Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eva wil bij de politie gaan werken...

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef:
...Dus ik speel daar geen spelletjes meer mee. Dat vind ik iets waar je beter een goede rem en controle op kan zetten dan dat ik daar extra kooltjes op het vuur ga gooien. We hebben haar nu bijna 4 maanden van IPO af en ze is nu echt heel makkelijk. Laat zich aaien, betasten, keuren, tandjes zien, negeert bezoek etc. Dat wil ik zo houden :wink: Hoge bijtrem dus.
En toch hè....
Denk ik dus dat het gemakkelijke van haar eerder met haar opgroeien en de leeftijd te maken zal hebben dan met het feit dat je op de IPO-club gestopt bent. Mijn ervaring met de Laekense is namelijk dat ze zonder dat je daar al te veel energie in hoeft te steken of zonder al dan niet trainen voor bepaalde takken van de hondensport vanzelf rustiger en gemakkelijker worden als ze opgroeien.

Even een voorbeeldje ter illustratie, hoewel ik me besef dat dit over een heel andere situatie gaat. Ik heb met Sjefke nog wel eens in opperste wanhoop op het trainingsveld gestaan bij oefeningen zoals afliggen buiten zicht of gewoon tijdens de behendigheidstraining. Sjefke kon als een voetzoeker rondjes veld rennen, was dan niet te bereiken of te stoppen en hoewel dat heel wat hilarische momenten gaf voor de toeschouwers was ik dan vaak de wanhoop nabij. Ik ben zelfs met trainen gestopt voornamelijk door dit fenomeen. Een jaar later had ik de stoute schoenen weer aangetrokken en ben ik weer gaan trainen (ik had dus het tussenliggende jaar helemaal niet meer getraind) en deed ze gewoon alles als een trein!

Ik zou morgen gewoon eens gewoon langs de kant van het veld gaan staan en kijken hoe de pakwerker met de honden omgaat. Als het de pakwerker is die vorig jaar ook op de Funday was (van Limbra), dan zul je zien dat hij enorm rustig en opbouwend met alle honden omgaat.
Ik ga het zelf zeker weer proberen, met zo goed als zeker 0,0 resultaat maar je weet maar nooit. :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoi Suzanne, ik weet dat je absoluut gelijk hebt, dat heb je tot nu toe altijd gehad over dat soort dingen :mrgreen: We zien het ook zelf, dat relaxter worden en minder argwaan naar vreemden.
Ook de pauze in opdringerige mensen heeft perfect geholpen. :wink:

We hebben het er net weer even over gehad en we doen het toch niet. We doen het pas weer als Eva in die mate open staat voor vreemden dat ze er best een spelletje mee wil doen. Dus dat ze lief is en lief kan spelen en niet opdringerig en bazig gaat stoeien/bijten ipv spelen.
Op dat moment kan ze ook door de pakwerker te vertrouwen het gewenste spelletje spelen. Ikzelf denk dat ze dat nu nog niet kan en als blijkt dat ze weer aanvalt ipv speelt dan zijn we weer 2 stappen terug.

Het heeft ook geen voordeel om het te proberen want ik ga nu niet IPO doen op dit moment. Ze bijt toch zeker en ze gaat zeker aan de lap of rol hangen als die eerst in haar bek geduwd wordt bij het plagen. Komt er eerst een hand of arm dan hangt ze daarin :N: :smile:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ennath schreef:
Inge O schreef:
haha, leuk :ok: !! ik vind (echt waar) dat ze een 'laat-maar-waaien'-clubje zouden moeten oprichten, voor hondjes die er wel heel veel plezier in hebben maar die niet de ambitie hebben om hoge ogen te gooien.

ik meld me meteen aan met al met honden :mrgreen: .
En dan relaxed trainen...
Doe ik ook mee :ok:
Ik ook dan :ok:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Hoi Marc,

Ik begrijp jullie aarzeling goed met Eva. Mijn Eva is duidelijk aangemoedigd om fanatiek te bijten in alles wat beweegt. En het resultaat is nu dat zodra je de andere kant van een lap/tot/apportje beet pakt, ze onmiddellijk doorslaat de agressie in. Daarbij trekt en rukt ze aan het voorwerp maar is niets te goed om ondertussen alles te grijpen wat in de buurt van haar kaken komt. En dat voluit en onbereikbaar :N:

Ik kan haar laten lossen door héél imponerend en hard te brullen .... dan zit ze meteen drie meter verder op met haar staart tussen haar benen, en durft geruime tijd niet meer in de buurt te komen. Ook niet ideaal.
Ik zou met een hond die zo makkelijk "het spelletje" verwart met "het eggie" ook grote aarzelingen hebben om dit spel met haar te spelen en inderdaad eerst maar eens afwachtten tot ze rustiger en stabieler geworden is voordat je hiermee aan de slag gaat.

