Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Planten in potten

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Planten in potten

Ongelezen bericht door Rami »

Zowel op het dak als in de tuin. Ze blijven in de winter gewoon buiten en gaan niet dood (zoals in Nana's topic over de groene vingers geschreven werd).
Het leuke van planten in potten is dat je er mee kunt schuiven. Heb je een kaal of saai hoekje in de tuin, dan sjouw je er een pot, kuip of bak naar toe en klaar ben je. :mrgreen:

Op 't dak:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de tuin (foto's van vorig jaar, tuin nog een beetje een wildernis ;-)):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

kun je niet een keer een middagje komen om tips te geven!! :jank: :mrgreen:

ik heb nu een huge tuin maar vind het zo moeilijk hem minder leeg te laten lijken..
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Geweldig, mooie groene wereld!
Ik moet ook meer potten neerzetten, want vrijwel mijn gehele tuin is betegeld.
Moet me er toch maar eens meer mee bezighouden.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Die van Silka :smile: :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief

massam schreef:kun je niet een keer een middagje komen om tips te geven!! :jank: :mrgreen:

ik heb nu een huge tuin maar vind het zo moeilijk hem minder leeg te laten lijken..
Met helemaal 'niets' beginnen is ook hartstikke moeilijk. Je moet nu eenmaal met jonge aanplant beginnen (of heul veul geld hebben :wink: ). Onze tuin is/was een wildernis, dat is toch makkelijker dan helemaal niets (vind ik).
Op het dakterras staan heel veel planten in potten die ik in mijn vorige huis in de tuin had staan. Die heb ik allemaal meegesjouwd.
Nou ja, een tuin moet gewoon 'groeien'. Dat is aan de ene kant frustrerend (ik wil groen en wel nu! :mrgreen: ) maar aan de andere kant is ook wel mooi, van niets iets maken.
Enne... over een jaar of twee kun je al best veel tuin hebben hoor. Ik zou - als ik jou was - investeren in klimmers, heesters en vaste planten.
Een tip voor een hele goedkope kweker: www.gieteling.nl
Succes!

Elmar schreef:Geweldig, mooie groene wereld!
Ik moet ook meer potten neerzetten, want vrijwel mijn gehele tuin is betegeld.
Moet me er toch maar eens meer mee bezighouden.
Dankje!
Ik ben ooit met planten in potten begonnen omdat de tuin van mijn vorige huis heel schaduwrijk en vochtig was en ook nog een slecht grond (dikke laag puin onder een dun laagje aarde) had. Door schaduwminnende planten (varens, hosta's, hortensia's) in potten te zetten, werd het ineens toch een 'echte' tuin.
Jaap* schreef:Die van Silka :smile: :ok:
Haha, ja, 't is echt een prinsesje! :mann: :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik had in de vethoek plaatjes van mijn tuin nu gezet, die zal ik even hierneer zetten dan snap je het een beetje :mrgreen: de potten die in de hoek staan zijn ondertussen wel voor een deel over het terras verspreid.
massam schreef:ik ga een poging doen om alles met voor en na foto's te doen. voor is zomer 2006. na is vandaag.

voordeur: alle struiken weg, nieuwe bestrating en wat planten:
Afbeelding
Afbeelding

Bij de achterdeur is een muur gekomen, nieuwe bestrating, alle zooi weg en mijn eerste gesjellige hoekje!
Afbeelding
Afbeelding

Het terras. ook nieuwe bestrating, alle struiken weg. de schuurtjes rechts zijn weg en links weer de mooie, door pascal gemetselde, muur. op het terras is een klein plantenbakje waar een klimroosje in staat en in het tuinstuk staan al wat vaste planten zoals een sering, hibiscus en wat ander mooi bloeiend spul. dit moet allemaal nog opgehoogd en aangelegd worden dus die krijgen nog een vast plekje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vanaf het terras naar voren zie je het verschil ook wel!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan nog een mooi zicht vanaf de voorkant op wat gras wordt met tegen de schuur aan een stukje tuin waar nu de sering etc staan en wat dus lekker voor de hondjes wordt.
Afbeelding
Afbeelding

over een week of 7 komen ze helemaal rondom hekwerk zetten en een poort die net na de voordeur komt. dan komt er nog een laag hekje dat het gras van de stenen scheidt zodat de honden ook apart kunnen spelen en het gras geen pisveld wordt. daar komt een hegje tegenaan. het hekwerk laten we helemaal begroeien met klimop+bloemspul zoals clematis, passiebloem, kamperfoelie etc.

