Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Groenendaeler Puppy foto's *Update!*

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Jordi
Actief

Groenendaeler Puppy foto's *Update!*

Ongelezen bericht door Jordi »

Hier wat nieuwe foto's van m'n Groenendaeler (reu) pup Boris! Hij heeft een de binnenkant van z'n poten witte symetrische strepen en een boog op z'n nekje. Dit heet een 'miskleur'. Zelf vinden we het heel mooi!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

---> scroll opzij ---> scroll opzij --->
Laatst gewijzigd door Jordi op 28 mei 2008 18:46, 14 keer totaal gewijzigd.
Jordi
Actief

Martijn schreef:Leuke hond zeg!

Maar het is geen groenendaler.
Hahahaha jawel hoor.. alleen het is een zogenaamde miskleur.. Hij heeft als enige in het nest aan z'n binnenkant van zijn poten witte strepen en op zijn nekje :mrgreen: Mooi toch? :mrgreen: En op z'n paspoort staat ook Groenendaeler en op z'n stamboom die we bijna krijgen ook :ok:
Jordi
Actief

Martijn schreef:
Jordi schreef:
Martijn schreef:Leuke hond zeg!

Maar het is geen groenendaler.
Hahahaha jawel hoor.. alleen het is een zogenaamde miskleur.. Hij heeft als enige in het nest aan z'n binnenkant van zijn poten witte strepen en op zijn nekje :mrgreen: Mooi toch? :mrgreen: En op z'n paspoort staat ook Groenendaeler en op z'n stamboom die we bijna krijgen ook :ok:
Oke. Ik wist niet dat dat bestond.

Wel heel mooi inderdaad.
Ja wij vonden het ook wel bijzonder toen we het te horen kregen en de eerste foto's binnen kregen. Tis trouwens echt een schatje :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat grappig, tan is inderdaad een soms voorkomende miskleur in groenendaelers. Leuke pup en leuk om dit zo eens te zien :ok: Ik neem aan dat je korting hebt gehad? hahaha :wink:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Nanna schreef:Ik vind stiekem zo'n "miskleur" erg mooi.
Dat vind ik ook. Mooi hondje hoor :ok:
Afbeelding
Jordi
Actief

@ MARC_S..

Inderdaad we kregen korting, maar daarvoor hadden we al besloten dat we deze wouden nemen en toen wisten we nog niks van korting af. Korting was dus niet de reden waarom we hem kochten :wink: :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een grappige pup!
Bij welke kennel komt hij vandaan?
Ik vind het koppie zo vanaf de foto's heel veel op een Duitse Herderpup lijken, zie er zelf weinig Groenendaeler in.
Heb je de pup uit Nederland?
In Nederland krijg je er namelijk normaal gesproken altijd al de stamboom bij tegenwoordig, als je de pup gaat halen bij de fokker.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Mooi is 'ie hoor. Veel geluk en plezier met 'm!

Oh en Suzanne/Longfields: volgens het andere topic komt Boris hier vandaan: http://home.planet.nl/~meerh046/index2.html :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Dank je Rami, ik heb de foto's op de sites bekeken en zag Boris er tussen staan. Ik denk dat de foto's van Jordi een beetje vertekenen waardoor het lijkt alsof Boris een heel brede kop heeft waardoor ik hem op een Duitse Herder vond lijken.

Wel heel apart hoor, zo'n black and tan Groenendaeler. :ok:
Jordi
Actief

LongFields schreef:Wat een grappige pup!
Bij welke kennel komt hij vandaan?
Ik vind het koppie zo vanaf de foto's heel veel op een Duitse Herderpup lijken, zie er zelf weinig Groenendaeler in.
Heb je de pup uit Nederland?
In Nederland krijg je er namelijk normaal gesproken altijd al de stamboom bij tegenwoordig, als je de pup gaat halen bij de fokker.
Hier komt ie vandaan: http://home.planet.nl/~meerh046/index2.html :mrgreen:
En ja, die foto is een beetje vertekend.. was in de auto genomen :wink:
En over dat stamboom gebeuren.. we krijgen de stamboom na 10 maanden, dan is er een soort reunie waarbij je ook de stamboom krijgt :ok:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat een leuk hondje (maar het is een groenendaeler he, dus dat kan niet anders :mrgreen: )! Leuk zo met dat tan erbij.

Dit is mijn lieve belg:
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

LongFields schreef:Dank je Rami, ik heb de foto's op de sites bekeken en zag Boris er tussen staan. Ik denk dat de foto's van Jordi een beetje vertekenen waardoor het lijkt alsof Boris een heel brede kop heeft waardoor ik hem op een Duitse Herder vond lijken.

Wel heel apart hoor, zo'n black and tan Groenendaeler. :ok:
ja op de foto's vind ik het ook net een duitse herder.
Jordi
Actief

veertje schreef:Wat een leuk hondje (maar het is een groenendaeler he, dus dat kan niet anders :mrgreen: )! Leuk zo met dat tan erbij.