Leer haar eerst maar eens "delen" voordat ze leert "veroveren" .
laeken
Zeer actief

Ennath schreef:Hoi Marc,

Ik begrijp jullie aarzeling goed met Eva. Mijn Eva is duidelijk aangemoedigd om fanatiek te bijten in alles wat beweegt. En het resultaat is nu dat zodra je de andere kant van een lap/tot/apportje beet pakt, ze onmiddellijk doorslaat de agressie in. Daarbij trekt en rukt ze aan het voorwerp maar is niets te goed om ondertussen alles te grijpen wat in de buurt van haar kaken komt. En dat voluit en onbereikbaar :N:

Ik kan haar laten lossen door héél imponerend en hard te brullen .... dan zit ze meteen drie meter verder op met haar staart tussen haar benen, en durft geruime tijd niet meer in de buurt te komen. Ook niet ideaal.
Ik zou met een hond die zo makkelijk "het spelletje" verwart met "het eggie" ook grote aarzelingen hebben om dit spel met haar te spelen en inderdaad eerst maar eens afwachtten tot ze rustiger en stabieler geworden is voordat je hiermee aan de slag gaat.

Leer haar eerst maar eens "delen" voordat ze leert "veroveren" .
Dat is precies waar ik dus bang voor was. Ze ging als heel kleine pup volledig op standje TILT bij een pakwerker. Ze gierde gewoon en beet in alles wat ze kon pakken. Ik moest haar dan prijzen van de trainer. Kreeg er een knoop van in mijn maag. Een andere trainer verzocht me onmiddelijk te stoppen met plagen en pakwerk omdat ook hij zag dat dit helemaal niet de bedoeling was. Dat heb ik dus ook gedaan gelukkig. :wink: Daarna werd me verteld dat ik niet door kon trainen bij de tweede man maar weer naar die man moest die het fantastisch vond dat Eva zo doorsloeg op de pakwerker. Tja, sorry, dan ben ik dus weg bij die club :mrgreen:

Nu maanden later reageert ze nog zelden boos en is ze heel veel vriendelijker en vrijer met iedereen. Dat is het "spelletje" waar we nu onze energie in steken voorlopig. Dan maar geen pakwerk. :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MARC_S schreef:Hoi Suzanne, ik weet dat je absoluut gelijk hebt, dat heb je tot nu toe altijd gehad over dat soort dingen :mrgreen: We zien het ook zelf, dat relaxter worden en minder argwaan naar vreemden.
Ook de pauze in opdringerige mensen heeft perfect geholpen. :wink:

We hebben het er net weer even over gehad en we doen het toch niet. We doen het pas weer als Eva in die mate open staat voor vreemden dat ze er best een spelletje mee wil doen. Dus dat ze lief is en lief kan spelen en niet opdringerig en bazig gaat stoeien/bijten ipv spelen.
Op dat moment kan ze ook door de pakwerker te vertrouwen het gewenste spelletje spelen. Ikzelf denk dat ze dat nu nog niet kan en als blijkt dat ze weer aanvalt ipv speelt dan zijn we weer 2 stappen terug.
Ik begrijp jullie standpunt hoor. Het is ook een Laeken Fun Dag en het is natuurlijk de bedoeling dat niet alleen de honden maar ook de bazen "fun" hebben morgen. :wink:
MARC_S schreef:Komt er eerst een hand of arm dan hangt ze daarin :N: :smile:
Neem maar van mij aan dat de pakwerker echt niet zo oenig zou zijn om eerst een hand of arm te laten komen in plaats van een lap of rol, of de mouw. Die mensen gaan toch ook het liefst na een dagje pakwerken voorzien van alle vingers en intact weer richting huis! :wink:
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:
MARC_S schreef:Komt er eerst een hand of arm dan hangt ze daarin :N: :smile:
Neem maar van mij aan dat de pakwerker echt niet zo oenig zou zijn om eerst een hand of arm te laten komen in plaats van een lap of rol, of de mouw. Die mensen gaan toch ook het liefst na een dagje pakwerken voorzien van alle vingers en intact weer richting huis! :wink:
Weet ik, maar ze mag het van mij niet eens willen :mrgreen: :ok: De pakwerker op de club was zo stom om haar na dat "plagen" even te aaien, OEPS! :N: :mrgreen: Ook de week erna kon hij in de kantine niet even aan Eva zitten. Vandaar ook dat ik weet hoe belachelijk serieus ze dat spelletje nam. De ene hond is de andere niet en het zou heel goed kunnen dat ze als ik haar echt goed leer dat het om de buit gaat ze uiteindelijk het spelletje prima kan leren begrijpen. :ok: Maar dat komt later wel. Martijn en ik willen het nu allebei dus even niet meer doen tot na de loopsheid :pffff: :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wat een gewichtige zaak, die loopsheid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij niet 1 van mijn 4 teefjes verschil heb gemerkt qua scherpte vóór en ná de eerste loopsheid.
Of ik heb er gewoon nooit over nagedacht en bij stilgestaan, dat kan ook.

