Nou, komt ie:
overzichtsfoto tuin beneden Om de hoek ter rechterzijde zit nog een stukje, dat is voor de kippen. En tussen het huis en het gras ligt nog een stuk terras. Noteert u natuurlijk ook vooral de chamante accessoire links onder de braamstruik

En ja, ik ga straks nog het gras maaien

De kale plekken links en tegen de achterschutting zijn/waren favoriete lig- en graafplekken van de honden, gras zaaien is een tikje hopeloos daar - maar ben het toch weer aan het proberen.
In wat meer detail:
al jaren onze trots - we doen er niets aan (behalve snoeien in het najaar) en dat is ook precies wat ie wil: de braamstruik. Met er onder in de holte de frambozenstruikjes in wording.
Op zich maken we ons wederom geen zorgen over of we wel bramen krijgen. hooguit over hoe we ze óp gaan krijgen
Dan in de hoek links achter een ton met tomaten en aardbeien. Ik hoorde onlangs dat die twee elkaar eigenlijk niet zo goed verdragen, maarja, 't staat er nu al. De tomatenplanten zijn er als kleine plantjes in gezet dit jaar en eh... gegroeid. De aardbeien hebben zichzelf voortgeplant van eerdere jaren, heb er niets bij gezet dit jaar maar er komt wel al aardig wat aan.
Dan voor de braamstruik nog staat er sinds anderhalve maand een appelboompje. In de bloei gekocht, en nu met kleine appeltjes
En dan heeft zich dit nog besloten spontaan te vestigen. Weet niet wat het is maar het groeit wel aardig en er zitten bloempjes in. Krijg ik er spijt van als ik dit gewoon laat staan?
Tot zover het spul beneden...
dan nu dakterras boven:
eerst een overzichtsfotootje - toch al een heel verschil met een maand geleden!
En in wat meer detail:
Paprikaatjes in wording!
Bloempjes in de peper
Of de mini-pompoen nu helemaal begrepen heeft wat "mini"inhoudt weet ik niet...
Op de voorgrond een artisjokplant, er achter broccoliplantjes en wat kruiden
Aubergine en venkel...
die vage vlek linksonder is de rug van Esza
Alleen de courgetteplant is dus nog een beetje sneu. Wel met bloempjes, maar die gaan er dus een dezer dagen uit.. snif