Ik heb vooraf gewoon laten weten wie de reu zou worden, aangezien dat toch wel belangrijk is voor eventuele geinteresseerden... wat is de reden dat je dit als fokker achterhoudt tot de teef daadwerkelijk gedekt is. (Vraag ik me zo af op de late avond)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
naam dekreu bekend maken...
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
naam dekreu bekend maken...
Naar aanleiding van dit topic...
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=137075 doen jullie (fokkers) dit ook pas na de dekking of gewoon als de dekking gepland is dus vantevoren...
Ik heb vooraf gewoon laten weten wie de reu zou worden, aangezien dat toch wel belangrijk is voor eventuele geinteresseerden... wat is de reden dat je dit als fokker achterhoudt tot de teef daadwerkelijk gedekt is. (Vraag ik me zo af op de late avond)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik maak het ook gewoon van tevoren al bekend. Ik ben NVBH-fokker en dan fok je met door de Fokkerij Toets Commissie vooraf al goedgekeurde reuen. Je mag er 3 aanvragen en na toestemming van de FTC kondig ik de combinatie gewoon al aan op mijn site.
Ik zou niet weten waarom ik de keuze van de reu achter zou houden tot na de dekking, als de dekking met de eerste keus reu niet lukt, dan probeer ik het de volgende loopsheid met dezelfde reu nog een keer.
Ik zou niet weten waarom ik de keuze van de reu achter zou houden tot na de dekking, als de dekking met de eerste keus reu niet lukt, dan probeer ik het de volgende loopsheid met dezelfde reu nog een keer.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
denk dat je mijn antwoord al weet....de nesten worden hier lang en breed van te voren aangekondigd....dus ook de reu is dan gewoon bekend.....
waarom, omdat ik een keuze maak waar ik achter sta en daar ook voor wil gaan....dus waarom dat niet wereldkundig maken....
heb ook vaak geen "reserve reu" tenminste niet voor die dekking, als ik al uit zou wijken is het een volgende loopsheid.....
waarom, omdat ik een keuze maak waar ik achter sta en daar ook voor wil gaan....dus waarom dat niet wereldkundig maken....
heb ook vaak geen "reserve reu" tenminste niet voor die dekking, als ik al uit zou wijken is het een volgende loopsheid.....
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Contacteer:
Ik maak pas melding op mijn site na de dekking. Dat doe ik omdat het wel eens zou kunnen dat je moet uitwijken naar een andere reu ( is mij overigens nog nooit overkomen ) Mensen die interesse hebben in een pup vertel ik wel welke reu ik denk te gebruiken, dus het is zeker geen geheim.
Groetjes van Margo

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja precies.. dat vind ik dus ook... en ik zou geen andere reu nemen overigens mocht de dekking niet lukken, dan zou ik het de volgende loopsheid nog een keer proberen of dan eventueel een andere reu nemen...Mickie schreef:Ik zou zelf ook graag willen weten wie de vader gaat worden, vóór ik besluit uit een bepaald nest een pup te willen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom zou het een probleem zijn om als het niet lukt om wat voor reden dan ook en je moet uitwijken daar apart melding van de maken, is toch geen schande.....alhoewel ik gewoon voor de reu ga waar ik voor gekozen heb, heb daar tenslotte niet voor niets voor gekozen....anders had je wel voor de reserve reu gekozen in eerste instantie....tenminste dat is mijn mening....Margo schreef:Ik maak pas melding op mijn site na de dekking. Dat doe ik omdat het wel eens zou kunnen dat je moet uitwijken naar een andere reu ( is mij overigens nog nooit overkomen ) Mensen die interesse hebben in een pup vertel ik wel welke reu ik denk te gebruiken, dus het is zeker geen geheim.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik werk een paar jaar toe naar een nest. daar hoort de dekreu ook bij. het is voor mij niet verklaarbaar hoe je verantwoord een combinatie maakt om dat toch ineens een andere reu te kiezen.
daarbij komen veel pupkopers af op de combinatie. die ik niet voor niks met zorg gemaakt heb.
dekreu is dus bekend zo gauw ik en dekreu eigenaar alles rond hebben wat betreft afspraken.
daarbij komen veel pupkopers af op de combinatie. die ik niet voor niks met zorg gemaakt heb.
dekreu is dus bekend zo gauw ik en dekreu eigenaar alles rond hebben wat betreft afspraken.

