Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond volg leren naast paard

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Aangelijnd?
Ik ken iemand die dat doet als ze met hond en paard op stap is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik heb Emma een commando aangeleerd voor naast de fiets lopen. Dat gebruik ik ook als ik op het paard zit. Maar als ik langs de weg moet, lijn ik haar liever aan voor de zekerheid. Ze komt dan tegen het paard op staan zodat ik de riem vast kan doen.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

hond met paard

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Ik zou beginnen om naast het paard en de hond aan de lijn over wegen te lopen en over te steken.
Later misschien met commando's op het paard en de hond ernaast? Ik stap in ieder geval altijd af als ik met hond en paard naar buiten ga en moet oversteken :wink:

doeg, Ingrid
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Ik zou eerst je hond los naast de fiets leren lopen.

Aangelijnd naast een paard lopen kan gevaarlijk zijn, als de lijn verstrikt raakt rond de benen van het paard is de ellende niet te overzien.

Of, net als Martijn al opmerkt, de hond even over het zadel hangen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Boutje schreef:Naast de fiets lopen kan hij al ;-).
Op het paard tillen kan ik niet, hij is te zwaar voor me. Plus hij vindt het niet fijn om opgetild te worden en mijn paard houdt er ook niet van, hij laat het wel toe maar staat dan niet netjes stil.
Paard panikeert wel niet met touwen om zijn benen.
Ik zou een soort lijn willen die snel en veilig los en terug vast kan.
Misschien een jachtlijntje?
Paard en hond aan de hand lukt ook, maar dan loop ik er tussen.
Zal wel gewoon veel oefenen worden ;-).
Dat kennisje van mij had inderdaad een soort jachtlijn met quick release.
Vanaf het paard om te doen (lus over de kop) en als de hond weer los kom even ergens een klik en de lijn was weer los.
Hoe die lijn precies in elkaar zat weet ik niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

om te beginnen zou ik ieder geval bij de weg als er ruimte genoeg is naast je paard lopen en zo de hond aan de lijn mee te nemen. dan zou ik eerst oefenen waar geen verkeer is, met de lange lijn. als de hond niet tegen paard op kan (in ieder geval heel dicht naderen, dat je hem aan kan lijnen, of je hem zit en blijf doet en afstapt) zou ik dit apart oefenen op stal. hond en paard belonen. het is denk ik belangrijk dat je paard er ook volkomen prettig bij voelt. mijn paard was met bepaalde honden heel vertrouwd, die konden als ie maar rustig was alles in zijn buurt doen.
dan met zelfde of ander commando eerst aan lijn laten volgen. ik zou me dan nog niet druk maken dat hij dicht bij je paard loopt, want als je paard ook eens schrikt of gebeurd iets anders, moet je hond er niet onder komen. belangrijk is denk ik ,dat hij volgt. en dan zo uitbouwen. langs de weg vind ik wel beetje eng. is daar geen fietspad? of berm?
succes in ieder geval!
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”