Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rasboekwaardig
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
-
chrico
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Mooie foto's
Toch apart altijd, die soortement van ongrijpbare "oer-blik" in de ogen als een hond echt wild heeft gehaald. Dan hebben ze ineens geen tijd meer voor geintjes lijkt het wel.
Toch apart altijd, die soortement van ongrijpbare "oer-blik" in de ogen als een hond echt wild heeft gehaald. Dan hebben ze ineens geen tijd meer voor geintjes lijkt het wel.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik moet zo nodig eens iets over die workshop van twee weken terug schrijven, maar ik krijg het niet goed onder woorden gebracht.
Het ging er bijvoorbeeld ook over hoe je de jachtdrift, die bij elke hond in min of meerdere mate aanwezig is, vrij gemakkelijk kunt gebruiken in de opvoeding. De clou is dat Wim zich in dit geval de prooi heeft toegeigend, maar hij begrijpt waarschijnlijk ook wel dat hij daar eigenlijk geen (alleen) recht op heeft
Als je hem de prooi naar jou laat brengen en er daarna zogenaamd iets van zou eten terwijl je hem daarbij indringend aankijkt zul je zien dat hij, meestal hevige, onderwerpingsgebaren gaat maken (klein maken/wegkijken). Als je hem op dat moment een deel van die prooi zou geven heeft dat een uitermate gunstig effect op jullie onderlinge verstandhouding
Alle prooi gaat via jou, het is jou prooi namelijk. Niet van hem
Met een konijn is dat uiteraard wel een wat smerig gedoe
Maar hoe dan ook, het gezamelijk "bemachtigen van prooi" en het feit dat jij daar over gaat is een instinct dat diep is verankerd in de hond, en je kunt er, in combinatie met nog een paar heel leuke zaken, goed je voordeel mee doen als je een hond met een gezond maar stevig karakter hebt.
Het ging er bijvoorbeeld ook over hoe je de jachtdrift, die bij elke hond in min of meerdere mate aanwezig is, vrij gemakkelijk kunt gebruiken in de opvoeding. De clou is dat Wim zich in dit geval de prooi heeft toegeigend, maar hij begrijpt waarschijnlijk ook wel dat hij daar eigenlijk geen (alleen) recht op heeft
Als je hem de prooi naar jou laat brengen en er daarna zogenaamd iets van zou eten terwijl je hem daarbij indringend aankijkt zul je zien dat hij, meestal hevige, onderwerpingsgebaren gaat maken (klein maken/wegkijken). Als je hem op dat moment een deel van die prooi zou geven heeft dat een uitermate gunstig effect op jullie onderlinge verstandhouding
Alle prooi gaat via jou, het is jou prooi namelijk. Niet van hem
Maar hoe dan ook, het gezamelijk "bemachtigen van prooi" en het feit dat jij daar over gaat is een instinct dat diep is verankerd in de hond, en je kunt er, in combinatie met nog een paar heel leuke zaken, goed je voordeel mee doen als je een hond met een gezond maar stevig karakter hebt.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik gun je je dichterlijke vrijheid, maar het meervoud van "meren" is in het fries marren, in het enkelvoud is het een mar.
Evenzovrolijk is het hoe dan ook wél een leuke naam natuurlijk

Evenzovrolijk is het hoe dan ook wél een leuke naam natuurlijk
- Jaap*
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nanna schreef:Hier ben ik de dummy die het voer klaarzetInge O schreef:ik zie het echt niet gebeuren dat ze hier onderdanig gaan doen als ik uit hun voerdummy eet, maar goed, ik kan fout zijnJaap* schreef:Met een voerdummy en wat fantasie.
Maar om even on topic te komen: het zijn prachtige foto's van een prachtig stabijtje.
- Jaap*
- Zeer actief
Het is niet alleen het eten uit de voerdummy natuurlijk, er komt nog wel wat bij kijken. Wij zijn nu een week of 2 aan het testenInge O schreef:ik zie het echt niet gebeuren dat ze hier onderdanig gaan doen als ik uit hun voerdummy eet, maar goed, ik kan fout zijnJaap* schreef:Met een voerdummy en wat fantasie.
- Jaap*
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
Probeer het anders eens, beetje appél erop, beetje spannend doen en de voerdummy laten halen.Inge O schreef:ik ben benieuwd, breng maar verslag uit als je zover bent.
De dummy aannemen en de hond schuin achter je laten zitten, beetje over de hond heen buigen en indringend oogcontact maken terwijl je langzaam en spannend de voerdummy openmaakt. Dan net doen alsof je uit de dummy eet terwijl je hem doorlopend intens in de ogen kijkt.
Ik ben benieuwd
En een beetje uit de dummy laten eten als ie je blik gaat ontwijken, dat kan een heel miniem wegkijkmomentje zijn, maar ook een dramavertoning (zoals bij Felix, die kronkelt er van
- gizmo
- Zeer actief
Ben in drachten geboren en altijd Fries gesproken ben met de Friese taal groot gebrachtMickie schreef:Ga Fries leren, Groningerpablo schreef:Sa lyts is Marre net![]()
Dit zijn echt wel lytse marre!
Om in te verdrinken...
En woon pas sinds 7 jaar in Groningen
Lytse betekend klein
en kleintjes worden groot
Mooie website trouwens over jullie honden
Die van de bevalling heel indrukwekkend
Thuis hebben we ook altijd stabijs gehad maar dan uit het asiel
Zijn echt hele mooie en lieve honden

