Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chinese Hoy
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Maria67
- Actief
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
-
Remina
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Full Monty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
OOHHHHHHH 

http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
- boemerang
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
hihihi als ik eenmaal begin.... Er zijn inderdaad gradaties wat het haar betreft. De 1 is bijna helemaal kaal, de ander is zo zwaar behaard dat het bij de geboorte niet eens echt duidelijk is of het nu een haarloze is of een powderpuff. Deze laatste met volle en lange crest doet het wel goed op shows, iets wat ik echt heel jammer vind want een echt haarloos ras kan ik het niet meer noemen. Er tussenin zit nog een heel scala aan beharingen.
De gezichtjes van chinesen hebben allemaal wel wat haar dus daar gaat gewoon de Contura overheen indien nodig. De gradaties worden bepaald aan de hand van het haar op het lichaam. Let wel, de gradaties van True, Medium en Hairy hairless zijn door fokkers/eigenaren ooit verzonnen, er staat dus niets over in de rasstandaard!
Hoe meer haar op het hoofd betekent over het algemeen ook meer haar op het lichaam. En dus behoorlijk wat scheerwerk om de hond 'naakt' te laten lijken. Gelukkig zien we her en der nog chinesen met een flinke crest en toch redelijk haarloos op het lichaam. Hoy is er daar 1 van, een baan haar op de rug die zo dun is dat de huid nog duidelijk te zien is na weken of zelfs maanden niet scheren. Gelukkig zie ik ook steeds meer fokkers verschijnen die het haarloze van het oorspronkelijke ras weer terug willen krijgen. Minder flashy misschien maar wel wat het ras behoort te zijn.... haarloos en ook kleiner dan wat we nu zien verschijnen.
M&M hier op het forum heeft in mijn ogen en naar mijn weten:) een prima exemplaar om te laten zien wat ik bedoel. Al bijna een jaar niet geschoren is de hond en al heeft het gezichtje behoorlijk wat haar, het lichaam is heerlijk kaal van nature.
Ik vind het spijtig dat dit ras oa door toedoen van km's zwaar behaard aan het raken zijn. Ik vind het fijn om mensen een chinees mee te geven zonder scheerapparaat erbij en al helemaal om, als ik al ga, de showring in te stappen zonder scheermesje is mijn zak.
Soms denk ik wel eens dat wanneer km's een week mee hebben gelopen in een kennel om de honden showklaar te maken.... dat ze wel 3 keer nadenken de volgende keer om een showy zwaar behaarde hond op 1 te zetten:))
De gezichtjes van chinesen hebben allemaal wel wat haar dus daar gaat gewoon de Contura overheen indien nodig. De gradaties worden bepaald aan de hand van het haar op het lichaam. Let wel, de gradaties van True, Medium en Hairy hairless zijn door fokkers/eigenaren ooit verzonnen, er staat dus niets over in de rasstandaard!
Hoe meer haar op het hoofd betekent over het algemeen ook meer haar op het lichaam. En dus behoorlijk wat scheerwerk om de hond 'naakt' te laten lijken. Gelukkig zien we her en der nog chinesen met een flinke crest en toch redelijk haarloos op het lichaam. Hoy is er daar 1 van, een baan haar op de rug die zo dun is dat de huid nog duidelijk te zien is na weken of zelfs maanden niet scheren. Gelukkig zie ik ook steeds meer fokkers verschijnen die het haarloze van het oorspronkelijke ras weer terug willen krijgen. Minder flashy misschien maar wel wat het ras behoort te zijn.... haarloos en ook kleiner dan wat we nu zien verschijnen.
M&M hier op het forum heeft in mijn ogen en naar mijn weten:) een prima exemplaar om te laten zien wat ik bedoel. Al bijna een jaar niet geschoren is de hond en al heeft het gezichtje behoorlijk wat haar, het lichaam is heerlijk kaal van nature.
Ik vind het spijtig dat dit ras oa door toedoen van km's zwaar behaard aan het raken zijn. Ik vind het fijn om mensen een chinees mee te geven zonder scheerapparaat erbij en al helemaal om, als ik al ga, de showring in te stappen zonder scheermesje is mijn zak.
Soms denk ik wel eens dat wanneer km's een week mee hebben gelopen in een kennel om de honden showklaar te maken.... dat ze wel 3 keer nadenken de volgende keer om een showy zwaar behaarde hond op 1 te zetten:))