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Wij fokken zelf dan niet, maar onze reu wordt wel eens gebruikt voor een dekking.
De meesten maken het van te voren al bekend, soms ook wel heel ver. Zo is er een zweedse fokker die Josh wil gebruiken en zij heeft het al vanaf eind 2007 op de site staan terwijl de verwachte dekking pas eind dit jaar is of misschien zelfs begin volgend jaar
Zelf zou ik het gewoon bekend maken, je gaat om een bepaalde reden voor die combinatie en daar zou ik niet gauw van afwijken.
Tenminste niet dezelfde loopsheid, na een half jaar kan er van alles gebeurd wezen waardoor bijv. de reu niet meer beschikbaar is, maar dat is dan weer een heel ander verhaal.
De meesten maken het van te voren al bekend, soms ook wel heel ver. Zo is er een zweedse fokker die Josh wil gebruiken en zij heeft het al vanaf eind 2007 op de site staan terwijl de verwachte dekking pas eind dit jaar is of misschien zelfs begin volgend jaar
Zelf zou ik het gewoon bekend maken, je gaat om een bepaalde reden voor die combinatie en daar zou ik niet gauw van afwijken.
Tenminste niet dezelfde loopsheid, na een half jaar kan er van alles gebeurd wezen waardoor bijv. de reu niet meer beschikbaar is, maar dat is dan weer een heel ander verhaal.
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
Margo
- Zeer actief
- Contacteer:
Binnen onze vereniging wordt aangeraden altijd een reservereu te "vragen" naast de eerstgekozen reu. ( Niet dat ik dat altijd doe hoor
)
En een "tweede" reu hoeft toch niet "minder" te zijn als de eerst gekozen?
Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb ook mensen die interesse hebben in een pup van een van mijn teven. Ze vragen dan met welke reu ik bewuste teef ga combineren, en dan overleggen we "samen" of dat een goede combinatie is, of het een aanvulling is op de kennel van bewuste aspirant koper enz.
Overigens gaan de meeste pups gewoon als "huishond" weg en dan maakt het over het algemeen voor de kopers niet zoveel uit welke reu ik ga gebruiken.
Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb ook mensen die interesse hebben in een pup van een van mijn teven. Ze vragen dan met welke reu ik bewuste teef ga combineren, en dan overleggen we "samen" of dat een goede combinatie is, of het een aanvulling is op de kennel van bewuste aspirant koper enz.
Overigens gaan de meeste pups gewoon als "huishond" weg en dan maakt het over het algemeen voor de kopers niet zoveel uit welke reu ik ga gebruiken.
Groetjes van Margo

-
Margo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat lijkt me ook.Inge O schreef:nee, vind ik ook niet, dat kunnen allebei prima passende reuen zijn - ik heb ook al een paar maal een reserve-reu in gedachten gehad (nooit hoeven te gebruiken).Margo schreef:Binnen onze vereniging wordt aangeraden altijd een reservereu te "vragen" naast de eerstgekozen reu. ( Niet dat ik dat altijd doe hoor)
Of zie ik dat verkeerd?
maar of je hem kan (of wil) gebruiken na een niet geslaagde dekking hangt natuurlijk heel erg af van wat er tijdens die dekpogingen is gebeurd. kijk, vorige zomer was mijn teef herhaalde malen bestegen door een reu, hij was er ook overduidelijk in geweest maar er was (voor 99% zeker) geen ejaculatie geweest. toch zou het dan niet in me opgekomen zijn om naar een andere reu te gaan, er was immers toch een reële, hoewel kleine kans op pups van die reu, dus dan zou ik pups van onbekende afstamming hebben gehad.
als een reu zomaar wat zit te proberen en hij komt niet echt in de teef dan zou ik het niet problematisch vinden om naar een andere reu van mijn keuze te gaan.
