Hallo,
Wij hebben sinds drie weken een nieuwe hond en zijn afgelopen zondag voor het eerst naar de hondenschool geweest met haar. Ze is een jaar oud en is nooit wat geleerd er is uberhaupt nog nooit naar omgekeken. Maar we volgen nu de basiscursus en moet ze leren dat ze niet aan de riem mag trekken. Als ze trekt moet je gelijk de andere kant oplopen. Dat doet ze eigenlijk heel erg goed, alleen zodra ze een andere hond ziet denkt ze alleen maar aan spelen. Dat trekt ze dus wel heel erg dan probeer ik de andere kant op te lopen maar dan moet ik haar mee trekken. Maar wat doen jullie als er andere honden loslopen, dan kan ik haar wel meenemen de andere kant maar dan loopt die loslopende hond wel mee. Dan blijft ze trekken. Ik hoor graag als iemand weet hoe je daar mee om moet gaan.
Groetjes
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe lossen jullie dit op?
Moderator: moderatorteam
- Floor
- Vaste gebruiker
-
S@ndr@
- Zeer actief
als mijn hond is aangelijnd mag hij niet trekken, en ga ik inderdaad de andere kant op als hij het wel doet.
Ik verwacht geen loslopende honden als mijn hond is aangelijnd, en als dat wel zo is vraag ik de eigenaar de hond bij zich te houden, is niet meer als beleefd dat ze dat dan ook doen.
en dan kun je verder met je training als het goed is
Ik verwacht geen loslopende honden als mijn hond is aangelijnd, en als dat wel zo is vraag ik de eigenaar de hond bij zich te houden, is niet meer als beleefd dat ze dat dan ook doen.
en dan kun je verder met je training als het goed is
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Je zou, evt in overleg met de hondenshool ook kunnen aanwennen dat als ze andere honden ziet en daarop af wil je niet 'omkeert' maar bijv:
De hond laten zitten en naar jou kijken; dus, uitsluitend aandacht voor jou.
Dat moet je natuurlijk even goed leren!
maar je voorkomt dat er en andere hond achter je aan blijft lopen wat de situatie niet beter maakt.
Komt de andere hond (waarschijnlijk) toch bij je in de buurt en de baas is erbij, dan roepen 'hond terughalen aub, ik ben aan het trainen met de mijne' (dat argument heltp vaak) 'dank je wel' roepen als men het ook doet
Je leert de hond om naar jou toe te komen als hij een hond ziet.. jij bent namelijk leuker!
Uiteindelijk wordt dan de gedachte 'ik zie andere hond' .. niet 'ik ga blaffen / trekken / gek doen' maar 'ik ga snoepje halen bij de baas, die even met mij speelt'
Groetjes,
suzanne
Dat moet je natuurlijk even goed leren!
Komt de andere hond (waarschijnlijk) toch bij je in de buurt en de baas is erbij, dan roepen 'hond terughalen aub, ik ben aan het trainen met de mijne' (dat argument heltp vaak) 'dank je wel' roepen als men het ook doet
Je leert de hond om naar jou toe te komen als hij een hond ziet.. jij bent namelijk leuker!
Uiteindelijk wordt dan de gedachte 'ik zie andere hond' .. niet 'ik ga blaffen / trekken / gek doen' maar 'ik ga snoepje halen bij de baas, die even met mij speelt'
Groetjes,
suzanne
- Floor
- Vaste gebruiker
-
Maaike
- Zeer actief
Prima idee, ik zou alleen geen zit-opdracht hierin toevoegen, maar enkel aandachtsoefening doen. De zit is zonder afleiding al een opgave opzich, laat staan dat je dit ook nog moet doen terwijl er niet iets machtigs interresants aankomt huppelen. Alleen aandacht, meer is niet nodig.Suzanne123 schreef:Je zou, evt in overleg met de hondenshool ook kunnen aanwennen dat als ze andere honden ziet en daarop af wil je niet 'omkeert' maar bijv:
Dat moet je natuurlijk even goed leren!maar je voorkomt dat er en andere hond achter je aan blijft lopen wat de situatie niet beter maakt.
Groetjes,
suzanne
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
boxersien
Boris is het ook geleerd met aandacht. hij had als probleem dat hij andere honden aan ging vallen.Maaike schreef:Prima idee, ik zou alleen geen zit-opdracht hierin toevoegen, maar enkel aandachtsoefening doen. De zit is zonder afleiding al een opgave opzich, laat staan dat je dit ook nog moet doen terwijl er niet iets machtigs interresants aankomt huppelen. Alleen aandacht, meer is niet nodig.Suzanne123 schreef:Je zou, evt in overleg met de hondenshool ook kunnen aanwennen dat als ze andere honden ziet en daarop af wil je niet 'omkeert' maar bijv:
Dat moet je natuurlijk even goed leren!maar je voorkomt dat er en andere hond achter je aan blijft lopen wat de situatie niet beter maakt.
Groetjes,
suzanne
Dit omgebogen naar het feit van aandacht op mij richten (onbewust gedaan). Had er voorheen nooit erg in totdat ik een paar leuke lessen van training heb gevolgd op school en ik hem onlangs mee nam naar een dag waar ook veel ander ehonden waren en naar een wedstrijd gehoorzaamheid. Hij loopt netjes mee, kijkt veel en heeft volle aandacht voor mij. Ideaal!!
Overigens heb ik niet steeds omgedraaid maar gewoon steeds een correctie gegeven op het moment dat hij wilde gaan trekken (dus nog niet bezig was) en gelijk beloond op het moment dat hij met slappe riem mee bleef lopen. Zo is het bij mij dus uitgekomen op aandacht aan het baasje geven.
De sinten doen dit overigens ook