Nu waren ze met verschonen van de mand even eruit en liep een van het naar de teef, die in de buurt brokjes stond te eten en wilde eens onderzoeken wat mama aan het doen wat en kwam dus aan de etensbak. Teefje reageerde met grommen en een snauw. Hetzelfde gebeurde toen ze een botje had. Ze ging met dat botje in de mand liggen om de kleintjes te voeden, maar toen 1 van de pups aan het botje wilde komen, reageerde ze ook met grommen en een snauw. Is dit gewoon opvoeding of toch vreemd gedrag? Ik heb geen idee. Opvoeding lijkt logisch, maar de kleintjes zijn nog zo jong.....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opvoeding of vreemd?
Moderator: moderatorteam
-
liljebo
- Zeer actief
opvoeding of vreemd?
Alweeeeeeer een vraag van mij
Na de moeilijke geboorte van de twee pups en de aanvankelijke paniek van mijn teefje, ging alles goed. Mama verzorgde de kleintjes super en ze groeiden als kool. Nu zijn ze drie weken, zeer actief, aardig aan gewicht :N: en hebben al volop praatjes.
Nu waren ze met verschonen van de mand even eruit en liep een van het naar de teef, die in de buurt brokjes stond te eten en wilde eens onderzoeken wat mama aan het doen wat en kwam dus aan de etensbak. Teefje reageerde met grommen en een snauw. Hetzelfde gebeurde toen ze een botje had. Ze ging met dat botje in de mand liggen om de kleintjes te voeden, maar toen 1 van de pups aan het botje wilde komen, reageerde ze ook met grommen en een snauw. Is dit gewoon opvoeding of toch vreemd gedrag? Ik heb geen idee. Opvoeding lijkt logisch, maar de kleintjes zijn nog zo jong.....
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- m-aan
- Actief
- Contacteer:
-
liljebo
- Zeer actief
ok bedankt. Ik dacht idd dat het opvoeding was, maar was niet zeker. Nu dus wel. Het botje heb ik idd al weggelegd voor wat later(dan is het makkelijker voor de pups om te ontwijken) en het eten krijgt ze nu weer in de keuken Eerst wilde ze niet weg bij de pups, maar nu heeft ze daar niet meer zoveel moeite mee. Ze vind het wel lekker om af en toe rust aan haar hoofd te hebben. Snap ik wel want voor drie weken oude koters zijn het echte brutaaltjes en aktivelingen.
Hier een foto die ik woensdag of donderdag heb genomen (weet het niet meer precies.) Toen waren ze pas tweeeneen halve week.

Hier een foto die ik woensdag of donderdag heb genomen (weet het niet meer precies.) Toen waren ze pas tweeeneen halve week.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
liljebo
- Zeer actief
mama is een kruising tussen bordercollie en dalmatiner en papa is een rasechte hovawart.
De dekking was niet de bedoeling, maar onze hovawart bleek slimmer dan wij en slaagde erin twee deuren in de garage/kelder te openen op een onbewaakt ogenblik en kwam zo in de keuken, waar ons loopse teefje hem hartelijk ontving
De voorgaande perioden met loopsheid van de teef had geen problemen opgeleverd. Het uit elkaar houden ging prima en gezien sterrilisatie (nou ja, castratie eigenlijk) van de teef hier erg duur is (tussen 600 en 800 euro) en het teefje toch al een wat zwak blaasje heeft, hadden we haar nog niet laten castreren. De reu niet omdat hij alle papieren heeft en het de bedoeling was om hem voor de fok in te zetten. Maar goed... nu liep het dus iets anders.
Gelukkig is het hier niet moeilijk om liefhebbers te vinden voor een hond, ook niet als het om een kruising gaat. Hier is nog niet het overschot waarmee ze in nederland kampen.
De dekking was niet de bedoeling, maar onze hovawart bleek slimmer dan wij en slaagde erin twee deuren in de garage/kelder te openen op een onbewaakt ogenblik en kwam zo in de keuken, waar ons loopse teefje hem hartelijk ontving
Gelukkig is het hier niet moeilijk om liefhebbers te vinden voor een hond, ook niet als het om een kruising gaat. Hier is nog niet het overschot waarmee ze in nederland kampen.
-
liljebo
- Zeer actief
overigens gaan we er nu toch voor om het teefje te cástreren, drie maanden na de bevalling, en houden we wrs een pup (de zwart met bruine) omdat mijn man zo verschrikkelijk graag een nakomeling van onze reu wil (die twee zijn zoooo gek op elkaar) Bovendien hebben we plaats zat en gaan we zelden ergens heen omdat we meer dieren hebben...
-
liljebo
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
liljebo
- Zeer actief