Groetjes van Margo

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
niet minder, maar als daar mijn voorkeur naar uitging had ik die wel als eerste keus gebruikt.....Margo schreef:Binnen onze vereniging wordt aangeraden altijd een reservereu te "vragen" naast de eerstgekozen reu. ( Niet dat ik dat altijd doe hoor)
Of zie ik dat verkeerd?
heb geen reserve reu, als ik niet/moeilijk kan kiezen schuift een van beide door naar een volgend nest....maar niet reserve voor dat moment....
wilde bv heel graag een bepaalde reu gebruiken, maar het kwam binnen mijn plannen niet uit, nu gebruikt een van mn pupkopers hem op een teefje dat hier gefokt is (zelfde combi als waar ik hem op had willen gebruiken) dus kan nu altijd in de toekomst naar bloed uit die combinatie uitwijken als ik dat wil....want ze komen er in elkgeval....
overleg wel met bevriend fokkers, maar niet zo zeer specifiek met pupkopers....fok het nest in eerste instantie voor mezelf en niet voor mn pupkopers....dat mensen het een goede combi vinden en een pup willen, tuurlijk, fijn....anders zou ik ook niet fokken, maar de combinatie maak ik voor mezelf....Ik heb ook mensen die interesse hebben in een pup van een van mijn teven. Ze vragen dan met welke reu ik bewuste teef ga combineren, en dan overleggen we "samen" of dat een goede combinatie is, of het een aanvulling is op de kennel van bewuste aspirant koper enz.
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Contacteer:
Ik vind het fijn als de reu op tijd bekend gemaakt wordt.
Toen wij op zoek waren voor een goede teef was dat ook wel zo handig. Zo wisten wij ook al een paar maanden voor de dekking welke reuen er waar zouden dekken. Dan vallen sommige combinaties en hoef je met dat nest geen rekening meer te houden.
Op deze manier konden wij dus ook al een paar maand van te voren bij de fokker aangeven ineteresse in een pup te hebben.
Als ze zouden wachten tot na de dekking is alles zo kort dag en heeft de fokker misschien al erg veel eigenaren op de lijst die de reu keuze niets uit maakt en vis jij buiten het net.
Maar goed, dat is mijn mening vanaf een andere kant. Wij hebben nog nooit een nest gehad dus er verder nog niet mee te maken gehad.
Toen wij op zoek waren voor een goede teef was dat ook wel zo handig. Zo wisten wij ook al een paar maanden voor de dekking welke reuen er waar zouden dekken. Dan vallen sommige combinaties en hoef je met dat nest geen rekening meer te houden.
Op deze manier konden wij dus ook al een paar maand van te voren bij de fokker aangeven ineteresse in een pup te hebben.
Als ze zouden wachten tot na de dekking is alles zo kort dag en heeft de fokker misschien al erg veel eigenaren op de lijst die de reu keuze niets uit maakt en vis jij buiten het net.
Maar goed, dat is mijn mening vanaf een andere kant. Wij hebben nog nooit een nest gehad dus er verder nog niet mee te maken gehad.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik ben geen fokker, maar zou bij een volgende pup (als die ooit komt) voor een combinatie gaan, dus teef en reu. Als een fokker ineens overstapt naar een andere reu, dan kan dat betekenen dat ik afhaak. Maar ik heb dan ook wel specifieke wensen op het gebied van stabiliteit en werklust.

Linda, Izzie en Bram
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Na aanleiding van mijn topic is deze topic geplaatst.
De fokker van onze toekomstige pup is een nieuwe fokker, dus misschien dat het daar ook wat mee te maken heeft, dat ze het nog niet bekend wil maken.
In dat soort dingen ben je in het begin misschien ook wat onzekerder. Alle pupkopers weten natuurlijk wel wie de vader gaat worden.
Als ik dat niet zou weten, zou ik ook niet op de wachtlijst gezet willen worden.
Onze fokker heeft ook een reservereu gepland staan, mocht de dekking om de 1 of andere manier niet willen lukken. Het kan namelijk ook zo zijn dat het niet klikt tussen de teef en de geplande reu en dat de teef daar dus niet door gedekt wil worden. In dit geval kan de reservereu in worden gezet.
Als er gewoon goed over de combi van de teef en de reservereu is nagedacht, zie ik geen probleem dat die wordt ingezet.
De fokker van onze toekomstige pup is een nieuwe fokker, dus misschien dat het daar ook wat mee te maken heeft, dat ze het nog niet bekend wil maken.
In dat soort dingen ben je in het begin misschien ook wat onzekerder. Alle pupkopers weten natuurlijk wel wie de vader gaat worden.
Als ik dat niet zou weten, zou ik ook niet op de wachtlijst gezet willen worden.
