Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blauwe regen

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Blauwe regen

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Elk jaar ben ik weer verbaasd over de hoeveelheid bloemen van de blauwe regen in mijn tuin, mooi he?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Dat is mooi!!
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Geweldige klimmers zijn dat he? mijn ouders hebben er ook 1 in de tuin en die zit ook vol bloemen altijd. Heel mooi.
Afbeelding
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Prachtig vind ik ze.ik wilde er zo graag een onder mn doorschijnende overkapping maar durf het niet aan met mijn honden,(schijnt giftig te zijn)
Dus nu hebben we maar een druif neergezet :roll:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Prachtig :ok: Jouw tuin vind ik sowieso al een genot om naar te kijken :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Prachtig!! Ook nog eens een wensje van mij. Mijn moeder had ook een prachtig exemplaar tegen haar muur, en een witte over de pergola....gorgious! :I:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

erg mooi.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Schitterende planten, die kleur blauw is zo apart.
Hier een witte in de tuin, lang niet zo mooi als een blauwe vind ik.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Heel mooi! Is zeker al een 'oude' Wisteria, of niet? In mijn vorige tuin had ik er eentje die wilde maar niet gaan bloeien. Zelfs na 5 jaar niet... :roll: :wink:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:Heel mooi! Is zeker al een 'oude' Wisteria, of niet? In mijn vorige tuin had ik er eentje die wilde maar niet gaan bloeien. Zelfs na 5 jaar niet... :roll: :wink:
Dat hoor je wel vaker. Mijn moeder vertelde mij jaren geleden al dat ik nooit een wisteria moest komen zonder bloemen. Ze kunnen namelijk ook heel klein al bloeien ;-).
Misschien nu zelf één planten?

Overigens kom je er niet altijd mee weg. Ik heb zo'n 7 jaar geleden een klimhortensia gekocht, mét bloemen, en die heeft nooit meer gebloeid :19: :jank: . Ik heb me nooit verdiept in de eventuele redenen eigenlijk, maar verder staat hij wel leuk mijn schuurmuur te bedekken ;-). Ik heb clematis alpina ( of was het macropetala?) "Frances Reeves" klaarstaan om aan de voet te planten....dan bloeit hij lekker toch in het voorjaar :cheer:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Madelief schreef:
Dat hoor je wel vaker. Mijn moeder vertelde mij jaren geleden al dat ik nooit een wisteria moest komen zonder bloemen. Ze kunnen namelijk ook heel klein al bloeien ;-).
Misschien nu zelf één planten?

Overigens kom je er niet altijd mee weg. Ik heb zo'n 7 jaar geleden een klimhortensia gekocht, mét bloemen, en die heeft nooit meer gebloeid :19: :jank: . Ik heb me nooit verdiept in de eventuele redenen eigenlijk, maar verder staat hij wel leuk mijn schuurmuur te bedekken ;-). Ik heb clematis alpina ( of was het macropetala?) "Frances Reeves" klaarstaan om aan de voet te planten....dan bloeit hij lekker toch in het voorjaar :cheer:
Ja, ik ga idd het toch maar weer eentje proberen in mijn 'nieuwe' tuin, en dan koop ik er voor de zekerheid eentje met bloemen! :ok:

En met klimhortensia's heb ik ook pech. Ben toe aan mijn tweede (de 1e was gewoon ineens dood...) en hoewel deze tweede ontzettend veel bladknoppen heeft, verschrompelen de kleine blaadjes zodra ze uitkomen.
Volgens mij staat 'ie goed, halfschaduw, niet te droge grond, rekje als steun... :roll:

Maar mijn kamperfoelie's (verschillende soorten) beloven dit jaar een zee van bloemen als ik alle knoppen moet geloven. Ze zijn nu bijna 3 jaar oud en nog nooit zo dik in de knop gezeten.

Leuk hè tuinieren, al die rampen maar ook al die gelukjes! :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:Heel mooi! Is zeker al een 'oude' Wisteria, of niet? In mijn vorige tuin had ik er eentje die wilde maar niet gaan bloeien. Zelfs na 5 jaar niet... :roll: :wink:
Ja, dit is een oude hoor. Echt een flinke stam, die stond er al een tijdje voordat wij hier kwamen wonen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
Ja, ik ga idd het toch maar weer eentje proberen in mijn 'nieuwe' tuin, en dan koop ik er voor de zekerheid eentje met bloemen! :ok:

En met klimhortensia's heb ik ook pech. Ben toe aan mijn tweede (de 1e was gewoon ineens dood...) en hoewel deze tweede ontzettend veel bladknoppen heeft, verschrompelen de kleine blaadjes zodra ze uitkomen.
Volgens mij staat 'ie goed, halfschaduw, niet te droge grond, rekje als steun... :roll:

Maar mijn kamperfoelie's (verschillende soorten) beloven dit jaar een zee van bloemen als ik alle knoppen moet geloven. Ze zijn nu bijna 3 jaar oud en nog nooit zo dik in de knop gezeten.

