Moderator: moderatorteam

Dat hoor je wel vaker. Mijn moeder vertelde mij jaren geleden al dat ik nooit een wisteria moest komen zonder bloemen. Ze kunnen namelijk ook heel klein al bloeienRami schreef:Heel mooi! Is zeker al een 'oude' Wisteria, of niet? In mijn vorige tuin had ik er eentje die wilde maar niet gaan bloeien. Zelfs na 5 jaar niet...![]()

Ja, ik ga idd het toch maar weer eentje proberen in mijn 'nieuwe' tuin, en dan koop ik er voor de zekerheid eentje met bloemen!Madelief schreef:
Dat hoor je wel vaker. Mijn moeder vertelde mij jaren geleden al dat ik nooit een wisteria moest komen zonder bloemen. Ze kunnen namelijk ook heel klein al bloeien.
Misschien nu zelf één planten?
Overigens kom je er niet altijd mee weg. Ik heb zo'n 7 jaar geleden een klimhortensia gekocht, mét bloemen, en die heeft nooit meer gebloeid![]()
. Ik heb me nooit verdiept in de eventuele redenen eigenlijk, maar verder staat hij wel leuk mijn schuurmuur te bedekken
. Ik heb clematis alpina ( of was het macropetala?) "Frances Reeves" klaarstaan om aan de voet te planten....dan bloeit hij lekker toch in het voorjaar
Rami schreef:
Ja, ik ga idd het toch maar weer eentje proberen in mijn 'nieuwe' tuin, en dan koop ik er voor de zekerheid eentje met bloemen!![]()
En met klimhortensia's heb ik ook pech. Ben toe aan mijn tweede (de 1e was gewoon ineens dood...) en hoewel deze tweede ontzettend veel bladknoppen heeft, verschrompelen de kleine blaadjes zodra ze uitkomen.
Volgens mij staat 'ie goed, halfschaduw, niet te droge grond, rekje als steun...![]()
Maar mijn kamperfoelie's (verschillende soorten) beloven dit jaar een zee van bloemen als ik alle knoppen moet geloven. Ze zijn nu bijna 3 jaar oud en nog nooit zo dik in de knop gezeten.
Leuk hè tuinieren, al die rampen maar ook al die gelukjes!

Aha, niets zo mooi als een 'oude' tuin!Zoek stok! schreef:Ja, dit is een oude hoor. Echt een flinke stam, die stond er al een tijdje voordat wij hier kwamen wonenRami schreef:Heel mooi! Is zeker al een 'oude' Wisteria, of niet? In mijn vorige tuin had ik er eentje die wilde maar niet gaan bloeien. Zelfs na 5 jaar niet...![]()
Altijd hoop houden!Madelief schreef:
Ja heerlijk!!![]()
Soms is het helemaal onduidelijk waarom een plant het gewoon niet doet. Mijn hortensia staat wel in de volle schaduw, maar doet het verder echt fantastisch! En de gewone hortensia's die er ook stonden (border is op de schop) bloeiden altijd erg overdadig!
Bij mij vertikt (o.a ) een lief en hemels ruikend phloxje het, het is al de derde keer dat ik het geprobeerd heb. Voorjaarsphlox "Clouds of Perfume". Baal ik echt van, want het zijn ook nog hele mooie zachtblauwe bloemen! Het plantje staat er nog (weer) , maar daar is dan ook alles mee gezegd. Zeeuwse knoopjes schijnen het hier ook niet graag te doen. Ach...wat je zegt, genieten is het, en sóms...wordt je zomaar verrast!
Ik heb nog niet naar mn kamperfoelie gekeken!......rent opgewonden weg.........................komt treurig weer terug
Nee, geen knoppen. Vorig jaar hebben ze (heb er zelf twee die overlappen in bloeitijd) wel heel uitbundig gebloeid! maaaaar, wat niet is kan nog komen, want de bloeitijd is er eigenlijk ook nog niet en de tweede bloeit pas aan het einde van de zomer!
Ik heb nog hoop dus!
De oudere mensen die hier vroeger woonden, hebben een prachtige tuin gehad. Helaas heeft hun zoon (toen z'n ouders overleden waren) de hele boel zo'n beetje volgetegeld en gegrind. Dat heb ik natuurlijk weer teruggedraaid en gelukkig heeft de zoon wel wat oude struiken, planten en bomen laten staan. Zo ook een prachtige klimhortensiaRami schreef: Aha, niets zo mooi als een 'oude' tuin!![]()

Ach. Zonde toch, dat zoveel mensen hun tuinen betegelen?!! Fijn dat er toch nog wat stond. Ik ben benieuwd naar meer foto's van jouw tuin! (misschien toch echt tijd voor een tuinfoto-topic).Zoek stok! schreef:De oudere mensen die hier vroeger woonden, hebben een prachtige tuin gehad. Helaas heeft hun zoon (toen z'n ouders overleden waren) de hele boel zo'n beetje volgetegeld en gegrind. Dat heb ik natuurlijk weer teruggedraaid en gelukkig heeft de zoon wel wat oude struiken, planten en bomen laten staan. Zo ook een prachtige klimhortensiaRami schreef: Aha, niets zo mooi als een 'oude' tuin!![]()
![]()
Maarreuh....de stokrozen hebben het wederom niet gered hoor

Ai, zonde, maar wel fijn dat er nog iets over is enne... houd op over klimhortensia's!Zoek stok! schreef:De oudere mensen die hier vroeger woonden, hebben een prachtige tuin gehad. Helaas heeft hun zoon (toen z'n ouders overleden waren) de hele boel zo'n beetje volgetegeld en gegrind. Dat heb ik natuurlijk weer teruggedraaid en gelukkig heeft de zoon wel wat oude struiken, planten en bomen laten staan. Zo ook een prachtige klimhortensiaRami schreef: Aha, niets zo mooi als een 'oude' tuin!![]()
![]()
Maarreuh....de stokrozen hebben het wederom niet gered hoor
Haha, ja, erg grappig die verschillen tussen rampen en successen!Madelief schreef:
Ach. Zonde toch, dat zoveel mensen hun tuinen betegelen?!! Fijn dat er toch nog wat stond. Ik ben benieuwd naar meer foto's van jouw tuin! (misschien toch echt tijd voor een tuinfoto-topic).
Hahahaha, ik moet wel lachen, de éen heeft het een, de ander het ander. Ik houd ook van "lush", haha, en gelukkig doet het meeste dat hier ook wel. Die phlox probeer ik nooit weer (hij stond nu op hele andere grond...vandaar de poging).
Mijn stokrozen zijn 4 jaar geleden aan komen waaien en gaan nu voor de derde keer uitbundig bloeien. Vorig jaar met 8 stelen, nu heb ik er 9 of 10 geteld!! En gelukkig ook nog in een prachtige kleur (sommige stokrozen moet ik niet)
Een zaailing gaat dit jaar voor het eerst bloeien...ik ben bij dit soort cadeautjes altijd zo nieuwsgierig naar de bloemkleur!!! Ik heb het eerste jaar de bloemen er echt uit geprobeerd te kijken!! Nu dit weer met deze nieuwkomer. Heb ook een rijtje nieuwe digitalis. Eentje bloeit al, bleekgeel met bordeauxrode stippen...nu de rest nog.
Hebben jullie dat ook?? Die heerlijk verwachting...