben we besloten om hem bij oma & opa te laten. Nu is mijn opa spijtig genoeg overleden, maar max woont nog steeds bij oma.
Max hebben wij sinds zijn 2 jaar. Ik wou altijd al een hond, maar ik heb het uitstel - familietype. Hij komt van een gezin dat een hotel bezit en daar ook in woont. Hij werd niet goed verzorgd, kreeg niet de nodige aandacht en mocht gewoon in de gang plassen op oude kranten. Als gevolg is hij bij ons terecht gekomen, maar spijtig genoeg inclusief zijn slechte manieren. Die heeft hij nog steeds, mede dankzij mijn gezin. Ik leg hen telkens uit hoe het moet en dat we het samen moeten doen, maar ze luisteren niet. En als enkel ik, in een gezin van 5, het toepas heeft het weinig zin.
Verder is max een aanhankelijke, lieve, levendige, nieuwsgierige, knuffelige, speelse, beetje kinderachtige & ook jaloerse hond. Hij eet graag, maar welke hond niet? Hij is zeker wel een hond als geen ander.
Verder hebben we sinds enkele maanden een langharige chihuahua. Eigenlijk ben ik niet voor chihuahua's en vind ik de hele heisa en cultuur dat rond hen is ontstaan verschrikkelijk. Fritz werd gevonden door kennissen. Ze zijn het gaan aangeven bij de politie, het asiel en dierenartsen, maar niemand is langsgeweest. Omdat ze hem niet op het internet wouden zetten (iedereen wilt een chihuahua, al dan niet om er geld aan te verdienen) zijn ze gaan rondvragen in hun omgeving en zo is hij bij ons terecht gekomen. We weten niets van zijn verleden af, maar de dierenarts zegt dat hij ongeveer 3 jaar oud is. We denken dat hij niet goed behandelt is geweest, omwille zijn nogal eigenaardige karakter & gedrag. We hebben wel enkele problemen met hem qua gedrag, maar die ga ik eens in de nodige subforums uitleggen. Fritz is een lieve, timide, aanhankelijke maar wantrouwig en pittig hondje. Toch ben ik gek op hem (mede dankzij zijn eekhoornuiterlijk
Voila, dit was het. Toch niet zo kort als ik dacht, maar zo weten jullie het nodige.
Groetjes,
Bospaddenstoel