Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat gaat dat hard in 5 maandjes tijd!

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wat is ze al groot! :eek: Ik vind haar wel erg gaaf :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

LongFields schreef:Dan bespaar ik me de moeite van het plaatsen van de foto's. :wink:
Maar Eva is en blijft net zo'n echte Laekense als de hond die jij tegenkomt die jij een "echte Laekense" noemt. Haar beide ouders zijn namelijk stamboom Laekense, dus is zij het ook. Dat het voor jou als leek niet zo lijkt, wil niet zeggen dat het niet zo ís. :wink:
is dat zo, ik heb begrepen dat de belgen onderling ook nog wel eens van varieteit kunnen veranderen ? Dus, dat b.v. laekense ouders geeft mechelaar ?

Ze is overigens een plaatje :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoie schreef:
LongFields schreef:Dan bespaar ik me de moeite van het plaatsen van de foto's. :wink:
Maar Eva is en blijft net zo'n echte Laekense als de hond die jij tegenkomt die jij een "echte Laekense" noemt. Haar beide ouders zijn namelijk stamboom Laekense, dus is zij het ook. Dat het voor jou als leek niet zo lijkt, wil niet zeggen dat het niet zo ís. :wink:
is dat zo, ik heb begrepen dat de belgen onderling ook nog wel eens van varieteit kunnen veranderen ? Dus, dat b.v. laekense ouders geeft mechelaar ?

Ze is overigens een plaatje :ok:
Ik heb haar net geplukt dus het is een laekense en geen mechelaar :pffff: :wink: Soms wordt er wel eens een langhaar geboren uit twee kortharen, of een zwarte uit twee bruine tervurense inderdaad die dan dus een groenendaeler is :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zoie schreef:
In Frankrijk is onlangs een nest Mechelaarpups geboren waarbij er enkele een iets ruwere/krullerige vacht hadden, deze zijn als Laekense geregistreerd en kunnen dus als het ware ingekruisd worden in de Laekense populatie.
Uit Laekense ouders worden voor zover mij bekend geen Mechelaars geboren. Wel eens honden met weinig rastypische vachten of amper garnituur, maar deze honden worden wél als Laekense ingeschreven.

Vroeger is het in meerdere landen toegestaan geweest om de variëteiten van de Belgische Herdershond onderling te kruisen, tegenwoordig is dit in Nederland niet meer toegestaan. Maar doordat de zogenaamde intervariëteitskruisingen vroeger toegestaan waren maakt het tegenwoordig bijvoorbeeld wel mogelijk dat er Laekense zijn met heel weinig beharing (terugslag naar een vroeger ingekruiste Mechelaar) of Tervuerense uit Groenendaelernesten (of andersom).
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik heb het niet over haar vacht hoor :19: Dat zal heus wel goed komen :ok: Ik zie gewoon een mooie hond,met een kop die ik ,als leek zijnde ,niet op een laekeense vind lijken :wink: Ik vind haar mooi opgroeien.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Pepie schreef:Ik heb het niet over haar vacht hoor :19: Dat zal heus wel goed komen :ok: Ik zie gewoon een mooie hond,met een kop die ik ,als leek zijnde ,niet op een laekeense vind lijken :wink: Ik vind haar mooi opgroeien.
Dat stuk was vast en zeker ook niet voor jou bedoeld hahaha :wink: Het geeft toch niet dat jij haar niet op een laekense vindt lijken :19: Mag gewoon hoor.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

MARC_S schreef:
Pepie schreef:Ik heb het niet over haar vacht hoor :19: Dat zal heus wel goed komen :ok: Ik zie gewoon een mooie hond,met een kop die ik ,als leek zijnde ,niet op een laekeense vind lijken :wink: Ik vind haar mooi opgroeien.
Dat stuk was vast en zeker ook niet voor jou bedoeld hahaha :wink: Het geeft toch niet dat jij haar niet op een laekense vindt lijken :19: Mag gewoon hoor.
Gelukkig :gjump:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Martijn schreef: Maar goed, logica krijgt in de hondenwereld niet altijd de juiste aandacht. :wink:
ik heb wel eens een 'mechelaar ' gezien ( voor mijn lekenoog dan ) die een hollander bleek te zijn. Athans volgens de eigenaar. Geen idee of hij een stamboom had en of het wel kan.

Best een ingewikkeld verhaal met al die verschillende vachttypes en kleuren, begrijp ik.
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Zooo wat gaat dat hard, ze groeit uit tot een mooie meid hoor :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”