Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

politie schiet slapende hond dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

MonaToetje schreef:Die hond sliep buiten in een bench
Zou jij rustig kunnen slapen `s nachts als jouw hondjes buiten in een bench zouden liggen?
Ik niet , ik zou bang zijn dat een of andere gek ze iets zou aandoen of dat het gaat regenen en ze dan nat worden ( ligt eraan welke bench het is ) . :19:
Kortom , een baas die zijn hond lief heeft kwakt hem `s nachts niet buiten in een bench.
je kan uitleggen wat je wilt maar dit is toch niet wat ze willen horen :19:
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Addy schreef:
Zou jij rustig kunnen slapen `s nachts als jouw hondjes buiten in een bench zouden liggen?
Ik niet , ik zou bang zijn dat een of andere gek ze iets zou aandoen of dat het gaat regenen en ze dan nat worden ( ligt eraan welke bench het is ) . :19:
Kortom , een baas die zijn hond lief heeft kwakt hem `s nachts niet buiten in een bench.
En jij trouwens ook niet...
Jouw argumentaties hebben mij nog steeds niet kunnen overtuigen.( als je het al kunt beargumenteren)
Maar goed, velen zijn goed in het afbreken van mensen en hun hond vanachter een pc-scherm omdat het zo makkelijk is. Dan hoeft men het niet in het gezicht te zeggen, want plots durven ze dat niet meer en beginnen dan te paaien.
Nog steeds geen nadeel opgenoemd over het buiten laten slapen van een hond.

@ Mona

Mijn honden slapen buiten en ben er heel gerust in. Ik woon in een deftige buurt waar mensen weet hebben van wat voor honden ik heb en ze vinden het helemaal niet erg. Trouwens waar ik woon slaapt 90% van de honden buiten.
En geen kat die er wakker van ligt. Straffer nog de honden hier in de buurt hangen vast aan een ketting, zodat ze zeker niet kunnen uitbreken. en daar horen ook labradors, duitse schepers, border collies, poedels enz. bij. Maar ja, niet iedereen kan zo goed als jullie overweg met honden zeker. Enfin, we zijn hiermee aan het dwalen van het topic.
Zoals ik al eerder zei: Het is niet omdat een ast/apbt/sbt buiten slaapt, dat deze als schietschijf hoeft gebruikt te worden!
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

misschien dat jullie eerst eens kunnen leren Quoten, voordat je een discussie aangaat?
irwi
Zeer actief

yamie schreef:misschien dat jullie eerst eens kunnen leren Quoten, voordat je een discussie aangaat?
Waar slaat dat nu op! Ik denk niet dat het iets te maken heeft met dit topic....
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

irwi schreef:
yamie schreef:misschien dat jullie eerst eens kunnen leren Quoten, voordat je een discussie aangaat?
Waar slaat dat nu op! Ik denk niet dat het iets te maken heeft met dit topic....
wel met de leesbaarheid van een topic, een boel over en weer gedoe, dat word niet duidelijker als je teksten door elkaar heen haalt, maar goed, jij bent toch op maar 1 ding uit, vooral juist een discussie en anti en pro neerzetten ;)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

irwi schreef:Nog steeds geen nadeel opgenoemd over het buiten laten slapen van een hond
Zoals ik al eerder zei: Het is niet omdat een ast/apbt/sbt buiten slaapt, dat deze als schietschijf hoeft gebruikt te worden!
Ik zie ook geen nadelen aan het laten buiten slapen van een hond mits je ervoor zorgt dat hij/zij niet zomaar de tuin of het terrein afkan en er niet zomaar iemand bij jouw hond kan komen.

Ik weet niet wat ik van dit verhaal moet denken ,ik weiger te geloven dat de politie zomaar op een slapende hond begint te schieten zonder enige vorm van aanleiding.
Wat ik me ook afvraag waar was het baasje tijdens deze actie want het lijkt me dat dit niet zonder enige commotie is gegaan.
Uiteraard is het wel vreselijk dat de hond hier de dupe van is geworden.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

irwi schreef:Mijn honden slapen buiten en ben er heel gerust in. Ik woon in een deftige buurt waar mensen weet hebben van wat voor honden ik heb en ze vinden het helemaal niet erg. Trouwens waar ik woon slaapt 90% van de honden buiten.
En geen kat die er wakker van ligt. Straffer nog de honden hier in de buurt hangen vast aan een ketting, zodat ze zeker niet kunnen uitbreken. en daar horen ook labradors, duitse schepers, border collies, poedels enz. bij. Maar ja, niet iedereen kan zo goed als jullie overweg met honden zeker. Enfin, we zijn hiermee aan het dwalen van het topic.
Inbrekers komen juist in deftige buurten, en een plakje worst met wat gif ........nou ja de rest kan je wel raden.
En honden onbeheerd aan een ketting???? Ik zou het niet doen je hond zou niet de eerste zijn die door verstikking om het leven komt.
Een hond buiten vind ik in principe niet erg. Maar zorg er voor dat het moeilijk word om de hond te laten benaderen door vreemden.

