Jij hebt het over alleen ontbijt en een schepje 's avonds. En je trainde pas om 19 uur.AnnemiekeenCato schreef:Er werd mij verteld dat je pups alleen de eigen voeding moest geven en belonen dus ook alleen van de dagelijkse hoeveelheid voer. Tijdens de training heb ik mijn hond voor alle dingen die ze goed deed (en dat was heeel veelFrenk schreef:Dat vind ik ronduit een slecht advies. Sorry, maar een pup/jonge hond ga je toch niet uithongeren, omdat hij anders niet luistert???AnnemiekeenCato schreef:Daarnaast ben ik tijdens de cursus overgegaan tot bijna niet voeren (alleen ontbijt) en een schepje sávonds. Zo had ze goed veel honger en was ze erg welwillend. Voor de training zorgde ik ook voor nog een lange wandeling.![]()
![]()
, toen nog wel) beloond. Ik trainde om 19.00 uur dus echt spreken van uithongeren vind ik wat overdreven.
Hoe oud was je hond toen? Was ze al uit de groei? Zat ze toen al op maar 1 echte maaltijd per dag?
Anders vind ik het dus een vorm van 'uithongeren' ja.
Frenk is nu 19 weken en eet 3 keer per dag. 9, 12 en 18u. Op de dagen dat we trainen pas ik het als volgt aan:
Op do trainen we om 18.30. Dan krijgt hij zijn avondeten pas daarna.
Op za trainen we om 09.00. Dan krijgt hij zijn ontbijt pas daarna.
Verder dan dat ga ik niet qua 'schraal' houden. Het is nog maar een pupje...
Daarnaast houd ik nog wat van zijn voer (duck) apart om zijn kong mee te kunnen vullen. Ik beloon tijdens 'normale' wandelingen en trainingen met stukjes frolic of stukjes schmackos. Tijdens de 'echte' trainingen gebruik ik rodiworst.