Dit is mijn lieve belg:
Afbeelding
Wauw wat is ie mooi! :mrgreen:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Jordi schreef: Wauw wat is ie mooi! :mrgreen:
Ja, ik ben ook erg blij met haar :wink:

Ben benieuwd hoe die van jou eruit ziet als hij wat ouder is en goed in de vacht zit. Volgens mij ziet dat er erg mooi uit!
Moos2007
Actief

Ongelezen bericht door Moos2007 »

Wat een leukerd zeg!! Mijn zus heeft ook een groenendealer, ik vind ze zo mooi!! 1 juni kennelreunie dus dat wordt een dag vol moois!
Veel plezier met de mooierd
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Apart die miskleur. Veel plezier met je pup.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jordi schreef: Hier komt ie vandaan: http://home.planet.nl/~meerh046/index2.html :mrgreen:
En over dat stamboom gebeuren.. we krijgen de stamboom na 10 maanden, dan is er een soort reunie waarbij je ook de stamboom krijgt :ok:
Daar zou ik als eigenaar nooit mee accoord gaan, de stamboom hoor je direkt erbij te krijgen en niet tien maanden later :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Addy schreef:
Jordi schreef: Hier komt ie vandaan: http://home.planet.nl/~meerh046/index2.html :mrgreen:
Daar zou ik als eigenaar nooit mee accoord gaan, de stamboom hoor je direkt erbij te krijgen en niet tien maanden later :roll:

wat een onzin, het is ook pas sinds vorig jaar , dat het zou kunnen dat de stambomen direct met 8 weken oude pups mee kunnen, en dat is dus nog niet eens in alle gevallen zo (bij mijn laatste nestje kregen de eigenaren de stambomen toen de pups zo'n 4,5 mnd waren, ook handig want toen zagen we elkaar op een show) daarvoor, was het zo tussen de 6 en de 8/9 mnd dat men de stambomen thuis opgestuurd kreeg. er zijn genoeg fokkers die het op zo'n manier doen, ook leuk om de puppen weer terug te kunnen zien, gelukkig vinden vele pupkopers dit ook prima.
Laatst gewijzigd door yamie op 27 mei 2008 02:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Addy

yamie schreef:wat een onzin, het is ook pas sinds vorig jaar juli, dat het zou kunnen dat de stambomen direct met 8 weken oude pups mee kunnen, en dat is dus nog niet eens in alle gevallen zo (bij mijn laatste nestje kregen de eigenaren de stambomen toen de pups zo'n 4,5 mnd waren, ook handig want toen zagen we elkaar op een show) daarvoor, was het zo tussen de 6 en de 8/9 mnd dat men de stambomen thuis opgestuurd kreeg. er zijn genoeg fokkers die het op zo'n manier doen, ook leuk om de puppen weer terug te kunnen zien, gelukkig vinden vele pupkopers dit ook prima.
Ik zou dat niet prima vinden, ik neem aan dat de fokker dan ook geen tien maanden op zijn geld wacht :denken:
En de fokker is bij mij altijd welkom om te komen kijken :19:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
yamie schreef:wat een onzin, het is ook pas sinds vorig jaar juli, dat het zou kunnen dat de stambomen direct met 8 weken oude pups mee kunnen, en dat is dus nog niet eens in alle gevallen zo (bij mijn laatste nestje kregen de eigenaren de stambomen toen de pups zo'n 4,5 mnd waren, ook handig want toen zagen we elkaar op een show) daarvoor, was het zo tussen de 6 en de 8/9 mnd dat men de stambomen thuis opgestuurd kreeg. er zijn genoeg fokkers die het op zo'n manier doen, ook leuk om de puppen weer terug te kunnen zien, gelukkig vinden vele pupkopers dit ook prima.
Ik zou dat niet prima vinden, ik neem aan dat de fokker dan ook geen tien maanden op zijn geld wacht :denken:
En de fokker is bij mij altijd welkom om te komen kijken :19:

:denken: het was tot 2006 ( sorry dus niet vorig jaar , ik vergis me in het jaartal) dus helemaal niet raar om een tijd op de stamboom te wachten, dat was zelfs heel normaal, toen kreeg de fokker ze ook niet eerder thuis gestuurd...

nu werkt het dus iets anders ( nog steeds niet dat je altijd de stamboom direct mee kunt nemen bij het ophalen van de pup hoor, maar de wachttijden zijn wel anders) bij ophalen van de pup, ondertekend de eigenaar het forumlier van het registratie eigendom, dat word opgestuurd en vlot daarna ontvangt de eigenaar het eigendomsbewijs thuis, de stambomen worden naar de fokker gestuurd, die stuurt ze op zijn/haar beurt weer door naar de pupeigenaren, als een fokker er voor kiest, om ze niet op te sturen, maar ze uit te delen op een pup reuni.. wat is daar mis mee? ik neem aan dat de eigenaren het prima vinden, zo niet, dan zal de fokker het ws wel opsturen hoor.
Addy