mooi he!
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Nou, lekker toch zoveel ruimte! Ja, je bent even bezig voordat het 'groen' is maar als je nu investeert in snelle groeiers en bloeiers, heb je volgend jaar al best een groene tuin.
Vind je iets met water niet leuk? Een vijver of waterpartij maakt een tuin ook wel echt 'tuin', bos bamboe er bij of riet, (sier)grassen...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Rami schreef:Nou, lekker toch zoveel ruimte! Ja, je bent even bezig voordat het 'groen' is maar als je nu investeert in snelle groeiers en bloeiers, heb je volgend jaar al best een groene tuin.
Vind je iets met water niet leuk? Een vijver of waterpartij maakt een tuin ook wel echt 'tuin', bos bamboe er bij of riet, (sier)grassen...
ik wil zowiezo van die halve houten tonnen met waterplanten en eigenlijk ook zo'n "speciekuipfontein" ergens neerzetten. een vijver niet want dat wordt zwembad voor de honden ben ik bang :mrgreen:

ik ben er ook heel blij mee maar nu het "af" begint te komen begin ik in te zien dat het nog best moeilijk wordt dit knus en onderhoudbaar te houden..

mijn vriendin gaat emigreren en is haar tuin aan het leegmaken (1400 m2 :mrgreen: ) en die komt maandag zowiezo al met een achterbak vol groentjes dus dan kunnen we alweer wat aanplanten.

bedankt voor je tips!
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Heerlijke foto's, zowel die van Rami als van Massam. Bij Rami zo groen en gezellig en bij Massam nog zo'n heerlijke beginnende plek die je nog helemaal in mag richten. :ok:

Hier mijn zaailingen en ander jong grut.

De boel onder een parasolletje om verbranding tegen te gaan.
Afbeelding

Twee soorten courgettes
Afbeelding

Ach gut, kijk nou toch... maar ze gaan het redden, ik zie nieuw blad komen. :mrgreen:
Afbeelding

En mijn kruiden met op de achtergrond met in het oranje ronde bakje japanse bladgroenten die je heerlijk kan roerbakken als jong blad en daar achter mijn bosbessen die nog in bloei moeten komen.
Afbeelding

En dan heb ik nog een aalbes op stam die helemaal vol staat, dus daar halen we aardig wat bessen af dit jaar. En een paarse kruisbes die ook behoorlijk vol staat.
Dus hopelijk tezamen met de bosbessen lekkere schaaltjes vol fruit of misschien zelfs weer eigen gemaakte jam.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rami
Zeer actief

Nou, 't begin is er Roelfien! :ok:
Die courgettes zou je eigenlijk even goed moeten ondersteunen met wat stokjes en touw zodat ze mooi rechtop staan. Stokjes haal je weg als de stengel wat steviger is.
Oh, ik zie geloof ik stokjes in de kuip, of niet?

Kruiden/fruit op laatste foto zien er mooi (en gezellig!) uit. Ben wel benieuwd naar dat Japanse bladgroenten.

(Ik plaatste zojuist foto's van mijn zaailingen net weer in het topic van 'de groene vingers' :oeps: :mrgreen: ).
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Heb ze gezien hoor. :ok:
En ja, ik kan ze beter ondersteunen, er zijn er al een paar afgebroken. En dat is ook wel zonde.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

als we het dan toch over groenvoer hebben...

die komkommers, klopt het dat je de vruchten op de stam weg moet halen zolang de stam kleiner is dan 75 cm?

Prachtig trouwens al dat groen!
:pop:
Rami
Zeer actief

pooh schreef:als we het dan toch over groenvoer hebben...

die komkommers, klopt het dat je de vruchten op de stam weg moet halen zolang de stam kleiner is dan 75 cm?

Prachtig trouwens al dat groen!
Nou, wat ik van een groenteteler heb gehoord (en wat ik ook braaf doe) is dat je onderaan je plant best een aantal zijscheuten en bloemen kunt weghalen. Zodat je eerst flink wat blad krijgt. Wat er dan nog aan bloemen overblijft kun je of de helft weghalen (dan krijg je grotere vruchten) of van de 3 bloemen er 1 weghalen.
Ik vind bloemen weghalen altijd 'zonde' en neem genoegen met kleinere vruchten. :mrgreen:
Voor courgettes geldt dat uitdunnen van de bloemen trouwens ook. En blad (aan de onderkant) mag je ook weghalen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”