Leuk hè tuinieren, al die rampen maar ook al die gelukjes! :mrgreen:

Ja heerlijk!! :cheer:
Soms is het helemaal onduidelijk waarom een plant het gewoon niet doet. Mijn hortensia staat wel in de volle schaduw, maar doet het verder echt fantastisch! En de gewone hortensia's die er ook stonden (border is op de schop) bloeiden altijd erg overdadig!

Bij mij vertikt (o.a ) een lief en hemels ruikend phloxje het, het is al de derde keer dat ik het geprobeerd heb. Voorjaarsphlox "Clouds of Perfume". Baal ik echt van, want het zijn ook nog hele mooie zachtblauwe bloemen! Het plantje staat er nog (weer) , maar daar is dan ook alles mee gezegd. Zeeuwse knoopjes schijnen het hier ook niet graag te doen. Ach...wat je zegt, genieten is het, en sóms...wordt je zomaar verrast!

Ik heb nog niet naar mn kamperfoelie gekeken!......rent opgewonden weg.........................komt treurig weer terug

Nee, geen knoppen. Vorig jaar hebben ze (heb er zelf twee die overlappen in bloeitijd) wel heel uitbundig gebloeid! maaaaar, wat niet is kan nog komen, want de bloeitijd is er eigenlijk ook nog niet en de tweede bloeit pas aan het einde van de zomer!
Ik heb nog hoop dus!
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Ja, dit is een oude hoor. Echt een flinke stam, die stond er al een tijdje voordat wij hier kwamen wonen :wink:
Aha, niets zo mooi als een 'oude' tuin! :ok:

Madelief schreef:
Ja heerlijk!! :cheer:
Soms is het helemaal onduidelijk waarom een plant het gewoon niet doet. Mijn hortensia staat wel in de volle schaduw, maar doet het verder echt fantastisch! En de gewone hortensia's die er ook stonden (border is op de schop) bloeiden altijd erg overdadig!

Bij mij vertikt (o.a ) een lief en hemels ruikend phloxje het, het is al de derde keer dat ik het geprobeerd heb. Voorjaarsphlox "Clouds of Perfume". Baal ik echt van, want het zijn ook nog hele mooie zachtblauwe bloemen! Het plantje staat er nog (weer) , maar daar is dan ook alles mee gezegd. Zeeuwse knoopjes schijnen het hier ook niet graag te doen. Ach...wat je zegt, genieten is het, en sóms...wordt je zomaar verrast!

Ik heb nog niet naar mn kamperfoelie gekeken!......rent opgewonden weg.........................komt treurig weer terug

Nee, geen knoppen. Vorig jaar hebben ze (heb er zelf twee die overlappen in bloeitijd) wel heel uitbundig gebloeid! maaaaar, wat niet is kan nog komen, want de bloeitijd is er eigenlijk ook nog niet en de tweede bloeit pas aan het einde van de zomer!
Ik heb nog hoop dus!
Altijd hoop houden! :ok:
Maar als sommige planten echt niet willen, dan begin ik er niet meer aan. Ik houd van tierige bloemen en planten en niet van die miezerige, iele dingen, die je nauwelijks in leven kunt houden. :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef: Aha, niets zo mooi als een 'oude' tuin! :ok:
De oudere mensen die hier vroeger woonden, hebben een prachtige tuin gehad. Helaas heeft hun zoon (toen z'n ouders overleden waren) de hele boel zo'n beetje volgetegeld en gegrind. Dat heb ik natuurlijk weer teruggedraaid en gelukkig heeft de zoon wel wat oude struiken, planten en bomen laten staan. Zo ook een prachtige klimhortensia :wink:

Maarreuh....de stokrozen hebben het wederom niet gered hoor :jank:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
De oudere mensen die hier vroeger woonden, hebben een prachtige tuin gehad. Helaas heeft hun zoon (toen z'n ouders overleden waren) de hele boel zo'n beetje volgetegeld en gegrind. Dat heb ik natuurlijk weer teruggedraaid en gelukkig heeft de zoon wel wat oude struiken, planten en bomen laten staan. Zo ook een prachtige klimhortensia :wink:

Ach. Zonde toch, dat zoveel mensen hun tuinen betegelen?!! Fijn dat er toch nog wat stond. Ik ben benieuwd naar meer foto's van jouw tuin! (misschien toch echt tijd voor een tuinfoto-topic).

Hahahaha, ik moet wel lachen, de éen heeft het een, de ander het ander. Ik houd ook van "lush", haha, en gelukkig doet het meeste dat hier ook wel. Die phlox probeer ik nooit weer (hij stond nu op hele andere grond...vandaar de poging).

Mijn stokrozen zijn 4 jaar geleden aan komen waaien en gaan nu voor de derde keer uitbundig bloeien. Vorig jaar met 8 stelen, nu heb ik er 9 of 10 geteld!! En gelukkig ook nog in een prachtige kleur (sommige stokrozen moet ik niet :pffff:) ;-)
Een zaailing gaat dit jaar voor het eerst bloeien...ik ben bij dit soort cadeautjes altijd zo nieuwsgierig naar de bloemkleur!!! Ik heb het eerste jaar de bloemen er echt uit geprobeerd te kijken!! Nu dit weer met deze nieuwkomer. Heb ook een rijtje nieuwe digitalis. Eentje bloeit al, bleekgeel met bordeauxrode stippen...nu de rest nog :mrgreen: .

