Deze 3 mogen voor het nodige nageslacht gaan zorgen, voor onze slangen.
En hierbij even de mooiste aan jullie voorstellen, onze man die het allemaal mag gaan waar maken:

Moderator: moderatorteam

In eerste instantie pinkies, want toen waren de jongens nog klein.Irene schreef:ach ja die slangen willen ook wel is wat anders eten dan alleen muizen![]()
Geef je ze dan als ze nog jong zijn (pinkies noemen ze dat geloof ik?)of als ze al behaard zijn?

Ik dacht eerst ook dat ik zo zou reageren. Maar het interesseert me niet meer. Tuurlijk, we hebben deze hamsters nu, die worden voorlopig niet opgevoerd, pas als ze te oud zijn of wat dan ook. En op de knagers die ik heb zitten als fokdieren ben ik heel zuinig. Ik zorg goed voor ze, ze hebben geen labbak ofzo, gewoon een heel ruime bak met speeltjes, we kopen hamsterwol, goed voer, lekkere snoepjes, we halen ze eruit om ze tam te houden en alles.nathalietjuh schreef:Ik snap dat die slang ook moet eten, maar
Degenen die levend gevoerd kunnen worden, worden ook levend gevoerd. En geloof me of niet, dat is 1 van de meest snelle manieren om dood te gaan, onze slangen zijn zeer efficiënt.eefje+huig schreef:maak je ze eerst dood voor je ze voert of gaan ze levend de bak van de slang in?
vind het toch treurig zoiets,het hoort erbij maar mijn ding is het niet :N:
Ze gaan niet levend de bak in, we zetten ze in een kleinere bak zodat:eefje+huig schreef:maak je ze eerst dood voor je ze voert of gaan ze levend de bak van de slang in?
Helemaal mee eensLars schreef:Ze gaan niet levend de bak in, we zetten ze in een kleinere bak zodat:eefje+huig schreef:maak je ze eerst dood voor je ze voert of gaan ze levend de bak van de slang in?
1) de slangen niet aan elkaar gaan kluiven.
2) de slangen ze veel sneller kunnen vinden.
Op zich maakt het weinig uit of ze nog leven of niet, de "lijdensweg" is even "lang". Het gaat supersnel en of ze echt door hebben dat het het einde is in die hele korte tijd betwijfel ik.![]()
Het went ook heel snel, een "slachting" van een schaap of koe is een stuk moeizamer en het feit dat ze in stukken gesneden worden, netjes in plastic verpakt en dan verkocht worden in supermarkten doet me meer dan een beestje wat door een "clean kill" om het leven komt en meteen opgegeten wordt. Vergeet niet dat het stuk rund wat 's avonds op je bord ligt (desnoods meerdere malen) een pen in zijn hersenpan krijgt. Of het schaap of lam vaak de strot doorgesneden is totdat ze doodbloeden.![]()
Je kan er hele discussies over houden maar ik ga toch voor het meest natuurlijke. De muis/hamster in kwestie is een voedseldier en de meest humane methode is dan toch deze te voeren aan de natuurlijke vijand.

Dat dacht ik dus ooknathalietjuh schreef:Ow! Ik snap best dat je eraan went hoor en ik veroordeel niemand die beestjes als voer gebruikt.. Zo gaat het nou eenmaal.. Maar ik zou het niet kunnen!
dat geld dus voor mij ook,daarom ben ik ook geen slangenmensnathalietjuh schreef:Ow! Ik snap best dat je eraan went hoor en ik veroordeel niemand die beestjes als voer gebruikt.. Zo gaat het nou eenmaal.. Maar ik zou het niet kunnen!