Onze fokker heeft ook een reservereu gepland staan, mocht de dekking om de 1 of andere manier niet willen lukken. Het kan namelijk ook zo zijn dat het niet klikt tussen de teef en de geplande reu en dat de teef daar dus niet door gedekt wil worden. In dit geval kan de reservereu in worden gezet.
Als er gewoon goed over de combi van de teef en de reservereu is nagedacht, zie ik geen probleem dat die wordt ingezet.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja precies... dat heb ik dus ook... ik zie een bepaalde combi (of hoor daarvan)... zou dat niet lukken om wat voor reden dan ook (en dat is al weleens gebeurd) dan neem ik er geen pup van als er een andere reu gebruikt wordt... het moet wel een combi zijn die me aanspreektZoek stok! schreef:Ik ben geen fokker, maar zou bij een volgende pup (als die ooit komt) voor een combinatie gaan, dus teef en reu. Als een fokker ineens overstapt naar een andere reu, dan kan dat betekenen dat ik afhaak. Maar ik heb dan ook wel specifieke wensen op het gebied van stabiliteit en werklust.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ken wel meer fokkers die dit ook doen hoor... daar niet van.. maar niet in de werkhondenfokkerij eigenlijk...Mireillevdw schreef: De fokker van onze toekomstige pup is een nieuwe fokker, dus misschien dat het daar ook wat mee te maken heeft, dat ze het nog niet bekend wil maken.

-
Margo
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is toch je goed recht?Zoek stok! schreef:Ik ben geen fokker, maar zou bij een volgende pup (als die ooit komt) voor een combinatie gaan, dus teef en reu. Als een fokker ineens overstapt naar een andere reu, dan kan dat betekenen dat ik afhaak. Maar ik heb dan ook wel specifieke wensen op het gebied van stabiliteit en werklust.
Groetjes van Margo

-
Margo
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zie je bij ons ras ook. Hond kampioen, en hij is gelijk volgeboekt. In het buitenland is het zelfs zo, dat een Nederlandse reu maar 3 x mag dekken en er dan fokkers zijn die alle 3 de dekkingen bespreken om ervoor te zorgen dat een andere fokker de reu niet meer kan gebruiken ( natuurlijk is het aan de reueigenaar om hier wel of niet in mee te gaan )tura schreef:In Rottweilerland word dit niet gedaan, tenminste meestal niet....echter is het wel vaak zo, dat als een bekende fokker een dekreu heeft uitgekozen er opeens een bups ook (opeens) die reu gaan gebruiken
Groetjes van Margo

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik zet de naam van de reu er pas definitief bij als de dekking een feit is. Soms kan het mogelijk zijn dat je om wat voor reden nog switched en dan is het wat l*llig voor de reu-eigenaar als zijn hond ineens uit de aankondiging vertrokken is.
Ik probeer wel altijd 2 reuen achter de hand te hebben, maar voor het eerstvolgende nest is er voor mij maar één reu. Zou dat niet lukken, dan zou ik eerst weer stevig op zoek moeten gaan.
Ik probeer wel altijd 2 reuen achter de hand te hebben, maar voor het eerstvolgende nest is er voor mij maar één reu. Zou dat niet lukken, dan zou ik eerst weer stevig op zoek moeten gaan.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Contacteer:
jup zp doe ik dat ook. Bij de shih gebeurt het nog wel eens dat als een dekking onverhoopt niet doorgaat omdat bv de reu opeens niet meer wil dekken of de teef opeens niet meer gedekt wil worden( joost mag weten waarom) dan heb je nogal snel andere mensen en fokkers die een oordeel erover klaar hebben. Vaak ( niet altijd) wacht ik tot na de echo.Angelique25 schreef:Ik zet de naam van de reu er pas definitief bij als de dekking een feit is. Soms kan het mogelijk zijn dat je om wat voor reden nog switched en dan is het wat l*llig voor de reu-eigenaar als zijn hond ineens uit de aankondiging vertrokken is.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat ben jij (en ik) maar het gros van de potentiële pupkopers staat al op de lijst voordat ze uberhaupt ook weten wie de moeder is. De vader is voor de meesten toch niet tastbaar en vinden dat dan ook niet zo'n bijster interessant gegeven, met een foto is het gros al tevreden, want voor de rest zal het wel goed zijn. Het gros van de mensen die een huishond kopen, die kijken naar mijn honden, mijn staat van dienst en of mijn kop ze aanstaat en dan is het voor een aantal al oké.Martijn schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat fokkers zichzelf geen lol doen door de reu niet bekend te maken.