De desbetreffende hond is dood en de waarheid moet achterhaald worden. En de dader(s) gestraft worden. Jammer genoeg krijg je niet de hond ermee terug. Maar een ieder moet toegeven dat het verhaal zoals aangegeven bij de T.S een beetje verwarrend is.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

Addy schreef:
rilana schreef:
Chione schreef:Wat doet het er toe dat de hond buiten op de zetel, als hij inderdaad geen overlast veroorzaakte, maar gewoon lag te slapen? Is dat een reden om dan niet de eigenaren te contacteren en meteen te gaan schieten? :roll:

indd :ok:
het zou toch niet gekker moeten en kunnen worden zeg....
Als je dit soort honden hebt moet je ze lekker binnenhouden, welke idioot laat zijn hond s'nachts buiten in een bench slapen :denken:
Ik geloof er geen ene moer van :roll:
vind ik ook als je herder enzo heb die rothonden bah :devil:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

irwi schreef:
Addy schreef:

@ Mona

Mijn honden slapen buiten en ben er heel gerust in. Ik woon in een deftige buurt waar mensen weet hebben van wat voor honden ik heb en ze vinden het helemaal niet erg. Trouwens waar ik woon slaapt 90% van de honden buiten.
Ik heb al een keer de herderpup van onze buren teruggebracht . Een van de buren heeft de pik op het beest en de poort opengemaakt.
Ik kan me wel voorstellen dat ze die hond niet mogen , want de arme stumperd zit overdag alleen en blaft dan de hele buurt bij elkaar.
En het lijkt me niet prettig om daar naast te moeten wonen! :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

rilana schreef:
Addy schreef:
rilana schreef:
Chione schreef:Wat doet het er toe dat de hond buiten op de zetel, als hij inderdaad geen overlast veroorzaakte, maar gewoon lag te slapen? Is dat een reden om dan niet de eigenaren te contacteren en meteen te gaan schieten? :roll:

Als je dit soort honden hebt moet je ze lekker binnenhouden, welke idioot laat zijn hond s'nachts buiten in een bench slapen :denken:
kinderachtig dit.... :roll:
(met dank aan Desi)
irwi
Zeer actief

rilana schreef:
Addy schreef:
rilana schreef:

:smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
irwi
Zeer actief

Zenda schreef: En honden onbeheerd aan een ketting???? Ik zou het niet doen je hond zou niet de eerste zijn die door verstikking om het leven komt.
Een hond buiten vind ik in principe niet erg. Maar zorg er voor dat het moeilijk word om de hond te laten benaderen door vreemden.
Er zijn speciale systemen zodat je hond niet kan stikken aan een ketting en die kan je in de dierenwinkel bij ons kopen. :ok:
En eindelijk iemand die iets zinnigs zegt:
De desbetreffende hond is dood en de waarheid moet achterhaald worden. En de dader(s) gestraft worden. Jammer genoeg krijg je niet de hond ermee terug. Maar een ieder moet toegeven dat het verhaal zoals aangegeven bij de T.S een beetje verwarrend is.
Afbeelding
Addy

rilana schreef:vind ik ook als je herder enzo heb die rothonden bah :devil:
Ja daarom laat ik ze niet buiten slapen, kan het ook niet mis gaan :wink:
We willen toch geen vooroordelen bevestigen :wink:
Addy

Inge O schreef:wil je snel gegronde vooroordelen tegen stafford-eigenaren? kom dan snel naar dit topic :ok: .
Ik heb niet de indruk dat het vooroordelen zijn, begint eerder op pure feiten te lijken :roll:
irwi
Zeer actief

yamie schreef:maar goed, jij bent toch op maar 1 ding uit, vooral juist een discussie en anti en pro neerzetten ;)
Toch niets verkeerd mee dat ik graag een discussie houd...
Afbeelding
Addy

irwi schreef:
yamie schreef:maar goed, jij bent toch op maar 1 ding uit, vooral juist een discussie en anti en pro neerzetten ;)
tja maar misschien handiger om dat dan niet te doen met oogkleppen op :wink:
irwi
Zeer actief

Addy schreef:
Inge O schreef:wil je snel gegronde vooroordelen tegen stafford-eigenaren? kom dan snel naar dit topic :ok: .
Ik heb niet de indruk dat het vooroordelen zijn, begint eerder op pure feiten te lijken :roll:
Dan zullen we maar zwijgen over de rassen dat jij in je banner hebt staan. Jij kunt je beter even stil houden....
Afbeelding
rilana
Actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:
rilana schreef:
Addy schreef:
rilana schreef:

weet je wat kinderachtig is?? en zelfs respecktloos meschien zelf wel accociaal...

discuseren ofat een hond wel echt dood i en of het niet hun eigen schuld was nadat dit beestje op verschrikkelijke wijze behandelt is :wink:
Addy

irwi schreef:
Addy schreef:
Dan zullen we maar zwijgen over de rassen dat jij in je banner hebt staan. Jij kunt je beter even stil houden....
Welke rassen bedoel je precies :19:
rilana
Actief
Contacteer:

voeren he .... :ok:
rilana
Actief
Contacteer:

Addy schreef:
irwi schreef:
Addy schreef:
Welke rassen bedoel je precies :19:
die niet rassen dan ook goed :blah: :blah: :blah:
rilana
Actief
Contacteer:

Addy schreef:
irwi schreef:
tja maar misschien handiger om dat dan niet te doen met oogkleppen op :wink:

of ze zelf afzetten en gewoon normaal discussie voeren,.. is het niveau te hoog... gewoon een andere discussie op niveau nemen :ok:
Addy

rilana schreef: die niet rassen dan ook goed :blah: :blah: :blah:
en welke van die niet rassen die ik heb bedoelen jullie :denken:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

rilana schreef:

weet je wat kinderachtig is?? en zelfs respecktloos meschien zelf wel accociaal...

discuseren ofat een hond wel echt dood i en of het niet hun eigen schuld was nadat dit beestje op verschrikkelijke wijze behandelt is :wink:
Het is een raar verhaal. Daarbij kritische vragen stellen lijkt mij een zeer gezonde instelling.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Addy

rilana schreef:

Ik geloof nou toch niet dat Inge O de persoon erna is om te lopen voeren, maar geeft niets dat jij dat nog niet weet, uiteindelijk zit je alleen op dit forum om te rellen en verder hebben we nog niet van enige positieve bijdrage van jou mogen genieten :wink:
rilana
Actief
Contacteer:

jelle schreef:
rilana schreef:

Het is een raar verhaal. Daarbij kritische vragen stellen lijkt mij een zeer gezonde instelling.
daar is ook niet mis mee maar wel met de manier wat de achterliggende gedachte is van sommige.... :wink:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

rilana schreef:
MonaToetje schreef:
rilana schreef:
Addy schreef: Als je dit soort honden hebt moet je ze lekker binnenhouden, welke idioot laat zijn hond s'nachts buiten in een bench slapen :denken:

Tja, ik vind die hond er op die twee foto`s ook niet dood uitzien , en het verhaal rammelt idd aan alle kanten.

Wbt respect : Wordt dat respect er ook getoond als bijv een kind door een staff wordt gebeten? Dan zijn er altijd wel een paar die de media er van beschuldigen dat ze het alleen plaatsten als het een Staff of ander " vechthondenras " betreft :19:
Of dat het kind misschien iets heeft gedaan waardoor de hond ging bijten?
(met dank aan Desi)
rilana
Actief
Contacteer:

Addy schreef:
rilana schreef:

Ik geloof nou toch niet dat Inge O de persoon erna is om te lopen voeren, maar geeft niets dat jij dat nog niet weet, uiteindelijk zit je alleen op dit forum om te rellen en verder hebben we nog niet van enige positieve bijdrage van jou mogen genieten :wink:

knap van jouw dat jij weet vanachter je schermpje wat ik zoek op een forum.....
jij zit er zeker op omdat ze de hele dag op je kont zit en leiver over hondjes praat dan er wat mee doen.... :19: :19:

zullen we gewoon allemaal lekker voor onze eigen rede aanwezig zijn :wink:

en voeren doet ze zeker wel.... en dat snap jij maar al te goed anders hak je er niet op in :ok:
Addy

rilana schreef:
Addy schreef:
rilana schreef:

knap van jouw dat jij weet vanachter je schermpje wat ik zoek op een forum.....
jij zit er zeker op omdat ze de hele dag op je kont zit en leiver over hondjes praat dan er wat mee doen.... :19: :19:

zullen we gewoon allemaal lekker voor onze eigen rede aanwezig zijn :wink:

en voeren doet ze zeker wel.... en dat snap jij maar al te goed anders hak je er niet op in :ok:
Schatje toch, je nederlands is werkelijk beneden peil, misschien toch even een bijscholinkje volgen, dat praat wat lekkerder in een discussie :wink:
rilana
Actief
Contacteer:

Wbt respect : Wordt dat respect er ook getoond als bijv een kind door een staff wordt gebeten? Dan zijn er altijd wel een paar die de media er van beschuldigen dat ze het alleen plaatsten als het een Staff of ander " vechthondenras " betreft :19:
Of dat het kind misschien iets heeft gedaan waardoor de hond ging bijten?[/quote]

nouw ik snap wel wat je bedoelt....
maar fijt blijft...

hoevaak word er een kind gebeten een ras/niet ras anders dan een stafford/pitbullachtige...
ik kan je vertellen aangezien de ziekenhuis cijfers daar niet om liegen...
dat de stafford en achtigen daar bij lange niet zoveel en vaak op voorkomen zelfs niet met ernstige verwondingen... dan vele andere rassen en niet rassen...

en vervelend is dan zeker indd... als een stafford of achtige wel eens bijt.. dat dan dan door die verschrikkelijk stempel die die diertjes hebben,.
zo giga moet worden afgeschildert in de media... dat een bijtincident verschijnt in de media vind ik alleen maar goed... maar dan wel van alle rasssen en niet rassen en niet alleen die waar sensatie op te zoeken en te vinden is...

en dat is mijn mening daaromtrend :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”