- Zoie
- Zeer actief
welk idee zit hier dan achter Jaap, doen wolven het ook zo ofzo ?Jaap* schreef:Ik moet zo nodig eens iets over die workshop van twee weken terug schrijven, maar ik krijg het niet goed onder woorden gebracht.
Het ging er bijvoorbeeld ook over hoe je de jachtdrift, die bij elke hond in min of meerdere mate aanwezig is, vrij gemakkelijk kunt gebruiken in de opvoeding. De clou is dat Wim zich in dit geval de prooi heeft toegeigend, maar hij begrijpt waarschijnlijk ook wel dat hij daar eigenlijk geen (alleen) recht op heeft![]()
Als je hem de prooi naar jou laat brengen en er daarna zogenaamd iets van zou eten terwijl je hem daarbij indringend aankijkt zul je zien dat hij, meestal hevige, onderwerpingsgebaren gaat maken (klein maken/wegkijken). Als je hem op dat moment een deel van die prooi zou geven heeft dat een uitermate gunstig effect op jullie onderlinge verstandhouding![]()
Alle prooi gaat via jou, het is jou prooi namelijk. Niet van hem![]()

-
Ineke
Ik geloof je zoMickie schreef:Ik zeur nietIneke schreef:Net sa eamelje! Hahaha
De naam Lytse Marre is heel bewust gekozen om de betekenis
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik hoor liever eerst het hele verhaal voordat ik iets ga "uittesten" met die voerdummy.Inge O schreef:.Jaap* schreef: (als je er maar geen potje van maakt)
![]()
![]()
hmmzz, lijkt me eigenlijk min of meer op wat (mijn) honden doen als ze 'gewoon' komen bedelen, ook zonder dat ze voordien zelf op jacht zijn geweest.
nu doen ze dat uiterst zelden, omdat ze toch weten dat het tevergeefse moeite is - maar een pup zoals crunch nu zou het net zo doen.
ik weet niet of ik het wil proberen, want ik vind het wel zonde om ze weg te gaan staren voor iets waarvan ze tot dan toe niet beter wisten of het baasje zou hun onmiddellijk iets tevoorschijn toveren uit die dummy - die 'boosheid' zou voor hen dan echt out of the blue komen. ik ben daar nogal een (erge) muts in.
Bovendien vraag ik me af of het systeem geschikt is voor een pup.
Een pup "jaagt" nog niet dacht ik, die krijgt de hap nog aangereikt
Jaap maakt dat verhaal alsjeblieft snel in een eigen topic
@Mickie wat een prachtige foto van Marre
- Jaap*
- Zeer actief
Er is helemaal geen sprake van boosheid, juist nietInge O schreef:die 'boosheid' zou voor hen dan echt out of the blue komen. ik ben daar nogal een (erge) muts in.
Dat is nu juist zo jammer, het wordt zo snel als negatief beoordeeld zonder er wat dieper over na te denken
- Jaap*
- Zeer actief
Inge O schreef:...maar wel een baas die zich heel sterk opstelt en ook zo overkomt.
Je kunt je heel sterk opstellen als baasje, juist zonder vervelend te doen
Dáár gaat het over, over een verdiepte samenwerking
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dus Inge en ik smeken nu samen om bredere infoInge O schreef:ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen in deze, jaap. jij hebt daar overduidelijk een heel interessant weekend gehad met een heleboel informatie die, als je ze ergens 'dropt' in een paar zinnetjes misschien wel helemaal anders overkomt als wat jij bedoeltJaap* schreef:Inge O schreef:...maar wel een baas die zich heel sterk opstelt en ook zo overkomt.
Geen punt verder hoor, maar bovenstaande vertaal jij blijkbaar als "boosheid" en ik bespeur enig negativisme over het je sterk opstellen als baasje.
Je kunt je heel sterk opstellen als baasje, juist zonder vervelend te doen![]()
Dáár gaat het over, over een verdiepte samenwerking.
verdiepte samenwerking is waar we allemaal naar streven en ik heb normaal ook helemaal geen probleem met me sterk opstellen als baasje, maar ik zie bovenstaande wellicht niet in de juiste context doordat ik de bredere info mis.