Als ik een pup zou zoeken en ik krijg ook maar het minste gevoel van minder dan 100% open communicatie of geheimzinnigheid dan haak ik waarschijnlijk subiet af.
Maar goed, misschien wegen de andere argumenten zwaarder.
Ik ga het in ieder geval nooit zo doen. Ik hou niet van zo van smoke and mirrors.
Geheimzinnig doe ik er verder niet over, als iemand zou vragen wie de vader zou gaan worden, dan krijgen ze gewoon de stand van zaken te horen, dus die of die, of ik twijfel nog tussen die of die. Maar de definitieve nestaankondiging publiceer ik ook pas als de dekking een feit is, dus meestal zijn die vragen niet eens nodig.
- zeta-jones
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 9
- Contacteer:
Ik vind het pas na de dekking bekendmaken van de reu ook niet direct iets te maken hebben met 'geen open communicatie' of 'geheimzinnigheid'. Ik heb bij het nest van vorig jaar ook pas na de dekking de reu bekendgemaakt. Mensen die interesse hebben, mailen of bellen toch wel. Dat is althans mijn ervaring. Ik heb zelf nog nooit een reservereu achter de hand gehad en het is ook nooit een geheim geweest wie de vader van de pups zou worden, maar ik heb er wel bewust voor gekozen de combinatie pas na de dekking aan te kondigen.
Verder is het idd zo dat de meeste mensen die een huishond willen niet veel kaas gegeten hebben van afstammingen etc, ze vragen wel wie de vader gaat worden, maar bekijken de foto een keer en denken: ziet er goed uit. Meer kunnen ze er ook niet mee (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Bij de nestverwachting van eind dit jaar/begin volgend jaar heb ik wel al in een heel vroeg stadium de reu aangekondigd. Hij staat dus al een heel aantal weken op de site.
Ik denk dat elke fokker voor zichzelf moet bekijken of hij/zij wel of niet de reu aankondigt. Ik vind zelf de reden die Tura bijvoorbeeld noemt een begrijpelijke reden om ermee te wachten (één iemand gebruikt een reu en ineens vindt iedereen hem leuk).
Verder is het idd zo dat de meeste mensen die een huishond willen niet veel kaas gegeten hebben van afstammingen etc, ze vragen wel wie de vader gaat worden, maar bekijken de foto een keer en denken: ziet er goed uit. Meer kunnen ze er ook niet mee (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Bij de nestverwachting van eind dit jaar/begin volgend jaar heb ik wel al in een heel vroeg stadium de reu aangekondigd. Hij staat dus al een heel aantal weken op de site.
Ik denk dat elke fokker voor zichzelf moet bekijken of hij/zij wel of niet de reu aankondigt. Ik vind zelf de reden die Tura bijvoorbeeld noemt een begrijpelijke reden om ermee te wachten (één iemand gebruikt een reu en ineens vindt iedereen hem leuk).

- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
En je moet natuurlijk nog rekening houden met het groepje zieke geestjesMartijn schreef:Ja, dat is ook waar.Angelique25 schreef: Maar dat ben jij (en ik) maar het gros van de potentiële pupkopers staat al op de lijst voordat ze uberhaupt ook weten wie de moeder is. De vader is voor de meesten toch niet tastbaar en vinden dat dan ook niet zo'n bijster interessant gegeven, met een foto is het gros al tevreden, want voor de rest zal het wel goed zijn. Het gros van de mensen die een huishond kopen, die kijken naar mijn honden, mijn staat van dienst en of mijn kop ze aanstaat en dan is het voor een aantal al oké.
En toch....
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, als je ruim voor de dekking bekend maakt welke reu je gaat gebruiken komen er meerdere kakkerlakjes onder hun steentjes vandaan.Martijn schreef:Oh ja? Vertel!Angelique25 schreef:En je moet natuurlijk nog rekening houden met het groepje zieke geestjesMartijn schreef:Ja, dat is ook waar.Angelique25 schreef: Maar dat ben jij (en ik) maar het gros van de potentiële pupkopers staat al op de lijst voordat ze uberhaupt ook weten wie de moeder is. De vader is voor de meesten toch niet tastbaar en vinden dat dan ook niet zo'n bijster interessant gegeven, met een foto is het gros al tevreden, want voor de rest zal het wel goed zijn. Het gros van de mensen die een huishond kopen, die kijken naar mijn honden, mijn staat van dienst en of mijn kop ze aanstaat en dan is het voor een aantal al oké.
