Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tsjechie

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Rosa
Zeer actief

Tsjechie

Ongelezen bericht door Rosa »

We overwegen om in september 2 weken naar Tsjechie te gaan met de honden. Het lijkt mij een prachtig land met leuke wandel mogelijkheden. Wie is er wel eens geweest? Wat zijn je ervaringen met honden / hondvriendelijkheid in dit land? Nog tips voor bepaalde gebieden, bezienswaardigheden e.d.?
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Tsjechie

Ongelezen bericht door Gollum »

Rosa schreef:We overwegen om in september 2 weken naar Tsjechie te gaan met de honden. Het lijkt mij een prachtig land met leuke wandel mogelijkheden. Wie is er wel eens geweest? Wat zijn je ervaringen met honden / hondvriendelijkheid in dit land? Nog tips voor bepaalde gebieden, bezienswaardigheden e.d.?
Ik ben vorig jaar naar het Lipno meer geweest: http://www.villatsjechie.nl/
Het was echt super, je kan daar echt mooi wandelen en het is redelijk goedkoop. Je moet alleen niet bij de campingwinkels winkelen (even duur als hier of duurder) maar gewoon in de lokale supermarkten.
Er is zat te doen, hond- en kindvriendelijk en de villa was ook echt superdeluxe voor de prijs van een weekend texel :mrgreen:

Dit was onze villa: Afbeelding

En dit het bos naast de villa: Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik ben een paar keer in chomotof geweest net over de grens bij duitsland
Dan zit je in het reuzengebergte het mooiste gebied van tjechie vind ik dan
Afbeelding
Borke
Actief
Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borke »

Wij zijn in april 2006 naar Tsjechie geweest met Borke en het was prima!
Heerlijk gewandeld, Borke overal los in de bossen en regelmatig uit eten geweest en nooit een probleem gehad om hem mee te nemen het restaurant in. Je zag op straat wel vaker mensen met honden.
Nadeel was alleen het weer, het was erg koud en nat in april...
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Wij zijn in 2004 naar Tsjechie geweest, naar de bohemen. Heel veel wandelmogelijkheden, het enige nadeel was dat het er wemelde van de herten, en ik mijn honden dus niet los durfde te laten. Elke wandeling kwamen we er wel een paar tegen. Zoals ook iedere avond de jachtopziener met geweer.
Afbeelding
Groetjes Marja
Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Wij komen al jaaaaaaaaaren met onze honden in Tsjechië en we zijn altijd meer dan welkom.

Ze zijn welkom in restaurants en je kunt er uren wandelen.

We mochten zelfs de hond mee het ziekenhuis in nemen, mijn vader is ernstig ziek (inmiddels hebben we hem terug gehaald naar NL) en hij heeft daar enkele weken in het ziekenhuis gelegen, ze hebben daar een huis.

Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
robritt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door robritt »

Wij zitten er ook aan te denken om daar naar toe te gaan in jullie met onze 3 honden en 2 kinderen, heeft er misschien iemand een goeie tip voor een hond en kindvriendelijke camping daar

groetjes
Kathleen
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Welke gebieden zijn het leukst om heen te gaan in Tsjechie?
We willen uiteraard lekker kunnen wandelen met de honden :wink: Het liefst lopen we dan in een gebied met bergen, bos en riviertjes. Daarnaast vinden we het leuk als we tijdens de vakantie een dagje kunnen kayakken (zonder de honden) op een stromende rivier, geen wildwater maar wel lekker stromend :mrgreen:
In welke gebieden kan je dit allemaal vinden?
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Rosa schreef:Welke gebieden zijn het leukst om heen te gaan in Tsjechie?
We willen uiteraard lekker kunnen wandelen met de honden :wink: Het liefst lopen we dan in een gebied met bergen, bos en riviertjes. Daarnaast vinden we het leuk als we tijdens de vakantie een dagje kunnen kayakken (zonder de honden) op een stromende rivier, geen wildwater maar wel lekker stromend :mrgreen:
In welke gebieden kan je dit allemaal vinden?
Wij zijn in het boheemse woud geweest, is een beetje vergelijkbaar met de ardennen, en hebben toen gekajaked (pfff hoe schrijf je dat :) ) in suicice. Is ongeveer ook hetzelfde als kayakken in de ardennen.
Afbeelding
Groetjes Marja
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

Tjechie is echt leuk! Wandelen is daar volkssport nr 1, dus je kunt er werkelijk overal wandelen! In de hoofdvakanties van de Tjechen is het dan ook wel druk, maar in september zal je daar minder last van hebben en kun je hele dagen wandelen zonder dat je veel mensen tegenkomt. Honden kunnen altijd mee in restaurants etc. Wij hebben er geen problemen mee gehad.

Wij zijn in het ijzergebergte geweest (driehoek Duitsland/Polen/Tjechie). Erg mooi daar, alhoewel je er stukken bos ziet waar alles dood is (wordt nu weer hard aan gewerkt dat te herstellen), van de zure regen uit de industriegebeiden daar. Heel bizar om te zien! Op de grond begint het wel weer te groeien.

Ik had toen via Dogs included geboekt en dan heb je gewoon Nederlandse prijzen. Maar ik heb eens in het ANWB-blad gelezen, dat mensen zijn gaan zoeken op Tjechische sites om huizen te huren. En dan kost het bijna niks.

Het leven kost daar ook niks. We zijn dan niet zo veel uit eten geweest (hadden een kind dat nog geen jaar was en een jonge hond), maar in 2 weken hebben we maar 200 euro uitgegeven ofzo. En wij zijn nooit zuinig!

Heel veel plezier in Tjechie!
Afbeelding
Herdervriend
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herdervriend »

Zelf ben ik nog niet met honden geweest in Tsjechie, maar ben er wel een keer geweest met school, btw laatste vakantie die ik ooit had in het buitenland. Ik vind het persoonlijk een van de beste landen in Europa en jah er is genoeg natuur dus:D
Zie: www.112goverwelle.nl voor meer over mij en mijn huisdieren.
SaRoBe
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SaRoBe »

Wij zijn vorig jaar met de kerstdagen hier geweest:http://www.vakantiehuis.cz/ is erg goed bevallen. Wij zaten in het half houtenhuis met 4 volwassen, 1 kind en 4 grote honden.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Tjechie is prachtig en hondvriendelijk..maar hou je hond aangelijnd als ze enigszins jachtinsticht hebben. Het stikt er namelijk van het wild. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”