Zoek stok! schreef:Madelief schreef:Práchtig! Juist zo met dit zompige weer!
Ik mis de Kromme Rijn en het jaagpad wel erg. Bonha kon het een hele tijd niet meer (althans, niet zo ver als ik zou willen

) en Klein is nog te klein.
Omdat ik veel stadser start (Utrecht) raak ik voorlopig niet verder dan het margrieten-veldje naast de voetbalvelden...
Dus ik geniet maar even extra van jouw foto's dan!
Wat leuk, dus jij kent het jaagpad hartstikke goed! Waar kom je er dan op, bij de brug in de buurt van het pannenkoekenhuis?
Als ik vanuit de Uithof kom wel

. Maar anders gewoon voor mijn deur

.
Ik woon aan het uiterste randje van Utrecht (mbt het jaagpad dan). Aan mijn kleine straatje zit het "park" (groot woord) en die heeft aan beide zijden van de kromme rijn een wandelpad, waarvan de "mijn straatkant-zijde" regelrecht overgaat in het jaagpad. Maar ik loop dus parkje in, viaduct onderdoor en dan is het opeens het jaagpad. Ik sta dus binnen 5 minuten achter het stadion. Vandaaruit liep/loop/ga ik weer lopen

ik dan naar het theehuis meestal, maar soms ook gewoon gedeeltelijk door het bos (alleen houd ik niet van aanlijnen).
Bonha en ik hebben heeeeeeel wat meters jaagpad gemaakt toen ze nog beter was!! In principe liep ik zelfs nu nog dagelijks een rondje jaagpad van 45 minuten tot een uur, maar dat kan met Yanthe helaas nog niet en dat geeft ook even niet want Bonha gaat even niet zo lekker (gelukkig niet door Yanthe, maar door zich verstappen oid tijdens een wandeling. Scheelt in mijn schuldgevoel, maar niet in de pijn helaas).
Die rondjes jaagpad varieren dan van "om de twee boerderijen heen" en met een lusje terug, tot lus over het water bij het viaduct van de snelweg, naar via de bosrand langs de snelweg/sportvelden naar de koningsweg en dan naar huis, etc etc. Of de andere lus natuurlijk....die richting stad en rond de Catharijne/Malie-singel
Ik ben ook regelmatig vanaf de universiteit naar huis gelopen (Bonha gaat mee). Dan dus van de Uithof in 20 minuten naar het theehuis (moet ik natuurlijk wel even uitrusten!!;-)), en dan daar het jaagpad op en door naar huis. Wel erg lang, en te lang voor Bonha.
Het kan wel nog als we dan doorsteken via Rhijnauwen. We gaan nu rechtstreeks lopend via het jaagpad (dan kom ik erop bij het viaduct van de snelweg en moeten we dus eerst oveer het water heen) of met de bus, en stappen dan op goede dagen eerder uit om nog een stukje jaagpad te pakken.
Ik moet nog proberen of ik de wandelwagen erlangs krijg (zie een beetje op tegen de 8 treden die we dan moeten nemen aan het begin hier), dan kan ik wel wat verder wandelen met de kleine meis.
Waar kom jij er dan meestal op? Ik begreep dat jij er ook pal langs woont??