Daar is toch niks mis mee? tenminste...ervan uitgaande dat iedereen wel snapt hoe deze uitdrukking bedoelt wordtMartijn schreef:Hahahahacrutz schreef:waar je nu naar kijkt, de laekense of nog iets nieuws???? vertel....bennienieuwsgierig...lijktmaarzoMartijn schreef:Ja, ik kan me voorstellen dat je je daar niet vrijwillig aan gaat
blootstellen.
Gelukkig is dat bij het ras waar ik nu naar kijk niet aan de orde. Tuurlijk is er wat geroddel maar echte vieze streken gebeuren er niet zo.
Kan ook niet want dit ras is zo klein, dan lig je er volgens mij zo uit.
Nee, hoor..niets nieuws. Maar om de laekense nu "ons ras" te gaan noemen vond ik ook zo wat. Ik ben er nog "naar aan het kijken" ook al is Eva alweer bijna een half jaar oud.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
naam dekreu bekend maken...
Moderator: moderatorteam
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik maak de reuen ook van tevoren bekend. De combi's staan dus op mijn site en ik ben zelf zeeeer tevreden over de keuzes die ik heb gemaakt en tja ook bij ons ras krijg je commentaar maar zolang ik zelf (en enkele ervaren fokkers die mij helpen) er een goed gevoel bij hebben, is het gewoon oké volgens mij.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
en zo is hetMaryanne schreef:Ik maak de reuen ook van tevoren bekend. De combi's staan dus op mijn site en ik ben zelf zeeeer tevreden over de keuzes die ik heb gemaakt en tja ook bij ons ras krijg je commentaar maar zolang ik zelf (en enkele ervaren fokkers die mij helpen) er een goed gevoel bij hebben, is het gewoon oké volgens mij.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maar zulke mensen hou je toch altijd?Angelique25 schreef:Nou, als je ruim voor de dekking bekend maakt welke reu je gaat gebruiken komen er meerdere kakkerlakjes onder hun steentjes vandaan.Martijn schreef:Oh ja? Vertel!Angelique25 schreef:En je moet natuurlijk nog rekening houden met het groepje zieke geestjesMartijn schreef: Ja, dat is ook waar.
En toch....
Groepje kakkerlak 1 zal bij mij trachten de gekozen reu de grond in te trappen met feiten die ik dan niet persoonlijk op waarheid mag gaan controleren en natuurlijk meteen liefjes de geweldige eigenschappen van hun eigen reu onder mijn aandacht brengen.
Groepje kakkerlak 2 bestaande uit normaal gefrustreerde kakkerlakken en zich-voorbij-gelopen-gefrustreerde kakkerlakken (met reu) zullen de reu-eigenaar gaan benaderen om hem/haar wel even duidelijk te maken hoe verschrikkelijk hij/zij bij deze de mist in zal gaan door zijn/haar reu aan die fokonwaardige honden van mij te beschikking te stellen.
En vanmiddag heb ik hier even over na lopen denken, maar dit is voor mij toch wel reden numero uno om niet ruim vantevoren de reu wereldkundig te maken. Je kunt wel denken, zet dan van je af, ga er boven staan e.d. maar het is af en toe echt ongelooflijk wat er uit de kast wordt getrokken als mensen zich gepasseerd voelen. Dat is gedoe wat gewoon veel te veel energie vreet en niks noppes nada oplevert.
De mensen om mij heen weten echter al van mijn plannen af en dat lijkt me vooralsnog meer dan voldoende.
Er zullen bij mij ook zat mensen geweest zijn die zouden zeggen... pff... wat moet je daar nou mee, geen bekende reu geen bekende teef etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Margo,Margo schreef:Ik maak pas melding op mijn site na de dekking. Dat doe ik omdat het wel eens zou kunnen dat je moet uitwijken naar een andere reu ( is mij overigens nog nooit overkomen ) Mensen die interesse hebben in een pup vertel ik wel welke reu ik denk te gebruiken, dus het is zeker geen geheim.
Zo doen wij het ook.
Maggie.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Contacteer:
...Of van die dommeriken die je vlak na de aankoop van je nieuwe pup mailen dat het hondje allerlei schoonheidsfouten heeft en of de fokker dat ook eerlijk heeft verteld( lees : lichte ondervoorbeet , wat in ons ras is toegestaan ) ..Mickie schreef:Moet er niet aan denken, aan dat soort kakkerlakken, wat kinderachtig...
Stel me zo voor dat zulk gedoe wat van het plezier in fokken wegneemt.
Dat heb ik een keer meegemaakt. Het is een rare wereld dat hondenwereldje
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
LOL, ja zo werkt het wel. Ik heb ook gewacht tot de dekking geweest was om die redenen die je allemaal al op hebt genoemd. De puppymensen wisten wel van hoe en wat maar nog niet wereldkundig gemaakt.Angelique25 schreef:Nou, als je ruim voor de dekking bekend maakt welke reu je gaat gebruiken komen er meerdere kakkerlakjes onder hun steentjes vandaan.Martijn schreef:Oh ja? Vertel!Angelique25 schreef:En je moet natuurlijk nog rekening houden met het groepje zieke geestjesMartijn schreef: Ja, dat is ook waar.
En toch....
Groepje kakkerlak 1 zal bij mij trachten de gekozen reu de grond in te trappen met feiten die ik dan niet persoonlijk op waarheid mag gaan controleren en natuurlijk meteen liefjes de geweldige eigenschappen van hun eigen reu onder mijn aandacht brengen.
Groepje kakkerlak 2 bestaande uit normaal gefrustreerde kakkerlakken en zich-voorbij-gelopen-gefrustreerde kakkerlakken (met reu) zullen de reu-eigenaar gaan benaderen om hem/haar wel even duidelijk te maken hoe verschrikkelijk hij/zij bij deze de mist in zal gaan door zijn/haar reu aan die fokonwaardige honden van mij te beschikking te stellen.
En vanmiddag heb ik hier even over na lopen denken, maar dit is voor mij toch wel reden numero uno om niet ruim vantevoren de reu wereldkundig te maken. Je kunt wel denken, zet dan van je af, ga er boven staan e.d. maar het is af en toe echt ongelooflijk wat er uit de kast wordt getrokken als mensen zich gepasseerd voelen. Dat is gedoe wat gewoon veel te veel energie vreet en niks noppes nada oplevert.
De mensen om mij heen weten echter al van mijn plannen af en dat lijkt me vooralsnog meer dan voldoende.