Hebben jullie dat ook?? Die heerlijk verwachting...
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

Ai, zonde, maar wel fijn dat er nog iets over is enne... houd op over klimhortensia's! :roll: :mrgreen:

En wat rot joh, van die stokrozen! En 't was nog wel super-zaad! :mrgreen:
Ik heb er dit jaar een aantal (binnen) voorgezaaid, die komen in het (nog aan te leggen voortuintje) en dat zijn nu al best mooie plantjes.
Maar ja, daar heb jij niks aan... :clown:
Lijkt toch wel met de grondsoort te maken te hebben. Ik heb hier behoorlijk vette klei (voormalig polder/weiland) maar dat hebben we wel al een paar keer omgespit met zand en (turfige) tuinaarde.
Dat lijken stokrozen wel lekker te vinden... :wink:
Maar kwam er gewoon helemaal niks op bij jou?
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Madelief schreef:
Ach. Zonde toch, dat zoveel mensen hun tuinen betegelen?!! Fijn dat er toch nog wat stond. Ik ben benieuwd naar meer foto's van jouw tuin! (misschien toch echt tijd voor een tuinfoto-topic).

Hahahaha, ik moet wel lachen, de éen heeft het een, de ander het ander. Ik houd ook van "lush", haha, en gelukkig doet het meeste dat hier ook wel. Die phlox probeer ik nooit weer (hij stond nu op hele andere grond...vandaar de poging).

Mijn stokrozen zijn 4 jaar geleden aan komen waaien en gaan nu voor de derde keer uitbundig bloeien. Vorig jaar met 8 stelen, nu heb ik er 9 of 10 geteld!! En gelukkig ook nog in een prachtige kleur (sommige stokrozen moet ik niet :pffff:) ;-)
Een zaailing gaat dit jaar voor het eerst bloeien...ik ben bij dit soort cadeautjes altijd zo nieuwsgierig naar de bloemkleur!!! Ik heb het eerste jaar de bloemen er echt uit geprobeerd te kijken!! Nu dit weer met deze nieuwkomer. Heb ook een rijtje nieuwe digitalis. Eentje bloeit al, bleekgeel met bordeauxrode stippen...nu de rest nog :mrgreen: .

Hebben jullie dat ook?? Die heerlijk verwachting...
Haha, ja, erg grappig die verschillen tussen rampen en successen!
En bij mij doen zowel floxen (prachtige witte en roze-blauwe) het erg goed (staan echt te bloeien bij het leven :mrgreen: ) en Zeeuws knoopje ziet er veelbelovend uit.

En over verwachtingen:
ik heb vorig jaar ontzettend veel planten gekocht (veel heesters ook) en mijn tuinspaarpotje is een beetje leeg. Ben nu aan het zaaien geweest (oa Duifkruid, Zonnehoed, Cosmea, Rudbeckia, Judaspenning) en ja, de verwachtingen zijn hoog gespannen (en maar sproeien met dit warme weer... :N: :wink: ).
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:Maar kwam er gewoon helemaal niks op bij jou?
Nee, ze komen niet eens op. Ik heb ook weleens stokroosplanten gekocht, maar die gaan dood :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Hoe krijg je het voor elkaar stokrozen dood te laten gaan? :eek: :19:

Dan weet ik hoe we de krengen in onze tuin dood kunnen krijgen :mrgreen:

Ooit begonnen met roze en witte zaadjes in de voortuin. Inmiddels hebben we geel, paars, rood, roze, wit, lila en alle kleurtjes daartussenin in de voortuin, de achtertuin, op de oprit tussen de tegels en voor de voordeur. Zonder dat we ze daarbij geholpen hebben.

Gelukkig vinden mam en ik ze allebei erg mooi, dus ze mogen blijven al halen we het overschot tegenwoordig wel weg.

Als je wat onverwoestbare zaadjes wil kan ik ze wel naar je opsturen tegen de tijd dat deze uitgebloeid zijn.

Trouwens erg mooie foto's van je blauwe regen. :ok: Ik mis de tuin wel nu ik hier alleen een balkonnetje heb vol met rotzooi, maar als ik bij mijn ouders thuis ben, dan ga ik even lekker wroeten in mijn stukje van de tuin. :ok:
Laatst gewijzigd door Assie op 12 mei 2008 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

prachtig!
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Hij is prachtig!!!
Ik heb er sinds twee jaar ook eentje, maar die is nog ielig en ik heb zo'n vermoeden dat er geen bloemen gaan komen :jank:
Maar ik moet zeggen dat ik het blad ook prachtig vind.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Echt prachtig. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Mooi man! Die van mij begint nu ook te bloeien! :cheer:
Groet,
Dorien
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Wat mooi :ok: Doe eens meer foto's van jouw tuin want jij had volgens mij een hele mooie tuin :mann: Wij gaan binnenkort onze tuin helemaal uitgraven en opnieuw doen dus ik kan wel wat ideetjes gebruiken :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”