Het leuke van planten in potten is dat je er mee kunt schuiven. Heb je een kaal of saai hoekje in de tuin, dan sjouw je er een pot, kuip of bak naar toe en klaar ben je.
Op 't dak:

In de tuin (foto's van vorig jaar, tuin nog een beetje een wildernis

Moderator: moderatorteam

Met helemaal 'niets' beginnen is ook hartstikke moeilijk. Je moet nu eenmaal met jonge aanplant beginnen (of heul veul geld hebbenmassam schreef:kun je niet een keer een middagje komen om tips te geven!!![]()
![]()
ik heb nu een huge tuin maar vind het zo moeilijk hem minder leeg te laten lijken..
Dankje!Elmar schreef:Geweldig, mooie groene wereld!
Ik moet ook meer potten neerzetten, want vrijwel mijn gehele tuin is betegeld.
Moet me er toch maar eens meer mee bezighouden.
Haha, ja, 't is echt een prinsesje!Jaap* schreef:Die van Silka![]()
massam schreef:ik ga een poging doen om alles met voor en na foto's te doen. voor is zomer 2006. na is vandaag.
voordeur: alle struiken weg, nieuwe bestrating en wat planten:
Bij de achterdeur is een muur gekomen, nieuwe bestrating, alle zooi weg en mijn eerste gesjellige hoekje!
Het terras. ook nieuwe bestrating, alle struiken weg. de schuurtjes rechts zijn weg en links weer de mooie, door pascal gemetselde, muur. op het terras is een klein plantenbakje waar een klimroosje in staat en in het tuinstuk staan al wat vaste planten zoals een sering, hibiscus en wat ander mooi bloeiend spul. dit moet allemaal nog opgehoogd en aangelegd worden dus die krijgen nog een vast plekje.
vanaf het terras naar voren zie je het verschil ook wel!
en dan nog een mooi zicht vanaf de voorkant op wat gras wordt met tegen de schuur aan een stukje tuin waar nu de sering etc staan en wat dus lekker voor de hondjes wordt.
over een week of 7 komen ze helemaal rondom hekwerk zetten en een poort die net na de voordeur komt. dan komt er nog een laag hekje dat het gras van de stenen scheidt zodat de honden ook apart kunnen spelen en het gras geen pisveld wordt. daar komt een hegje tegenaan. het hekwerk laten we helemaal begroeien met klimop+bloemspul zoals clematis, passiebloem, kamperfoelie etc.
mooi he!

ik wil zowiezo van die halve houten tonnen met waterplanten en eigenlijk ook zo'n "speciekuipfontein" ergens neerzetten. een vijver niet want dat wordt zwembad voor de honden ben ik bangRami schreef:Nou, lekker toch zoveel ruimte! Ja, je bent even bezig voordat het 'groen' is maar als je nu investeert in snelle groeiers en bloeiers, heb je volgend jaar al best een groene tuin.
Vind je iets met water niet leuk? Een vijver of waterpartij maakt een tuin ook wel echt 'tuin', bos bamboe er bij of riet, (sier)grassen...

Nou, wat ik van een groenteteler heb gehoord (en wat ik ook braaf doe) is dat je onderaan je plant best een aantal zijscheuten en bloemen kunt weghalen. Zodat je eerst flink wat blad krijgt. Wat er dan nog aan bloemen overblijft kun je of de helft weghalen (dan krijg je grotere vruchten) of van de 3 bloemen er 1 weghalen.pooh schreef:als we het dan toch over groenvoer hebben...
die komkommers, klopt het dat je de vruchten op de stam weg moet halen zolang de stam kleiner is dan 75 cm?
Prachtig trouwens al dat groen!