Joy is nu bijna 6 maanden (oh wat gaat dat snel!!!!)
Toen ik nog niet met puppy-training was begonnen (zijn nu 12 weken verder als ik het goed heb) had ik al geoefend met 'zit' en 'af' met een snoepje van haar neus omhoog en met het snoepje naar de grond en dat pikte ze heel snel op, kon dat al snel op alleen commando + belonen.
Aan de riem ben ik ook al snel begonnen met 'hier' komen, steeds even naar me toe geroepen en beloond.
Als ze los loopt (in een veilig loslaat gebied) komt ze echt heel goed.
Bij Joy merk ik nu dat ze 'plat' en 'sta' nog wel moeilijk vind zonder mijn handbeweging, als ik het commando geef (1x) en ze doet het niet grijp ik weer gewoon terug naar de handbeweging + beloning, ze krijgt het net als met 'af' en 'zit' vanzelf wel door, ik ga daar verder helemaal geen druk op uitoefenen. Het (spelenderwijs) oefenen moet vooral voor ons allebei leuk zijn!
Pups hebben vaak nog niet zo'n goede concentratie om een bepaalde oefeningen lang vol te houden, zoals blijven zitten of aandacht vasthouden. Ik zou toch proberen om de oefening af te ronden voor ze haar concentratie kwijt is.
Ik oefen met Joy ook echt niet langer dan een paar minuutjes achter elkaar.
Wat ik trouwens ook met Joy heb gedaan met plassen is elke keer als ze een plasje deed 'goedzo, plasje' zei, als ik dus nu bijvoorbeeld naar de hondenschool ga, loop ik even naar een stukje gras verderop en zeg ik 'plasje doen' en gaat ze plassen, vind het erg handig
Geniet maar heel erg van je puppekind, de tijd gaat zo hard!
Kwam vandaag nog iemand tegen die ik een paar weken niet gezien had en die vroeg 'dat is toch niet jouw eigen puppie??' 'euh, jawel...' 'hoe kan ze nu al zo groot geworden zijn !?!' 'Ja... elke dag een beetje pokon door haar voer...'

' (ze heeft nu vooral ook heel veel haar)
Ze is zelfs haar mandje (okay, het was een poezenmandje maar toen nog te groot) al uitgegroeid