En toch....
Groepje kakkerlak 1 zal bij mij trachten de gekozen reu de grond in te trappen met feiten die ik dan niet persoonlijk op waarheid mag gaan controleren en natuurlijk meteen liefjes de geweldige eigenschappen van hun eigen reu onder mijn aandacht brengen.
Groepje kakkerlak 2 bestaande uit normaal gefrustreerde kakkerlakken en zich-voorbij-gelopen-gefrustreerde kakkerlakken (met reu) zullen de reu-eigenaar gaan benaderen om hem/haar wel even duidelijk te maken hoe verschrikkelijk hij/zij bij deze de mist in zal gaan door zijn/haar reu aan die fokonwaardige honden van mij te beschikking te stellen.
En vanmiddag heb ik hier even over na lopen denken, maar dit is voor mij toch wel reden numero uno om niet ruim vantevoren de reu wereldkundig te maken. Je kunt wel denken, zet dan van je af, ga er boven staan e.d. maar het is af en toe echt ongelooflijk wat er uit de kast wordt getrokken als mensen zich gepasseerd voelen. Dat is gedoe wat gewoon veel te veel energie vreet en niks noppes nada oplevert.
De mensen om mij heen weten echter al van mijn plannen af en dat lijkt me vooralsnog meer dan voldoende.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
waar je nu naar kijkt, de laekense of nog iets nieuws???? vertel....bennienieuwsgierig...lijktmaarzoMartijn schreef:Ja, ik kan me voorstellen dat je je daar niet vrijwillig aan gaat
blootstellen.
Gelukkig is dat bij het ras waar ik nu naar kijk niet aan de orde. Tuurlijk is er wat geroddel maar echte vieze streken gebeuren er niet zo.
Kan ook niet want dit ras is zo klein, dan lig je er volgens mij zo uit.
-
Borke
- Actief
- Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
- Contacteer:
Onze Borke heeft onlangs zijn eerste dekking gedaan bij een fokster die al 12 jaar fokt en zij had geen reserve reu en de dekking stond op haar site vanaf het moment dat de FAC de combinatie had goedgekeurd.
Voor mijn gevoel is het geen blijk van zelfvertrouwen als een fokker de reu niet bekend wil maken, zelfs niet als er 'kakkerlakken' omheen lopen daar zou ik dan sch**t aan hebben
Toen wij nog katten fokten maakten wij ook altijd de combinaties vooraf bekend.
Voor mijn gevoel is het geen blijk van zelfvertrouwen als een fokker de reu niet bekend wil maken, zelfs niet als er 'kakkerlakken' omheen lopen daar zou ik dan sch**t aan hebben

-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
maak het bekend zodra ik het zelf weet (en besproken heb met de reu-eigenaar).
Weet zelf de geplande combi's t/m 2011, maar die staan nog niet op mijn website. Mijn jongere teven moeten eerst nog medisch goed zijn gekeurd, als dat goed is (en ik vind ze fokgeschikt), wordt het bekend gemaakt.
Mensen die nu op de lijst staan voor volgend jaar hebben wel de geplande combi doorgekregen, met het voorbehoud dat de teven medisch en karaktertechnisch geschikt blijken.
Weet zelf de geplande combi's t/m 2011, maar die staan nog niet op mijn website. Mijn jongere teven moeten eerst nog medisch goed zijn gekeurd, als dat goed is (en ik vind ze fokgeschikt), wordt het bekend gemaakt.
Mensen die nu op de lijst staan voor volgend jaar hebben wel de geplande combi doorgekregen, met het voorbehoud dat de teven medisch en karaktertechnisch geschikt blijken.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is niks mis met mijn zelfvertrouwen hoorBorke schreef:Onze Borke heeft onlangs zijn eerste dekking gedaan bij een fokster die al 12 jaar fokt en zij had geen reserve reu en de dekking stond op haar site vanaf het moment dat de FAC de combinatie had goedgekeurd.
Voor mijn gevoel is het geen blijk van zelfvertrouwen als een fokker de reu niet bekend wil maken, zelfs niet als er 'kakkerlakken' omheen lopen daar zou ik dan sch**t aan hebben![]()