Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn konijnen en de ren

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

boxersien

Mijn konijnen en de ren

Ongelezen bericht door boxersien »

Happy:
Afbeelding

Funny:
Afbeelding

Frummel:
Afbeelding

Afbeelding

Jikke:
Wat vinden jullie van Jikke qua formaat? Volgens mij wordt ze veel en veel te dik. Alleen geen idee waarom. Ze beweegt veel en ze eten met zijn 4en per dag 3x een hand vol met goed lang gras (omdat ze binnenkort in de nieuwe ren weer vollop gras hebben) en elke ochtend 4 stukjes wortel (vier schijfjes), sla, witlof, soms appel/paperika/komkommer en geen gedroogd brood meer. Elke middag/avond 150 á 200 gram bix (met zijn 4en) door de ren gestrooid als het droog is zodat ze moeten scharrelen en anders in een bakje. Verder uiteraard altijd hooi tot beschikking.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat andere foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik vandaag begonnen met het ophogen van de ren. De ren was namelijk lager gelegen dan de tuin. Dit gaf bij behoorlijke regenval het probleem van grote plassen water en ontzettend natte ren. Duurde lang eerdat alles weer droog was en er groeide zelfs algen.
Nu ga ik eerst alles rechttrekken en daarna gaas spannen zodat de konijnen vanaf nu niet meer kunnen graven. Daarna nog een laagje grond en dan grasmatten erover met op bepaalde plaatsen tegels zodat ik gemakkelijk naar het hok kan ook als het heel nat is.
Verder komt er opnieuw een berg te liggen voor de konijnen, maar ook hier ga ik nu mee oppassen. Jikke zakte namelijk door de vorige berg nadat ze een flink hol hadden. Dus nu ga ik 1 of 2 veilingkisten neerzetten, gaas erover, grond erover, gaas over grond nog een laagje grond en ook weer gras. Een heel bouwwerk dus, maar wil wel graag hebben dat ze iets onder de grond hebben gezien ze zich daar prettigere voelen dan in het hok.
Morgen gaan de konijnen in twee groepen (kan niet anders, in kleine ruimtes gaan ze anders veel te veel vechten!) en dan kan ik het groter aan gaan pakken. Zaterdag komt het gras pas, het kon helaas niet eerder.

De ren nu:
Afbeelding

Stukje afgezet en al wat hoger gemaakt:
Afbeelding

En ja, als laatste ook nog "onze" kat. Geen idee of hij (gezien het gesproei bij ons in het schuurtje als hij de kans krijgt) een familie heeft, maar hij komt hier al maanden schooien om eten. Eet alle kruimels voor de vogels op en vreet zelfs de zakken hondenvoer aan als de deur open staat en er niemand is. Hij is doodsbang voor mensen en blijft dus op afstand. Nu had ik hem gelokt en gauw een foto gemaakt. Vind hem enorm mooi maar jammer dat hij zo wild is. In principe voeren we hem niet en de vogels ook niet meer :wink: maar ik deed het nu even voor een foto.
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Een konijnenparadijs bij jou !
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ziet er heel netjes uit!
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat een mooie ruimte hebben ze zeg!

Misschien kun je gewoon helemaal geen biks meer geven.
Mijn konijnen krijgen alleen maar heel veel hooi, en elke dag minimaal vijf verschillende soorten groente en fruit in stukken gesneden door elkaar gemengd, grote hondenvoerbak vol.

Ik geef ze:
Perssinaasappel, peer, banaan, appel, kiwi, paprika, witlof, bleekselderij, spinazie, broccoli, chinese kool, komkommer, andijvie, paksoi, wortels, tomaten.
Ik zal vast nog wel wat dingen vergeten zijn.
Maar ik wissel hier dus heel veel mee af, elke keer koop ik weer wat anders bij de groenteboer.

Een konijn kan prima leven op hooi, groente en fruit.
Zolang je dus maar zorgt dat je flink veel afwisseling biedt.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”