sirene schreef:Leuk om te zien die verschillen.
Ik zag hetzelfde als Inge, een Picardische en een Mechel ;o)
De tweede kop vind ik prachtig!
Dat is vast een hele leuke dag geweest voor je.
Naast een Picardische en een Mechel hebben we o.a. ook nog een Tervuerense gezien, dat was helemaal apart. Mechelaar-achtige Laekense zie je wel vaker, maar een Laekense met een typisch Tervueren-hoofd en dito uitstraling had ik nog niet eerder gezien.
Ook waren de verschillen in hoogte enorm in sommige groepen. Zo was er een hondje van volgens mij al ruim 7 maanden, die nog niet tot kniehoogte kwam van zijn baasje, en dat was gewoon een man met normaal postuur.
De kop van de tweede hond is erg aansprekend, maar volgens de rasstandaard mankeert er wel e.e.a. aan, zoals bijvoorbeeld te weinig stop en met name de te lange neuslengte ten opzichte van de schedellengte. Dat neemt niet weg dat deze hond een prachtige uitstraling heeft qua kop.
Het was inderdaad een enorm leuke dag, vooral omdat er veel honden waren die je doorgaans niet op shows tegen zou komen, en je daardoor weer meer inzicht krijgt in de populatie van de Laekense, en de erfelijkheid qua karakter en exterieur van bepaalde lijnen. Ik ben er veel wijzer door geworden in ieder geval.