yamie schreef: nu werkt het dus iets anders ( nog steeds niet dat je altijd de stamboom direct mee kunt nemen bij het ophalen van de pup hoor, maar de wachttijden zijn wel anders) bij ophalen van de pup, ondertekend de eigenaar het forumlier van het registratie eigendom, dat word opgestuurd en vlot daarna ontvangt de eigenaar het eigendomsbewijs thuis, de stambomen worden naar de fokker gestuurd, die stuurt ze op zijn/haar beurt weer door naar de pupeigenaren, als een fokker er voor kiest, om ze niet op te sturen, maar ze uit te delen op een pup reuni.. wat is daar mis mee? ik neem aan dat de eigenaren het prima vinden, zo niet, dan zal de fokker het ws wel opsturen hoor.
O maar er is ook niks mis mee als de pupkoper daarmee accoord gaat, ik zou dat niet doen, er zal maar iets met de fokker gebeuren of zo :roll:
Daar zal ik wel een muts in zijn maar ik wil met mijn hond mijn stamboom erbij hebben en dat mag best een paar weken duren maar geen tien maanden
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
yamie schreef: nu werkt het dus iets anders ( nog steeds niet dat je altijd de stamboom direct mee kunt nemen bij het ophalen van de pup hoor, maar de wachttijden zijn wel anders) bij ophalen van de pup, ondertekend de eigenaar het forumlier van het registratie eigendom, dat word opgestuurd en vlot daarna ontvangt de eigenaar het eigendomsbewijs thuis, de stambomen worden naar de fokker gestuurd, die stuurt ze op zijn/haar beurt weer door naar de pupeigenaren, als een fokker er voor kiest, om ze niet op te sturen, maar ze uit te delen op een pup reuni.. wat is daar mis mee? ik neem aan dat de eigenaren het prima vinden, zo niet, dan zal de fokker het ws wel opsturen hoor.
O maar er is ook niks mis mee als de pupkoper daarmee accoord gaat, ik zou dat niet doen, er zal maar iets met de fokker gebeuren of zo :roll:
Daar zal ik wel een muts in zijn maar ik wil met mijn hond mijn stamboom erbij hebben en dat mag best een paar weken duren maar geen tien maanden
nou, als er iets met de fokker gebeurt, dan kun je zelf altijd wel je stamboom krijgen hoor, als je de hond hebt en het eigendomsbewijs, dan is een telefoontje naar de raad voldoende :wink:
Addy

yamie schreef:
Addy schreef:
yamie schreef:
nou, als er iets met de fokker gebeurt, dan kun je zelf altijd wel je stamboom krijgen hoor, als je de hond hebt en het eigendomsbewijs, dan is een telefoontje naar de raad voldoende :wink:
dat wil ik helemaal niet horen :boos: :boos: :boos: ik wil gewoon mijn stamboom meteen kunnen inlijsten :jank: :jank: :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
yamie schreef:
Addy schreef:
yamie schreef:
dat wil ik helemaal niet horen :boos: :boos: :boos: ik wil gewoon mijn stamboom meteen kunnen inlijsten :jank: :jank: :mrgreen:

ohhhhh hahaha, nou koop bij mij een pup en ik doe er een gouden lijstje bij :mrgreen:
Addy

yamie schreef:
ohhhhh hahaha, nou koop bij mij een pup en ik doe er een gouden lijstje bij :mrgreen:
maar ik wil geen husseltje :boos: alhoewel ik ze wel erg leuk vind maar veel teveel hond voor mij :pffff: doe mij maar een herder :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
yamie schreef:
maar ik wil geen husseltje :boos: alhoewel ik ze wel erg leuk vind maar veel teveel hond voor mij :pffff: doe mij maar een herder :mrgreen:
tsssss, ik fok ook geen husseltjes :pffff:
Addy

yamie schreef:
Addy schreef:
yamie schreef:
tssssssss wat fok je dan :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
yamie schreef:
Addy schreef:
yamie schreef:
we zijn een topic aan het verkloten :mrgreen:

sorry TS, is Addy haar schuld :mrgreen:
Addy

yamie schreef:
Addy schreef:
yamie schreef:
Addy schreef: maar ik wil geen husseltje :boos: alhoewel ik ze wel erg leuk vind maar veel teveel hond voor mij :pffff: doe mij maar een herder :mrgreen:
we zijn een topic aan het verkloten :mrgreen:

sorry TS, is Addy haar schuld :mrgreen:
altijd die yammie weer :pffff: maar geef nou nog even snel antwoord, wat fok je dan wel :mrgreen:
Jordi
Actief

Addy schreef:
Nou kijk.. dit is de eerste hond die we hebben (ik ben 14) en ik wist niet dat dat raar zou zijn ofzo.. Geen ervaring met stambomen :wink:
Maarja zal wel komen door die nieuwe wachtijden en misschien ook een beetje omdat de fokkers alle hondjes even terug willen zien waar ook niks mis mee is. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee.. ik wacht wel :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”