Maar nogmaals, jullie zijn prima in staat om Eva in te schatten voor wat betreft wel of geen pakwerk doen op de Funday. Er is zat te zien en te doen als het goed is, dus ik denk dat jullie je ook zonder het pakwerk niet zullen vervelen. :wink:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Het gaat niet alleen om de hond, maarook om de combinatie. Als de geleider er niet achter staat, gaat hetvia het lijntje naar de hond. Ik vind gewoon dat je hun zienswijze moet respecteren.
Jan
Afbeelding
laeken
Zeer actief

janinca2002 schreef:Het gaat niet alleen om de hond, maarook om de combinatie. Als de geleider er niet achter staat, gaat hetvia het lijntje naar de hond. Ik vind gewoon dat je hun zienswijze moet respecteren.
Dat doet ze ook hoor, denk dat dat misschien verkeerd over kwam maar zo zie ik het in ieder geval wel :wink:
Ik zou er inderdaad nu niet achter staan. Dat komt misschien nog wel en anders niet. Ik zie nu op dit moment het meest in het basiscertificaat als dat er in zou zitten met haar. Vanuit daar zien we later wel weer verder maar daar zouden we al een hele poos zoet mee zijn.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:dus ik denk dat jullie je ook zonder het pakwerk niet zullen vervelen. :wink:
Al kwam alleen het nest weer samen, dat zou voor mij al genoeg reden zijn om een leuke dag te hebben. Schapen kunnen we proberen en speuren wil ik heel graag nu eens goed gaan oppakken. Ze kan zoek! en ze vindt alles. Een frolic in het gras, haar bal in het hoge gras en de bijtrol tussen dozen bv. Maar spoortjes uitwerken heb ik nog steeds niet serieus opgepakt :roll: Daar moet dus op de funday maar eens een begin mee gemaakt worden. Ik wil daar ook vragen of het goed is om je hond het andere baasje te laten opsporen of dat dat niet slim is :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Volgens mij zijn er geen schapen op de Funday, tenminste dat is nog niet eerder het geval geweest en ik heb er ook niemand over gehoord.
Maar er is zat leuks te doen denk ik zo. Nu maar hopen op in ieder geval grotendeels droog weer.
Tot morgen!
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:Volgens mij zijn er geen schapen op de Funday, tenminste dat is nog niet eerder het geval geweest en ik heb er ook niemand over gehoord.
Maar er is zat leuks te doen denk ik zo. Nu maar hopen op in ieder geval grotendeels droog weer.
Tot morgen!
Hoe laat eigenlijk? :denken:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MARC_S schreef:
LongFields schreef:Volgens mij zijn er geen schapen op de Funday, tenminste dat is nog niet eerder het geval geweest en ik heb er ook niemand over gehoord.
Tot morgen!
Hoe laat eigenlijk? :denken:
Het begint om 10 uur en duurt tot ca. 16 uur. Wij hopen er rond tienen te zijn.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

janinca2002 schreef:Het gaat niet alleen om de hond, maarook om de combinatie. Als de geleider er niet achter staat, gaat hetvia het lijntje naar de hond. Ik vind gewoon dat je hun zienswijze moet respecteren.
Uit mijn berichten kun je dat ook halen hoor Jan, dat ik hun zienswijze respecteer. Lees maar even terug de post boven de jouwe en nog wat verder omhoog. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”