En toch hè....MARC_S schreef:
...Dus ik speel daar geen spelletjes meer mee. Dat vind ik iets waar je beter een goede rem en controle op kan zetten dan dat ik daar extra kooltjes op het vuur ga gooien. We hebben haar nu bijna 4 maanden van IPO af en ze is nu echt heel makkelijk. Laat zich aaien, betasten, keuren, tandjes zien, negeert bezoek etc. Dat wil ik zo houdenHoge bijtrem dus.
Denk ik dus dat het gemakkelijke van haar eerder met haar opgroeien en de leeftijd te maken zal hebben dan met het feit dat je op de IPO-club gestopt bent. Mijn ervaring met de Laekense is namelijk dat ze zonder dat je daar al te veel energie in hoeft te steken of zonder al dan niet trainen voor bepaalde takken van de hondensport vanzelf rustiger en gemakkelijker worden als ze opgroeien.
Even een voorbeeldje ter illustratie, hoewel ik me besef dat dit over een heel andere situatie gaat. Ik heb met Sjefke nog wel eens in opperste wanhoop op het trainingsveld gestaan bij oefeningen zoals afliggen buiten zicht of gewoon tijdens de behendigheidstraining. Sjefke kon als een voetzoeker rondjes veld rennen, was dan niet te bereiken of te stoppen en hoewel dat heel wat hilarische momenten gaf voor de toeschouwers was ik dan vaak de wanhoop nabij. Ik ben zelfs met trainen gestopt voornamelijk door dit fenomeen. Een jaar later had ik de stoute schoenen weer aangetrokken en ben ik weer gaan trainen (ik had dus het tussenliggende jaar helemaal niet meer getraind) en deed ze gewoon alles als een trein!
Ik zou morgen gewoon eens gewoon langs de kant van het veld gaan staan en kijken hoe de pakwerker met de honden omgaat. Als het de pakwerker is die vorig jaar ook op de Funday was (van Limbra), dan zul je zien dat hij enorm rustig en opbouwend met alle honden omgaat.
Ik ga het zelf zeker weer proberen, met zo goed als zeker 0,0 resultaat maar je weet maar nooit.